Forum > Demolåtar

Kelly Clarkson - Behind These Hazel Eyes [Airspeed Radio Edit]

<< < (2/4) > >>

Håkan Nilsson:
Jag tycker det låter skitbra, grym sång. Kanske baskaggen skulle bytas till nån helt annan? Som nån sa så låter den ganska mycket utan att ge så mycket studs.

AirSpeed:
@ Eddi: Tack Eddi!

@ MaxB: Tack för dina synpunkter! Tror att jag har skalat av kaggen för mycket. Skall försöka åtgärda detta så att den markeras mer. Tycker du att basen ligger rätt i nivå i övrigt? Om man bortser från just kaggen?

@ Håkan: Tack Håkan! Tyvärr är det väl enbart sången jag inte ska ha så mycket cred för - den är helt Max Martins produkt, bortsett från lite kompressor, delay och reverb..

MaxB:
Har svårt att svara på det. Kan troligen inte bedöma i denna genre.
Basen hörs och det kan vara tillräckligt men det är svårt för mig att bedöma. Men jag får för mig att den i dylik musik inte brukar vara så kort i attack och release. Att den brukar ligga kvar längre på varje ton. Men... jag är troligen ute och cyklar. Kanske andra svarar bättre på den frågan.

AirSpeed:
@ MaxB: Tack ändå Max!

Finns det någon här på forumet som skulle kunna tänka sig att Mastra låten? Inte för att den på något sätt är färdig, utan eftersom att jag som nybörjare är väldigt nyfiken på vilket resultat som uppnås efter en mastering. Någon av er som har koll?

//AS

Dariuz:
Tycker soundet är skitsnyggt, särskilt synthen som spelar ackorden, men det finns ett par saker som skulle behöva förbättras. För att få energi i denna typ av låt är basen och bastrumman a och o. Bastrumman låter alldeles för dovt, och bidrar därför inte till energin. Byt ut den mot en annan, som även har lite mer klick i sig. Basen är även rätt klen. Fundera även på om det går att få in någon pad eller annat snyggt ljud som kan höja produktionen. För övrigt är det aldrig fel att ducka flertalet av instrumenten mot bastrumman i denna genre, och så länge det inte görs överdrivet bidrar det till att höja intensiteten i låten.

/Dariuz

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion