Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Smiling minnows
Yllet:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.01.2011, 20:44:08 ---Håller med Ydde här. Klockrent, inget att anmärka på =)
--- Slut citat ---
Känns bra att höra då jag jobbat en del med denna mixen, den var inte helt självskriven så att säga. Dessutom är det första försöket med nya ljudkortet (rme 400). Dock använde jag inte de inbygga preampsen, utan körde genom min neveklon. Det som slog mig var att rme-kortet var aningen mindre "dovt" än mitt saffire, vilket strulade till det lite när jag mixade. Var inte van vid så pass tydligt ljud :)
/Jon
Emulator:
--- Citat från: Yllet skrivet 08.01.2011, 20:49:53 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 08.01.2011, 20:44:08 ---Håller med Ydde här. Klockrent, inget att anmärka på =)
--- Slut citat ---
Känns bra att höra då jag jobbat en del med denna mixen, den var inte helt självskriven så att säga. Dessutom är det första försöket med nya ljudkortet (rme 400). Dock använde jag inte de inbygga preampsen, utan körde genom min neveklon. Det som slog mig var att rme-kortet var aningen mindre "dovt" än mitt saffire, vilket strulade till det lite när jag mixade. Var inte van vid så pass tydligt ljud :)
/Jon
--- Slut citat ---
Kändes faktiskt som den här mixen är lite vassare än dina tidigare, inte vass som i "göra ont i örat", utan lite krispigare, lite mer egg på ett bra sätt.
Lite annat sound också, kanske på rund av lite nytt angreppssätt från din sida?
Bra är det iallafall.
Lise B:
Denne låten likte jeg virkelig godt!
:D
mahan:
Tjou Jon!
Smilande fiskar var det då.... Och visst känner man igen Yllet efter två introtakter. Riktigt go låt låt fast lite klent komp kanske. Versen kunde må lite fetare med dubblerad o lite panorerad kompgura. Sången kanske aningen för hög volymmässigt, smaksaker dock. Annars inget att såga på...
...tyckte Obbnäsguuben denna gång :)
Eddi:
Jepp inga nits alls möjligen att voicen är någfot hög i förhållande men inget väsentligt tyckande egentligen. God låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida