Forum > Demolåtar
Gurano & Wernborg - Andas
Gurano:
Hej
Vet inte varför jag spelade in detta - det bara kom när jag satt med guran?
Vet inte heller var det bär vidare, men jag tar tacksamt emot förslag på vart den kan dra. Ideer om mix/ljud komp/arr tar jag oxå emot. Kanske någon som vill hjälpa till och dra denna mot andra höjder än mina egna? Säg då till så får vi se vart det bär hän.
Gurano
Guranos verre
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Andas.mp3[/mp3]
Guranos & Wernborgs verre
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Wernborg_Andas_ver2.mp3[/mp3]
Wernborg:
Jättebra grund. Kalasfint arr. Speciellt i början innan trummorna kommer låter det väldigt Kenny Håkanssonskt och sjuttiotalskt. Tyvärr drar trummorna ner intrycket lite grand, men det kanske inte är så mycket att göra åt. Man tar vad man har liksom.
Kanske lite collab på denna?
En idé: Spela in basen rakt in utan effekter och lägg mjukvarumässigt på bara kompressor och eq. (Förstärk kanske lite kring 400 bara och skär i diskanten.) Jag tycker den tar för mycket fokus från den coola gitarren nu.
Harmonica mike:
Ja fanken,det svänger katten :)
Arret låter relativt klart.Lite mix fix å sång,sedan har du detta årets första höjdare.
Keep em comin´
Mike
Eddi:
Haaa haaaa haaaa! :lol: Var den så jobbig att spela att du blev andfådd?
Jo jag gillar också - du har medvetet spart på en del instrument nuförtiden och det ger mer rättvisa åt själva låtarna eller hur man ska uttrycka det - hjärnan slipper gå på högvarv för att hänga med. Tycker mig sakna ett litet lugnare mellanstycke - nåt kort för att sedan dra på igen.
Fila vidare på denna tycker jag.
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.01.2011, 11:49:56 ---Jättebra grund. Kalasfint arr. Speciellt i början innan trummorna kommer låter det väldigt Kenny Håkanssonskt och sjuttiotalskt. Tyvärr drar trummorna ner intrycket lite grand, men det kanske inte är så mycket att göra åt. Man tar vad man har liksom.
Kanske lite collab på denna?
En idé: Spela in basen rakt in utan effekter och lägg mjukvarumässigt på bara kompressor och eq. (Förstärk kanske lite kring 400 bara och skär i diskanten.) Jag tycker den tar för mycket fokus från den coola gitarren nu.
--- Slut citat ---
Ja om det är trumljudet du menar så är det definitivt så att jag måste ta det jag har - på gott och ont.
Ett bra collab skulle vara skitkul - är du intresserad själv? ;)
Vet inte om jag ids lägga om basen men jag ska definivt prova att skära och EQa lite, som du föreslår.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.01.2011, 12:32:34 ---Ja fanken,det svänger katten :)
Arret låter relativt klart. Lite mix fix å sång, sedan har du detta årets första höjdare.
Keep em comin´
Mike
--- Slut citat ---
Nja nån höjdare blir det nog inte....och sång blir det bara om någon annan vill joina....har bestämt mig för att inte sjunga "offentligt" mer själv - det blir bara i duschen och på låtar som stannar i datorn :)
Kul att arret funkar, men jag borde kanske göra den lite längre och med ett bra avslut?
--- Citat från: Eddi skrivet 13.01.2011, 14:16:06 ---Haaa haaaa haaaa! :lol: Var den så jobbig att spela att du blev andfådd?
Jo jag gillar också - du har medvetet spart på en del instrument nuförtiden och det ger mer rättvisa åt själva låtarna eller hur man ska uttrycka det - hjärnan slipper gå på högvarv för att hänga med. Tycker mig sakna ett litet lugnare mellanstycke - nåt kort för att sedan dra på igen.
Fila vidare på denna tycker jag.
--- Slut citat ---
Japp det är jobbigt att vara kreativ. Ett lugnare parti - ja kanske det - ska testa - då kan jag ju hämta andan ännu mer.
Tack alla för er tid och era tankar
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida