Forum > Demolåtar
Yllet - Your Face v. 1.2
Wernborg:
Kletig melodi som sätter sig. Referenserna till den där Halmstad-killen håller jag inte med om. Hör däremot Bandstarter med Brainpool eka lite. Finns väl iofs beröringspunkter med han vi inte pratar om ändå..... (Dom är väl närmast kompband till honom vi inte talar om.) Skit i det. Det spelar ingen roll.
Däremot håller sången inte alls. Inte så att du sjunger falsk eller illa på något sätt, men du måste trycka till och få ur dig lite attityd. Möjligen kan den tilltänkta falsettsången hjälpa till, men tror tyvärr inte det. Ta ett riktigt grabbatag om kulorna, andas lite sånt som tyngdlyftarna gör innan tävling eller hitta på något annat som triggar dig så kan detta bli riktigt bra för i övrigt är det helt klanderfritt tycker jag. Uttrycket är alldeles för mesigt som det är nu. En sån här låt skulle må bra av att sången behöver pressas något tror jag.
Snygg gitarrljud förresten. Gillar den där blå halvtonsgrejen sjunger på face.
// W
Yllet:
Dåligtgehör: Har nu pillat och förhoppningsvis kommit en bit bort från den lite basfattiga och tunna ljudbilden. Angående det dunkla, även om jag inte själv skulle beskriva min musik så, (föredrar hellre lite drömskt :)) så är det ju som du säger. Det handlar om kontraster, jag tänker ofta helheter när jag skriver låtar och ser just denna låt som ett avbrott på min kommande platta. Tack för insiktsfull kommentar.
Harmonica mike: Tackar, jo mina körer har ju ett visst sound, och det är väl bra?! :) Mer botten it is, se v1.2. Tackar
Wernborg: Lyssnade en del på Brainpool i yngre dar så du är inte helt ute och cyklar. Angående sången så har jag ofta en förmåga att inte våga/vilja ta i riktigt, vilket jag inte heller tycker denna låten behöver. Du kommer säkert bli nöjd när du får höra nästa inspelning dock :blink:. Där kommer jag ta i. om inte från tårna så i alla fall från knäna. Det blir ytterligare en popdänga, men med lite mer dynamik och attityd. Tack för bra kommentar, har fått höra det förut.
Yllet:
v1.2 är nu uppe. Se ändringar i toppen.
DåligtGehör:
Dunkla var nog rätt missvisande ordval. Ditt eget "drömsk" passar bättre in på vad jag menade.
DåligtGehör:
Bättre nu.
Fast den nästintill helraka kompgitarren är väl dominant i förhållande till övriga instrument. Lite som när kompgitarr-Jalle i replokalen går loss med sitt eget instrument som det primära.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida