Forum > Demolåtar

Yllet - Your Face v. 1.2

<< < (2/4) > >>

equality:
Lättlyssnad pop åt Gesslehållet men snarast bättre än honom. Proffsigt arrad och mixad. Bra!

Yllet:
Emulator: :)

mahan: Bra tankar, själv tänkt på att ge låten lite mer fläsk från baskaggen samt dra upp basen lite volymmässigt... Även god idé gällande stereobreddningen. Tack

hawk: Bra tanke om bredare ljudbild, tar det till mig. Kul att du diggar.

SYNTH: Mer tyngd utlovas!

equality: Underviker helst att jämföra mig med Gessle, men om det gäller att skriva en hitdänga så går det väl an ;) Tack för att du tyckte till, det värmer.

Stort tack till er alla för att ni tog er tid. Det uppskattas alltid.

DåligtGehör:
Jag förstår Gessleanspelningarna. För mig är det mer soundet än låten som liknar va-hette-dom-nu Gessle & Marie? Den där skivan 'Look Sharp' som jag asoccierar med ett sound och anslag som slår an kvickt men som sedan på sikt känns tunnt, ytligt och daterat.
 ---

Saknar det mer dunkla anslag du tidigare visat upp. SAmtidigt så måsta man pröva olika vägar och inte bara göra samma sak hela tiden... så naturligtvis är det bra att du även går andra vägar även om det inte direkt slår an hos mig - i nuvarande skick

---

Min kommentar handlar mest om det jag upplevde omedelbart. Kanske finns det mer som jag inte upptäckt ännu som kommer med flera lyssningar.

Harmonica mike:
Tjena.
Jorå,rätt i fejan.Helt ok sound.Låter lite sextital,kanske lite skitigare om det är det du är ute efter.En tamburin skulle accentuera ljud bilden,å där kom den :P
A-a prylarna låter lite åt "I´m in a sideshow" hållet,men det gör inte så mycket.Blir mera av ett koncept ala´Jon Rinneby..Gillar låten,och det är snyggt lirat.Kanske lite mer botten,såg nu att det redan är föreslaget så..Då är det bara att åka.För att vara version 1.1 så låter mixen bra.
Bra skruvat,Jon!

Mvh
Micael

ps.Lyssnat på plattan i helgen,skickar ett pm kring det lite senare under dagen..ds

ynot:
rakarns profig prodd utom slutet klipp bort skramlet på gurorna.
saknar lite ege i låten mal på lite trallvänligt, men det kanske är tanken oxå ;)
sången är kanske lite torr kunde lägga ett litet litet rum på den kanske,,, för att gifta den med musiken lite mer.
bra jobb helt klart kanske inte min genere så jag komenterar efter min sönder distade skalle :)

ynot

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion