Kontrollrummet

The look of love

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN:  The look of love
ARTIST/GRUPP: The anabelle coverup
GENRE: jazzballad
KOMPOSITÖR: Burt Bacharach
PRODUCENT: Inte direkt
INSPELNINGSÅR: 2001 troligen. Förmodligen minidiscinspelning i repan med krappig stereomik.
FORMAT: mp3

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/The_look_of_love.mp3[/mp3]

The look of love

Hittade en drös med gamla mp3-filer på hårddisken och suttit och egolyssnat hela kvällen. Denna tyckte jag var lite värd att lägga upp även om ljudkvaliten har en hel del att önska och att bandet för länge länge sedan har lagt av.

Bara för kul. Kommentera om ni vill.
« Senast ändrad: 23.01.2011, 01:39:53 by Wernborg »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Missa inte ögonblicket vid 270 i slutet. Sånt kan jag sakna som ensam hemmamusiker idag.

 :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
vadårå? du kan väl ringa till mig och skoja lite? :D



Lite halvträligt sound på synthern bara, men det låter ju snyggt spelat :D

mossig o mysig gammal fin musik :)

hälsa "bra jobbat" till folket :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :D Underbar låter som om man funnit en gammal Glennmiller som man aldrig gett ut typ.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite långsamt och segt så här på söndagsmorgonen  ;) men du kan vara säker på att den redan ligger i mp3-spelaren för fortsatt lyssning vid senare tillfällen. Härligt att delta i ett sånt musikgäng!

Det känns som jag har en oslipad diamant i min spelare! Saxofonen skulle ibland spelas med lite mer vibrato - instrumentet piano, skulle låta bättre o.s.v.
Tack för att du bjuder på det här!
« Senast ändrad: 23.01.2011, 11:19:29 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Känns aningen långsam, men som jazzballad tycker jag det är OK.
Gillar låten och spelade den själv med ak. gitarr på fester under 70-talet.
Ljudkvalité och mix ska jag inte kommentera eftersom det är inte går att ändra nu...(?)
Skön, soft lyssning så här på söndagen mellan städpassen.  :)
Gillar framför allt blås och sång.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nja, jag tyckte det var lite, lite släpigt. Bättre än det mesta på radio rix, men inte så bra som mycket annat man hör här på KR. Roliga skratt på slutet. Håller med om att det blir sargigt att spela allt själv, jag är tvärless på det nu.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra sång, instrumenten är för mycket på men så här innan (allt för sen) inknoppning är denna mellow tune perfekt. Glömmer snabbt bort ljudkvalitet och flyter med. Skön lyssning. Thnx.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
vadårå? du kan väl ringa till mig och skoja lite? :D
Lite halvträligt sound på synthern bara, men det låter ju snyggt spelat :D
mossig o mysig gammal fin musik :)
hälsa "bra jobbat" till folket :D
Fint.
Jag ska hälsa om jag ser nån av dom.  :D

:D Underbar låter som om man funnit en gammal Glennmiller som man aldrig gett ut typ.
:wub: Tack.

Lite långsamt och segt så här på söndagsmorgonen  ;) men du kan vara säker på att den redan ligger i mp3-spelaren för fortsatt lyssning vid senare tillfällen. Härligt att delta i ett sånt musikgäng!

Det känns som jag har en oslipad diamant i min spelare! Saxofonen skulle ibland spelas med lite mer vibrato - instrumentet piano, skulle låta bättre o.s.v.
Tack för att du bjuder på det här!
Tack. Ja, det var roligt att spela i detta bandet. är en av sveriges bästa jazzpianister, men tyvärr spelar han på ett usel synt med platstangenter och epa-ljud på denna inspelning så det ljudet har ju en del att önska.

Känns aningen långsam, men som jazzballad tycker jag det är OK.
Gillar låten och spelade den själv med ak. gitarr på fester under 70-talet.
Ljudkvalité och mix ska jag inte kommentera eftersom det är inte går att ändra nu...(?)
Skön, soft lyssning så här på söndagen mellan städpassen.  :)
Gillar framför allt blås och sång.

Rätt lugna fester du lirade på då va?  :lol:
Ja, det var ju ganska "originalet" troget. Den med Dusty Springfield. Så jazzballad var ju rätt inriktning då.

Nja, jag tyckte det var lite, lite släpigt. Bättre än det mesta på radio rix, men inte så bra som mycket annat man hör här på KR. Roliga skratt på slutet. Håller med om att det blir sargigt att spela allt själv, jag är tvärless på det nu.
Ja. Ju fler kockar desto mer soppa!  :wacko:

Bra sång, instrumenten är för mycket på men så här innan (allt för sen) inknoppning är denna mellow tune perfekt. Glömmer snabbt bort ljudkvalitet och flyter med. Skön lyssning. Thnx.
För mycket på? Ja kanske det. Eventuellt berodde det på att man står i en replokal och alla kämpar för att höra sig själva.  :lol:
Kul att det är skönt.




Det var som sagt ett kul gäng att spela med detta. Vi hade en repertoar som bestod mestadels av 70-talsdisco, men även jazzballader och lite modernare house/disco-låtar. Vi hade lite olika uppfattningar om hur vi skulle låta så det var väl därför vi la av. Hälften av gänget ville att vi skulle låta så likt originalen som möjligt medan andra halvan (mig inräknat) mer ville tolka låtarna vi spelade och utnyttja de instrumenten vi hade. Vi spelade ute under ett par års tid och bl.a. några ggr på den klassiska jazzklubben Nefertiti i Göteborg vilket var bland de absolut roligaste spelningarna jag gjort. Att spela för fullsatt musikintresserad nattklubbspublik som verkligen vill se ett liveband är inte helt vanligt mitt i natten.


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Det här är ju en alldeles fin cover på en så tjusig låt!!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mycket bra, framförallt sång och blås :rolleyes:

Kul att höra om dina gamla synder, och bra är de oxå :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Jag gillart. Älskar ljudbilden faktiskt:)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Sångerskan sjunger bra. Gillar dock inte arret, känns lite såsig. Originalet kan bara inte bli bättre.
Fast bättre popmusik har dock Burt Bacharach tillsammans med Hal David aldrig skrivit senare än dom låtar han gjorde till Dionne Worwick i mitten på 60-talet, ett album av helt makalösa låtar, varför har jag aldrig begripit. Kanske fick han en dos av LSD under den perioden men sen fick en snedtrip och la av och blev åter en medioker låtskrivare? Vem vet.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou W!
Detta ställer mig inför tvenne tankar.... to be or not to hear...
Tanken om att denna bandning är gjord loooong time ago, about männi jiärs ägöu... gör lyssningen intressant, trots att jag  vet att det inte ligerr till på dte sättet.
Ändå gillar jag sångerskan starkt, hon gör låten fin.... helheten e alltså GREAT!
Denna bandning gör att jag inte ställer låten högre än 8 av10, skulle detta vart en rikti egen låt så who knows.... eller var det?

Obbnäshälsning från Johan!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är riktigt bra med bruset och sången och låten också. (Och även de där saxarna eller vad det är som försöker konkurrera ut tjejen)

Har nog inte hört så skönt brus förr, hur fick ni till det? ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det här är ju en alldeles fin cover på en så tjusig låt!!

Tack.

Mycket bra, framförallt sång och blås :rolleyes:

Kul att höra om dina gamla synder, och bra är de oxå :D

/Marre
Tack.

Jag gillart. Älskar ljudbilden faktiskt:)
Helt autentisk replokalsljudbild.  :D

Sångerskan sjunger bra. Gillar dock inte arret, känns lite såsig. Originalet kan bara inte bli bättre.
Fast bättre popmusik har dock Burt Bacharach tillsammans med Hal David aldrig skrivit senare än dom låtar han gjorde till Dionne Worwick i mitten på 60-talet, ett album av helt makalösa låtar, varför har jag aldrig begripit. Kanske fick han en dos av LSD under den perioden men sen fick en snedtrip och la av och blev åter en medioker låtskrivare? Vem vet.
Ok. Originalet kan bli bättre. Tycker nog inte vi gjorde den bättre dock.

Tjou W!
Detta ställer mig inför tvenne tankar.... to be or not to hear...
Tanken om att denna bandning är gjord loooong time ago, about männi jiärs ägöu... gör lyssningen intressant, trots att jag  vet att det inte ligerr till på dte sättet.
Ändå gillar jag sångerskan starkt, hon gör låten fin.... helheten e alltså GREAT!
Denna bandning gör att jag inte ställer låten högre än 8 av10, skulle detta vart en rikti egen låt så who knows.... eller var det?

Obbnäshälsning från Johan!
Hänger inte med riktigt. Skulle det varit bättre om inspelningen var gjord 1972? Nej det var en cover. Se Tokais inlägg ovan.
Kul att det ändå är GREAT!  :D

Det är riktigt bra med bruset och sången och låten också. (Och även de där saxarna eller vad det är som försöker konkurrera ut tjejen)

Har nog inte hört så skönt brus förr, hur fick ni till det? ;)
Äkta MD-brus.
Tack.