Kontrollrummet

Down the same road

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
IN THE DOGHOUSE är på g igen. Ännu ett stycke. Lite New Orleans/Mississippi-träskkänsla på inledningen, va?

Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Här kan jag i alla fall uttala mig om acken i början - skitbra!
Resten ligger som sagt utanför träskmarkerna men jag hör ju att det är tryck igrejerna och utrycksfull stämma solodelarna varlite lama tycker jag - inte samma som spelar va?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Börjar bra men sedan tycker jag att den tappar lite. Det behövs betydligt mer tryck i trummorna - nu låter de rätt platta i relation till vad musiken försöker landa på. De andra instrumenten behöver oxå tyngas på nåt sätt tycker jag.

Eddi var inne på att sologuran är lite lam och jag håller med.

En sak jag tänkte på och undrar är om låten är lågt inspelad - för jag måste höja rejält för att få en bra nivå. Nu kan jag ha full volym på datorn utan att det stör det minsta?

Låten har god ambition, så fortsätt att slipa.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Håller med Eddie att akke guran låter kanon bra här, det behövs mera fläsk i trummorna.
Sången är härlig, jag får Bachman Turner Overdrive vibbar av denna låten. Jag tycker att låten i sig är bra men det behövs rattas en del till på mixen.
Sen är jag nog benägen att hålla med att solodelarna behöver lite mera attityd.



Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
Akustiska guran är jag helnöjd med. Trummor ska nog fläskas lite. Idiotsolona på slutet var bara nåt jävla flumskit som blev av bara farten. Basisten ville testa och lira solo. :) Blev ju lagom lyckat!!!!
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att höra. Sången har verkligen attityd. Hur tusan gör du för att få sången att låta så här? Inte bara shyssst sångröst utan mer behövs väl?

Roligt med sån här konsekvent smutsig musik.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
Jag kan säga att stämbanden är totalt förstörda efter att jag lagt "sång" på ett par låtar. Hes och totalt slut, men det är kul. Hur jag gör?

Tar i som fan och spelar in via en Golden Age TC 1 rörmik. In i en DBX286. Lagom kompression. Sen in via Delta 1010 till cubase. Vintage warmer, Waves doubler (för att få lite dubbningskänsla) och sen en kompressor av valfritt snitt...

Fast grunden ligger nog i att ta i så att venerna i tinningarna spricker. Brukar bli rätt yrsligt och blodigt :)

Smutsig musik är nog min grej. Gillar stoner, doom, sludge, döds, punk, käng och liknande. Fast jag lyssnar väldigt gärna på Ola Magnell, Kjellvander, Thåström (största idolen!), Cornelis, Kalle Baah, Demian, Tomas Andersson Wij, Nine inch nails, Billy Bragg, Cash, Jane's Addiction (kungar!), Waylon Jennings, Neil Young (riktig gud!) och Dropkick Murphys också...  :D



 
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Som sagts, snygg ackegura i börjat, ljud och spelat.Trummorna låter för spinkiga, men det ska ju fixas. Gitarrleaden i början låter synt, är det synt? I mitt tycke utvecklas låten lite för mycket åt hårdrockshållet. Det är inte helt tajt spelat på viss ställen.
Vart tog ackeguran vägen?


Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
VA?!?! Nej!!! Leaden i början är INTE synt. Skulle fan aldrig komma på fråga!!! :( Det är min SG 61 Reissue via en EHX Big Muff fuzz (kan vara VOX fuzzen, men jag tror inte det) och in i en Orange Tiny Terror och ut i en Orange 1x12:a. Detta mickat med en 421:a och en SM57. Fy fan för syntar!!! Usch nu fick jag eksem på fingertopparna. Burr... Tvi... Urk... These accusations will never be told to my Electric Mistress. Hon skulle ta det så hårt. Kanske börja rassla i banden. Usch! Stackard kvinna. Bli kallad för synt!
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
 :P poor guitar, don't tell her!  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Håller med övriga om att den akustiska gitarren i början är fin!
Väldigt bra sång, förstår inte hur din röst håller!  :)
Trummorna har alldeles för dåligt tryck, virvelslagen låter som en penna mot ett skrivbord ungefär.
Den distade kompgitarren är lite för stark, medan basen ska höjas och kanske även sologitarren en aning.
Sången tror jag ligger bra i nivå. Kanske skulle förstärka med en distad, "plockande" elgitarr något utpanorerad....?
Lite för mycket gitarrsolo för min smak.
Som sagt, väldigt fin inledning och jättebra sång!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fint vrål på sången! Men trummorna låter ju som pappfisar.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)