Kontrollrummet

Tips och trix för Reason-användare!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Om någon har tips och trix för användare av Proppellerheads Reason, så tycker jag att det bör postas här!!  ^_^
« Senast ändrad: 25.05.2007, 03:22:54 by idf »
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ill start!!

har man dubbla skärmar och vill använda Reason över båda, kan man gå in i Windows-menyn längst till höger och trycka på "Detach sequencer window" och då lossnar sequencern och blir ett fristående fönster.. så då kan man ha syntharna  på höger skärm och sequencern på vänster!!  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad MartinTernander

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Man kan ju köpa Studios tidning som jag tipsat om i en tråd nära denna. :wacko:


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
det enda konkreta tipset jag kan komma med just nu är att dom som inte redan har reason..Köp det!  ^_^
Hälsa sa Hellsa


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
det enda konkreta tipset jag kan komma med just nu är att dom som inte redan har reason..Köp det!  ^_^
så sant så!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Pazo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 104
    • Visa profil
    • Min fina och kuliga blogg
ill start!!

har man dubbla skärmar och vill använda Reason över båda, kan man gå in i Windows-menyn längst till höger och trycka på "Detach sequencer window" och då lossnar sequencern och blir ett fristående fönster.. så då kan man ha syntharna  på höger skärm och sequencern på vänster!!  ^_^

Mäh!

Fan va n000b :p
Gwörf...Gwörf... Mjäh mjäh


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ill start!!

har man dubbla skärmar och vill använda Reason över båda, kan man gå in i Windows-menyn längst till höger och trycka på "Detach sequencer window" och då lossnar sequencern och blir ett fristående fönster.. så då kan man ha syntharna  på höger skärm och sequencern på vänster!!  ^_^

Mäh!

Fan va n000b :p
verkligen inte.. många jag känner som använder programmet hade ingen aning om den funktionen!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
ill start!!

har man dubbla skärmar och vill använda Reason över båda, kan man gå in i Windows-menyn längst till höger och trycka på "Detach sequencer window" och då lossnar sequencern och blir ett fristående fönster.. så då kan man ha syntharna  på höger skärm och sequencern på vänster!!  ^_^

Mäh!

Fan va n000b :p
verkligen inte.. många jag känner som använder programmet hade ingen aning om den funktionen!!

Den funktionen är ganska dold inom programmet så det e bra den togs upp. Kör själv racket på laptopskärmen och sequencern på en extern. Blir så jäkla mkt scrollande annars..

Kan passa på att tipsa om "dynamics" patcherna som finns till combinatorn.
Skapa en combinator efter efter t ex din Redrum, öppna nån patch i Effect Device mappen. Där finns mkt kul att leka med.
Min favorit är 80's Snare under Dynamics/drums..:)

Finns lite olika patcher som fetar till ditt beat.
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic