Forum > Färdiga produktioner

Dividend & Chinaman - Kung Fu

(1/2) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: Kung Fu
ARTIST/GRUPP: Dividend & Chinaman
GENRE: klassisk synthmetal
LÅTLÄNGD: 3:30
KOMPOSITÖR: Per Rosqvist
PRODUCENT: Densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
genre: chipmusik i grund och botten...

Gammal låt i repris, nu med go orch-sång.... UPDATE!

Mycket bättre ljud nu på allt, nivåerna bättre. ALLT är bättre.. ladda ner :)

Nu är t o m rösten högre i nivå också! (update2)

http://loveandfriendship.se/KungFu(orchsong).mp3

mahan:
Ojdå, detta blev en svår...

Här är ett fruktansvärt överdistat sound som skär i mina öron (cirkelsåg?), krossar lixåm koncentrationen. BAlansen  mellan instrumenten volymmässigt onödigt stor. Där e mycket som inte hörs under distet.

Vid 2:10 får jag tag i melodin via ett snyggt spelat piano. Och distgitarren passar ypperligt in i helheten, men blir åxå lite bakom stråk o blåssektionen. Kolla distet och balanserna,
Temat och melodin finns, plocka bara fram dom, och detta blir ett fint stycke med Per-sound :)

h.  Johan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 25.05.2007, 16:55:30 ---Vid 2:10 får jag tag i melodin via ett snyggt spelat piano. Och distgitarren passar ypperligt in i helheten, men blir åxå lite bakom stråk o blåssektionen. Kolla distet och balanserna,
Temat och melodin finns, plocka bara fram dom, och detta blir ett fint stycke med Per-sound

--- Slut citat ---

Du får gärna lyssna igen, om det finns kvar nåt som stör så berätta gärna ;). BUMP!

1up:
Svår att kommentera.

Rolig att lyssna på. :D

mahan:
OK Per!
Nu går det redan att lyssna utan att örat går sönder :P

Är detta nu Kung Fu som försöker erövra Europa, tycker mig höra vissa indikationer och sound från eurodisco. Sen rusar vi i väg till ett metalldisko där Kung Fu uppträder med snygg gura och hyggelig metallsång.  :D

Känns lite som om Per vill tvätta bort Chinastämpeln som vi har gett honom. Inga mycket av sk Per-sound här inte. Kul egentligen med lite variation :)

Det händer så fruktansvärt mycke på treochenhalv minut, lite för mycket tycker jag. Övergång till Chinarock betyder åxå en rejäl minskning på reverbarna iom att rock bör närmas lite tajtare (tycker lilla jag)

h.  JOhan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion