Forum > Färdiga produktioner
Du skulle se mig
Markus Broberg:
--- Citat från: Clemens skrivet 19.01.2011, 21:50:35 ---Tycker ju detta är skitbra! Mixen funkar i stort..lite vass här å där..speciellt
hh som kommer in under slutet. Lite trashiga trummor men passar in , Bra Bra! :)
--- Slut citat ---
Tack snälla Clemens:)
Jag gissar på att min MP3 konverterare förstörde hela ljudbilden på skivan. Wavfilerna låter kalas:)
Får lägga upp en bättre version.
Tokai:
Suggestiv låt. Arret känns dock ibland planlöst. Att vissa instrument plockas bort här och var - omotiverat känns det som. Eller så är det bara jag som inte fattar?
Sången kanske upp ett snäpp. Refrängen gillar jag inte särskilt, blir nån slags svensktoppsaktig di Leva.
Nu är ju låten klar så mina tankar betyder ingenting, men har man lyssnat så har man...
asti:
Bra låt! Jag tycker arret är varierat och lite spännande.
Sången påminner mig en aning om Jonathan Johansson....
Tycker det är lite för mycket reverb på sången, som annars är bra!
Ljudbilden känns lite otydlig, men kan bero på för mycket reverb
alternativt mina taskiga lurar på jobbet. :)
Markus Broberg:
Tackar. :)
Ja, det är en låt som kanske inte följer alla normer, lite oputsad och fucked up:)
Rattlesnake:
Tycker sången funkar fint, stör mig inte på panoreringarna. Tycker om att det rör sig lite i stereobilden också, gör det hela mer intressant.
Du får ut mycket sång av lite text. Jag förstår dock inget av den egentligen... Musiken är lättare att ta till sig, gillar ditt uttryck och förmåga att få musiken att låta samtida.
Mixen då. Den känns mullrande i basen och lite trasig i diskanten. Det sista är förhoppningsvis bara mp3-konverteringen eller så är det den frasiga synthen som ger det intrycket. Trummorna låter bra, men en halvöppen hihat på slutet stör mig då den ligger så högt att den tar över trummorna helt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida