Kontrollrummet

IN THE DOGHOUSE - Feeding vultures

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
LÅTNAMN: Feeding vultures
ARTIST/GRUPP: IN THE DOGHOUSE
GENRE: Stoner rock?
LÅTLÄNGD: 3:25
KOMPOSITÖR: Rico Rider
PRODUCENT: Rico Rider
TEXT: Rico Rider
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3 256 Kbps

Nu har dimman lagt sig och ruset har gått över i trötthet, men jag måste bara lägga upp detta först. Detta är dagens inspelning. Rykande färsk från mixen. Fast man är ju jävligt döv efter en heldagssession, så det låter väl apa. Ge mej bannor! Slå mej fördärvad! Få mej att gråta som Jesus på korset!

Är trummorna bättre nu? Har haft vissa problem med dem tidigare har jag insett  :)





Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här var riktigt bra trummorna tycker jag låter skitbra (jag är å andra sidan ingen trummis) mitt problem är att jag tycker att du skriker genom hela låten men som sagt det kanske är mitt problem och inte ditt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Trummorna låter kanon på den här!  Schysst gung också och soundet är definitivt stoner om du frågar mig men låten är det inte.  Mera som riffrock, typ.  ;)
Hursomhelst låter det schysst! /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
Tack tack!!! "Riffrock"?!?!?!?!?!?!?!?  :huh:

Eddi: Jag kan lova dig att jag verkligen skriker genom hela låten :)

« Senast ändrad: 16.01.2011, 02:07:21 by ricorider »
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Tack tack!!! "Riffrock"?!?!?!?!?!?!?!?  :huh:


Äh, jag kom inte på nån mer passande stil bara.  Stoner för mig är mer monotont liksom, fast soundet du får till är perfekt!  Ska vi säga schlager-stoner istället?  ;)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
HAHA! Schlager-Stoner. Fan vilket bra begrepp... Tur att man har fått distans till musiken för hade nån kommit o sagt att vi spelade "schlagerdöds" i början på 90-talet så hade vi nog slaktat den jäveln och trätt upp honom på en spetsad påle på scen...  :D Fast nu skrattar jag bara åt eländet. 90-talet alltså...
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla