Forum > Demolåtar
Agnes - Release Me [AirSpeed Radio Edit]
Clemens:
--- Citat från: Bribedant skrivet 17.01.2011, 19:13:17 ---
--- Citat från: AirSpeed skrivet 17.01.2011, 12:26:47 ---Något tips på hur jag ska höja volymen på hela produktionen? Nu har jag en limiter på Stereo Out som Gainar lite, vilket kanske är att beteckna som fusk? Har försökt att Gaina den ett par dB till, men då låter det väääldigt komprimerat = dåligt..
--- Slut citat ---
Personligen tycker jag inte du ska trycka upp volymen på produktionen ytterligare med limiter eller annat. Låten har en skön dynamik som den är vilket inte är vanlig i genren. Kontroll över lyssningsvolymen har ju iallfall användaren, inte producenten. Snygg ljudbild utan örontröttnad. Grattis.
--- Slut citat ---
Fixar inte Airspeed detta så så hjälper radiokanalerna gärna till... :D
AirSpeed:
@Bribedant: Tack! Skulle ändå vilja få upp volymen bara någon enstaka dB. Som det är nu ligger volymen en smula lägre än andra låtar på exempelvis Spotify. Är det sådant man fixar hos en Masteringstudio?
@Clemens: Haha, såklart! De kommer att stå i kö allihopa! :P
Tack för era inlägg! De uppskattas!
equality:
Låter tajt...skämt åsido. Låter helt kanon! Gillar låten, filtersvepningarna (eller vad det heta) , dansrytmen och t o m några få takter congas :wub:.
Man må säga: stark KR-demodebut för att travestera på Kalle Stropp. Välkommen hit!
AirSpeed:
Tack Equality! Shit vad du har analyserat - du har tom hittat latinotrummorna.. :)
AirSpeed:
Efter att ha provlyssnat på flera platser, bland annat i bilen, har jag nu insett hur fel ute jag har varit. Det lät helt enkelt FÖRDJÄVLIGT.
Har samtidigt insett hur förbannat svårt det är att sätta mixen rätt. Snacka om att ha underskattat musikproducenternas hantverk!
Hursomhelst. Har laddat upp en ny, ommixad version. Hoppas att det låter, ska vi säga, mindre illa?
Tips och synpunkter mottages tacksamt.
//Airspeed
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida