Forum > Färdiga produktioner
Lazarus - Lost train
Wernborg:
Asball låt. Sitaren låter härlig. Lagom krångligt stycke detta.
På minussidan blir att det saknas sång och alternativt att "temat" upprepas alldeles för många gånger på samma sätt.
Om det inte ska på sång så behövs större variation. Kanske solon över samma former istället för att tjata ut temat.
Grymt bra framförande också.
Lazarus:
Tack Wernborg !
Hmmm......Kanske är det så att jag gör låtar som om dom vore tänkta att inte vara instrumentala (om ni förstår vad jag menar).
Det skall jag fundera på till nästa gång.
/Lazarus
Eddi:
Grymt var ordet det här gillar jag helskarpt. Influenserna går inte att ta miste på - jag vill att det ska låta mer på något sätt du har kommit halvvägs men det behövs mer punch på något sätt, Kanske mer komprimering vad vet jag men lite tamt just nu känns det som. Väldigt bra hantering av instrumenten. Det här vill jag höra mera av.
MaxB:
Skönt stycke. Fan vad häftigt. Sånt en annan bara kan drömma om att sätta ihop. Skulle gärna skapa liknande grejer men jag får nöja mig med att lyssna. Spelar sitar själv alltså? Häftigt.
Vid 110 väntade jag mig ett något annorlunda tema där Al Di Meola skulle komma in med ett solo.
Jag menar det låter så proffsigt att det faktiskt skulle kunna vara så.
Plötsligt men väntat unisont slut vid 250 skulle passa. Sång skulle vara välkommet. Kul beskrivning du hade, som jag tror jag förstod. Du gör musik som är anpassad för sång men där finns ingen sång. Då du är utan sång får du alltså lyfta fram teman, som kanske skiljer sig från befintliga eller bara är nyanser av de som redan finns, men lyfta fram dessa.
Titeln "Lost train" - hur menar du?
Lazarus:
Tack Eddi och MaxB
"tamt" ? Ok. Och jag som tyckte det kanske var för "brötigt". Jag lägger i en extra växel nästa gång ;)
Det där ni säger om att det saknas sång är naturligtvis helt rätt. Att fånga lyssnarnas intresse med "bara" instrument är ingen lätt konst.
Titeln: När jag är halvfärdig med en låt brukar jag helt enkelt bara blunda och lyssna och sedan fånga den första tanken som far genom huvudet.
/Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida