Forum > Demolåtar
Robblar / Laffen - A Song for You (Gram Parsons)
robblar:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.02.2011, 21:43:31 ---Lite otajt? Speciellt i början.
Tycker det låter som en solig låt, somrig och trevlig. Borde sjunges paa norsk! :D
Men det funkar så här också.. Kanske lite mycket country för full pott (enligt mitt snäva perspektiv) men kändes rogivande på nåt vis! :)
Bra!
--- Slut citat ---
Tusen takk for dine fine ord. :)
Jeg vet det er litt utajt, det går meg mer og mer på nervene for hver dag. Men, vi har skiftet DAW, Laffen og jeg (vel.. Laffen har vel egentlig aldri brukt noen før) og det tar litt tid å bli vant, men nå har jeg i alle fall fått prosjektet ut av tracktion, ryddet i filene og importert det til Reaper.
Så får vi se om jeg fortsetter med IK plugins eller om vi går for gratis-plugs nå når Laffen også skal prøve seg og vi evt må ha det på to maskiner. IK kjører jo "aktiveringshelvetet". :ph34r:
I alle fall, vi er i gang. Nå kommer min nye mikrofon forhåpentligvis i posten om en dag eller to, og da skal vi få spilt inn ny perkusjon iaf :) Vi har lokalisert en skillevegg med lovende "baskagglyd", og jeg har shoppet egg og tamburin. Så det så. :unsure: Kanskje teste M-S på gitarene! :) Jeg har bestemt at denne skal bli ferdig-ferdig nå før vi starter en ny.
Skulle forresten gjerne vært kar om å skrive norsk tekst til denne. Da hadde jeg nok også endret melodien en smule og kalt det min egen, såpass forskjellig fra originalen er den vel... B)
-Robert
robblar:
Jeg har et spørsmål, faktisk: Alle gitarene ble tatt opp med både line in og mikrofon. Jeg har blandet dette og mikset inn en ganske stor mengde line-in signal. Jeg syntes vel (i gjerningsøyeblikket) at det ble litt "fetere" lyd, men nå er jeg usikker. Blir kanskje litt for mye av den berømte "piezo-lyden"? Blir det litt for skarpt og ekkelt? Er det en dødssynd å blande inn line-in signal, eller er det helt vanlig?
Når jeg en vacker dag får min nye mikrofon med 8-tall skal jeg prøve M-S, da blir det antakelig mindre aktuelt å mikse inn noe annet... Nja. Jeg vet ikke. :)
Dessverre har jeg en takamine som låter bedre i PA enn den gjør akustisk pga litt liten kropp. Olav har derimot en Taylor dreadnaught type gitar som låter plenty. Tipper vi ender opp med å kjøre kun mikk og bruke Taylor'en.
Får vel kanskje spare til en sånn D28, da. Heheh :)
-Robert
Larsson:
låter kalas, mysig låt & fint ljud
bra framfört, hade jag fått bestämma något hade jag sänkt shakerna & sedan vart nöjd
alting låter skitbra inspelat
bra jobbat! :)
/Larsson
robblar:
--- Citat från: Larsson skrivet 23.02.2011, 23:51:41 ---låter kalas, mysig låt & fint ljud
bra framfört, hade jag fått bestämma något hade jag sänkt shakerna & sedan vart nöjd
alting låter skitbra inspelat
bra jobbat! :)
/Larsson
--- Slut citat ---
Takk for det, men man blir jo aldri nøyd :)
Håper du liker den nye utgaven også!
Ble egentlig såpass forskjellig at jeg lar begge ligge ute... heh.
-Robert
MaxB:
I introt hör man en stor skillnad. I den nya versionen hörs väsentliga instrument mycket bättre.
Jag gillar soundet mycket bra, i nya versionen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida