Kontrollrummet

Cubase5 varför skapas det ett steinberg dir under mina doc?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
JO jag undrar varför det skapas en folder under mina dokument?
Hur kommer jag bort från det?
Jag har ju ljud och prodjektdisk separat.
Fick problem vid uppgrad till 5.2 och fick konflikt med presets för Roomworks.
Någon som hänger med?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
JO jag undrar varför det skapas en folder under mina dokument?
Hur kommer jag bort från det?
Jag har ju ljud och prodjektdisk separat.
Fick problem vid uppgrad till 5.2 och fick konflikt med presets för Roomworks.
Någon som hänger med?

Ja du gamle vän. Tänk om det fanns musiker på kontrollrummet som körde med så moderna sequenseroproram som din fråga gäller. Om de dessutom är duktiga på Cubase och visar god vilja kommer de snart att fråga hur du menar eller svara att "så här ligger det till".

Jag är lite förvånad att ingen med kunnande försökt svara på din enkla fråga. Jag själv använder fortfarande Cubase VST32 ver 5, som uppfanns på 1900-talet så jag kan inte ge ett bra svar.
Däremot tycker att att det är på tok om program själva bestämmer att man ska spara på sånt där ställe som windows hittat på. Du berättar att du själv valt annan partition för ljud och projekt-filer. Varför skulle Cubase då lägga grejer på C?

Snart får du svar från de som kan grejerna. Standardfrågan är vilket OS du har?
Självklart Windows 7 eller?
« Senast ändrad: 30.01.2011, 01:19:31 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Det skapas en Steinberg-katalog där som default, men om du sedan alltid skapar ett nytt projekt och talar om var det ska sparas, så bör det inte hamna något i den katalogen - annat än eventuella "crash dumps", som alltid hamnar där...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
Hmmm har förstått det.
Hej Classe. Tack för svaret. Är inte förvånad att det var du.
Jag själv har tagit mig hit. För det ät ingen som bryr sig om att jag har försökt komma in på VST.
Men nu stannar jag här.


Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
JO jag undrar varför det skapas en folder under mina dokument?
Hur kommer jag bort från det?
Jag har ju ljud och prodjektdisk separat.
Fick problem vid uppgrad till 5.2 och fick konflikt med presets för Roomworks.
Någon som hänger med?

Ja du gamle vän. Tänk om det fanns musiker på kontrollrummet som körde med så moderna sequenseroproram som din fråga gäller. Om de dessutom är duktiga på Cubase och visar god vilja kommer de snart att fråga hur du menar eller svara att "så här ligger det till".

Jag är lite förvånad att ingen med kunnande försökt svara på din enkla fråga. Jag själv använder fortfarande Cubase VST32 ver 5, som uppfanns på 1900-talet så jag kan inte ge ett bra svar.
Däremot tycker att att det är på tok om program själva bestämmer att man ska spara på sånt där ställe som windows hittat på. Du berättar att du själv valt annan partition för ljud och projekt-filer. Varför skulle Cubase då lägga grejer på C?

Snart får du svar från de som kan grejerna. Standardfrågan är vilket OS du har?
Självklart Windows 7 eller?
Är det sannt att du ligger kvar i VST32? men du är som vanligt uppriktig och sann. he he. Ha det.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
JO jag undrar varför det skapas en folder under mina dokument?
Hur kommer jag bort från det?
Jag har ju ljud och prodjektdisk separat.
Fick problem vid uppgrad till 5.2 och fick konflikt med presets för Roomworks.
Någon som hänger med?

Ja du gamle vän. Tänk om det fanns musiker på kontrollrummet som körde med så moderna sequenseroproram som din fråga gäller. Om de dessutom är duktiga på Cubase och visar god vilja kommer de snart att fråga hur du menar eller svara att "så här ligger det till".

Jag är lite förvånad att ingen med kunnande försökt svara på din enkla fråga. Jag själv använder fortfarande Cubase VST32 ver 5, som uppfanns på 1900-talet så jag kan inte ge ett bra svar.
Däremot tycker att att det är på tok om program själva bestämmer att man ska spara på sånt där ställe som windows hittat på. Du berättar att du själv valt annan partition för ljud och projekt-filer. Varför skulle Cubase då lägga grejer på C?

Snart får du svar från de som kan grejerna. Standardfrågan är vilket OS du har?
Självklart Windows 7 eller?
Är det sannt att du ligger kvar i VST32? men du är som vanligt uppriktig och sann. he he. Ha det.

Det är sant. Jag hittar en hel del i VST32 och min musiktid är för snuttifierad för att jag ska hinna lära mig (det jag kan idag) i ny version och då blir jag frustrerad om jag vill och vet att något ska gå men inte hittar var och hur. VST32 är bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google