Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Believe your confusion
Dividend:
Jo men det känns gediget. Bland det bästa jag hört av dig, helt klart.
Sången i versen känns (på de långa tonerna) inte 100%, men det kan helt enkelt röra sig om att en lätt volymsänkning på sången där hade funkat?
Skall lyssna igen.. Riktigt bra!
robblar:
Catchy låt!
Kanon lyd
Kanon gitar og sang
Skikkelig trøkk i refrenget :)
Liker!
Robert
Tokai:
Av många hundratals alternativa band (bland kallade indie) så slår det mig att nästan alla sångare låter likadant. Du är inte ett undantag. Och då menar jag inget negativt. Jag t.ex platsar absolut inte. Det är nåt speciellt med sångrösten som bara vissa är förunnade.
Kan bara säga att du spelar i egen liga här. Har du provat att lägga ut dina låtar på andra forum, och då menar jag inte svenska, där kanske konkurransen är hårdare och tyckarna är vassare/tuffare? Bäst vore att få ett utlåtande av proffs i gamet - inte för att vi är så dåliga men det är ändå en viss skillnad. Skulle vara kul att höra vad dom säger.
Sa jag det här låter bra? Nej. Alltså: det låter bra. Och det är förbannat bra. Men av nån konstig anledning minns jag inte låten så här 30 minuter senare...
Yllet:
Det är väldigt roligt med alla fina kommentarer equality, blunderhead, Dividend, robblar, Tokai osv... Och för att svara på din fråga Tokai: nej jag läggar faktiskt bara upp låtarna här, mest som en kul grej. Man märker direkt om låten funkar i repan ändå. Men visst ur ett mixperspektiv så kunde det kanske vara nyttigt för mig att få mer bitsk kritik, för visst kan det bli bättre, jag är sällan 100% nöjd.
Jag är själv i stort sätt nöjd med låten och bandet gillar den, dock brottas jag med tanken om att refrängen kunde varit bättre/annorlunda/inte så ösig, jag vet inte? Behöver verkligen låten dra igång på detta vis?
Men det kanske bara jag som lyssnat sönder låten? Ja jag vet inte :) Just nu repar vi inte den pga. av mitt velande...
/Jon
hogge:
Du har helt klart lyssnat sönder låten... Det där drabbar aldrig mig då jag får en idé, spelar in på några få timmar och därefter lägger ut på KR i förhoppning att någon snäll människa ska förbarma sig över den tekniska produktionen...
Men Du måste ha lyssnat Dig less på denna eftersom Du är så tveksam om dess kvalitéer.. Dett är skitbra, Jon... SKITBRA!!!! Verkligen...
Jag är inget stort fan (big surprise) av gengren, men det här är bara skitbra oavsett gengre..
Kör igång denna i "repan" nu.. Detta blir kanon!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida