Forum > Färdiga produktioner
Down the same road
ricorider:
IN THE DOGHOUSE är på g igen. Ännu ett stycke. Lite New Orleans/Mississippi-träskkänsla på inledningen, va?
Eddi:
Här kan jag i alla fall uttala mig om acken i början - skitbra!
Resten ligger som sagt utanför träskmarkerna men jag hör ju att det är tryck igrejerna och utrycksfull stämma solodelarna varlite lama tycker jag - inte samma som spelar va?
Gurano:
Hej
Börjar bra men sedan tycker jag att den tappar lite. Det behövs betydligt mer tryck i trummorna - nu låter de rätt platta i relation till vad musiken försöker landa på. De andra instrumenten behöver oxå tyngas på nåt sätt tycker jag.
Eddi var inne på att sologuran är lite lam och jag håller med.
En sak jag tänkte på och undrar är om låten är lågt inspelad - för jag måste höja rejält för att få en bra nivå. Nu kan jag ha full volym på datorn utan att det stör det minsta?
Låten har god ambition, så fortsätt att slipa.
Gurano
kpinnen:
Håller med Eddie att akke guran låter kanon bra här, det behövs mera fläsk i trummorna.
Sången är härlig, jag får Bachman Turner Overdrive vibbar av denna låten. Jag tycker att låten i sig är bra men det behövs rattas en del till på mixen.
Sen är jag nog benägen att hålla med att solodelarna behöver lite mera attityd.
ricorider:
Akustiska guran är jag helnöjd med. Trummor ska nog fläskas lite. Idiotsolona på slutet var bara nåt jävla flumskit som blev av bara farten. Basisten ville testa och lira solo. :) Blev ju lagom lyckat!!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida