Forum > Demolåtar

equality - Kom tillbaka

<< < (5/9) > >>

Angrod:
Kanon! Rakt igenom. Hit-potential, just i den sentimentala årstid vi just nu lever igenom.
Låten lever i sig själv och kommer säkert att bli mer levande ju mer du spelar den. Skulle gärna vilja spela den själv, på mitt sätt.  :P

Ge ut den!!! (Om den inte redan är på G ?)

Wernborg:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 31.01.2011, 01:34:40 ---Ett reverb kan vara så fel, och som här: så rätt. En förlängning av röstens ton och inte nån slags smink.

--- Slut citat ---
JA! Väldigt bra uttryckt så som jag också tycker. Brukar predika skillanden mellan mängd och längd på reverb. Dom flesta säger bara "för mycket" eller "för lite". Jaha, av vadå. Bra formulerat!

Väldigt bra låt. Mycket har redan sagts och jag stryker under vad jag tycker är viktigt:

Konstpaus in till ett mollstick låter bra.
Som löses upp i ett mjukt pianosolo kanske.

Samt stillsamt piano i kompet också.

Fint!!

Gurano:
Hej
Har varit lite frånvarande å missat denna. Ja man hör ju vem som gjort detta stycke - kvalité rakt igenom.
Har faktiskt inget neg att säga! Så en ryggdunk till dig.

Ha det
Gurano

robblar:
Jeg liker dette her. Bra låt.
Du har et lite dunk på 92 sek som har skremt meg til å snu meg to ganger nå (sitter med lurar)!   :)

Interessant tråd også!

-Robert

equality:
Burnin Sven: Ursäkta sent svar! Denna låt bryter ju inte ny mark precis. Antar att man tonmässigt skall kryssa mellan skären för att det inte skall låta alltför bekant men kan inte säga att  jag gjort det medvetet. Tackar för lyssning och tips!
Tokai: Kul att du tycks gilla låten. Tyckte text och musik kom till i någon slags samklang här och det är alltid svårt att gå tillbaka när järnet har svalnat men skall försöka. Du är ju duktig på konstpausar i din musik och jag skulle vilja lära mig. Thx T!
Angrod: Du får gärna spela denna, sånt är inspirerande. Bara det att den är ju inte riktigt klar ännu. Hoppas på en fortsättning. Trodde det skulle bli i helgen men det gick inte. Glad att du gillar detta men hit vet jag inte... Stort tack för lyssning och välvillig kommentar!'
Wernborg: Reverb är en vetenskap i sig (tydligen). Kul att det verkar stämma här. Piano tycks flera föreslå och jag tar till mig det. Stort tack!
Gurano: Ryggdunk är bra särskilt när man satt i halsen vilket det ibland låter som när jag sjunger. Kul att du gillar. På tal om co-lab vore det intressant med nån av dina flådiga guror här, kanske kan återkomma.
robblar: Mange takk! Ska kolla skramlet vid 92. Förmodligen den hafsigt pålagda kompguran i andra halvan där jag tydligen inte tagit bort ett taktbyte.  :huh: Jobbar på en förlängning med stick och piano med granskning under lupp av de gamla tracksen. Då skall allt skräp bort!  -_- :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion