Forum > Demolåtar

Jätte 80tals pastisch, tänk Phil Collins

(1/3) > >>

drloop:
Gjorde en snabbskiss bara för att testa hur det skulle låta om jag rippade lite 80 tals musik hårt.
DX7 + JX8P och jättetrummor.

Någon som skulle vilja hjälpa till med lite gitarr kanske och annat bös som kan behövas?
Har inte gjort klart låten än, så det är en intressekoll på samarbete.

Uppdaterat med riktigt arr, dock inte klar än.
Nu kanske ni förstår lite bättre vart jag är på väg för att citera på spåret:

Nu börjar det närma sig. Senaste versionen 22 februari 2011.
[mp3=200,20,0,center]http://dl.dropbox.com/u/6897056/crying_099c.mp3[/mp3]

MaxB:
Jag får osökt Phil Collings-vibbar.

Clemens:
Ja...skulle ju vara kul att medverka, synthprylar, arr eller låtskivarhjälp...dock ej gitarr  :D 

Eddi:
Jorå In the air tonight lyser igenom mycket men du kanske ska vänta med det tunga artelleriet en stund in i låten som Phil gjorde det blir väldigt effektfullt på det viset men då lyser det ju ännu mer att det är en ripoff om man så säger. Men bra stuk här fortsätt på denna.

mahan:
Tjou doktorn!
Du har ju hittat strået där det e vassast, snyygga sound, och snyggt proddat! Faran med dessa "almost ready" sounds är ju att det lixåm blir kopia på nåt som redan gjorts... Så nu gäller det för dig att hitta ett sound som du kan säga... "detta är jag" ... detta är inte en kopia av Phil...  du förstår säkert vad jag menar här. Hör ju att du har musiken i blodet, så ge dig själv lite mer tid, testa på olika "annorlunda" sound, snygg sångröst har du så varför slösa den på kopior, dra igång nåt riktigt eget!

Överraska dig själv, och även oss
släng ut en egen rock, och kasta loss!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion