Forum > Färdiga produktioner
Santiago
boanjo:
LÅTNAMN:Santiago
ARTIST/GRUPP:Murena
GENRE:Symfonirock
LÅTLÄNGD:5:24
KOMPOSITÖR:Anders Johansson
PRODUCENT:Anders Johansson
EV. MEDVERKANDE:Per-Erik Hägglund Tomas Johansson
INSPELNINGSÅR:2011
FORMAT: mp3
Gör ett försök att återförena ett band från slutet av sjuttiotalet och börjar med att göra lite inspelningar.Ny på forumet men förstår att här finns mycket kunskap/musikalitet att ta del av.
Tacksam för synpunkter på mix /ljudbild/komposition m.m /Anders
Wernborg:
Härligt med progressiv rock. Riktigt bra komposition tycker jag.
Textmässigt känns det ibland som att orden tryckts in i låten utan att riktigt passa med melodin. Sångaren behöver träna mer och sätta sången bättre. Småsurt ibland. Även sångljudet tycker jag har en del att önska. Lite instängt i förhållande till resten av musiken.
Väldigt bra i övrigt. Gillar speciellt synten som vandrar runt.
Kanske återkommer...
Wernborg:
Tjo.
In och kommentera lite i andra trådar medan du väntar på fler svar... ;)
Välkommen hit förresten. :D
Clemens:
Symfonirock?..Äntligen! :D snygga sound å bra låt. Trummorna tycker jag känns sådär,
lite för klena kan jag tycka..låter verkligen svensk symfonirock som den gjorde på 70-talet..riktigt bra sologitarr, bra lirat å bra sound..skall bli kul att höra mer :)
Gurano:
Välkommen till forumet - kul med nya tilskott på KR. Trevlig låt. Får en känsla av lite mer avancerat proggigt 70-80-tal av musiken.
Som tidigare sagt så är trummorna lite tunna, och de ligger dessutom för nära jämfört med andra instrument, åtminstone på 1a tredjedelen av låten. Sången dränker lite elgurans sound.
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida