Forum > Demolåtar
Henrik - Hypno lullaby
Marruschkka:
--- Citat från: mahan skrivet 28.01.2011, 22:01:59 ---Tjou Henrik!
Här e min kommentar till din låt! Gillar fortfarande din lakoniska stil att handha låtar. Trots dom vid första lyssning låter..... även scheisse.... så har jag åtminstone motiverats hver gang att slänga in nåt som komplimang. Även dennaq din låt gillas, kunde igen inte låta bli att svänga med så...
take it or leave it:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/bow-01.mp3[/mp3]
hoppas länken funkar!
h. johan
--- Slut citat ---
--- Citat från: mahan skrivet 29.01.2011, 20:59:38 ---Eftersom du hade två låtar upplagda så svarar jag även på den andra...
take it or leave it:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/bow-02.mp3[/mp3]
Kör hårt Henrik!
h. johan
--- Slut citat ---
En fenomenal röst av Bow och med Mahan-stuk..jag kan bara kapitulera.."Lullaby" sparas omedelbums..men bägge låtarna med komp av Mahan gör mej glad :wub:
Jag tok-diggar denna kombination, så är det bara :D
Ni två borde samarbeta mera Henrik, och det finns andra som vill ha din röst oxå på sina alster, kör järnet tycker jag :)
Hälsningar
Marre
bow35:
Dividend: Jo, jag tänka mig ett nytt sammarbete men du får skriva texten känner jag.
Marre: Tack! Jag tok-diggar också kombinationen. Speciellt på "ledig". Det blir roligt att lyssna på efter att Mahan har lagt på sitt. Min lite kala orginalversion kräver nästan lite koncentration från lyssnaren.
equality:
"Rocker-fucker" :lol: Lite för rastlös för att lyssna på de avskalade versionerna men kan tänka mig det meditativa i det hela. Mahans pålägg är ju bara så välfunna, särskilt på "ledig". Känner lite som en bloody tourist när jag lyssnar på detta, en backpacker på nån strand i östafrika där det lokala bandet försöker tjäna några bucks på "vitingarna" och blandar sitt språk med uppsnappad engelska här och där. Du har ett unikt sound och Mr Maharadja Mahan tar det oanande höjder.
asti:
Låtarna får en ny dimension med hjälp av Mahans fräcka arr! Häftigt!
Lite österländska flöjter och en sitar kunde kanske kompletterat ytterligare....?
bow35:
--- Citat från: equality skrivet 31.01.2011, 22:52:14 ---Lite för rastlös för att lyssna på de avskalade versionerna men kan tänka mig det meditativa i det hela.
--- Slut citat ---
Dessa stycken är nånslags hybrider mellan meditationsövning och jam. Egentligen är det inget nytt för mig, jag har bara lyckats lite bättre den här gången. Men jag förstår rastlösheten. Det behövs mer jam. Och det fixade ju Maham.
--- Citat från: asti skrivet 01.02.2011, 09:25:58 ---Låtarna får en ny dimension med hjälp av Mahans fräcka arr! Häftigt!
Lite österländska flöjter och en sitar kunde kanske kompletterat ytterligare....?
--- Slut citat ---
Är dålig på att utöka min orkester. Drar mig lite för att inhandla ett keyboard, rädd att inget ska funka och att den bara kommer stå och damma. Men man kan ju alltid hoppas på colab :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida