Forum > Demolåtar
Gurano - Glädje
Gurano:
Equality: Så mycket deppo är inte din låt, men min är väl lite motsats till din ;)
Jo den är sångbar men jag är för dålig på sångande - men du får gärna sjunga om du vill - för din röst är bra!
Jag ska nog göra ytterligare ett mellanparti och därefter förlänga den med det som redan finns - så är planen.
Apropå gnisslet så la jag till det bara så att det inte skulle bli så tunnt :D men det tas nog bort eller byts mot något annat när/om sång kommer till.
Clemens: Jo det är ett utkast som jag gjorde idag, men det är hyfsat tajt ändå. Roligt att du tycker att nylonljudet funkar för jag håller just nu på att lära mig ratta rätt när jag spelar in med min nya mick (Studio Projects B1). Blåset ska nog väck för jag håller med både dig å EQ.
Tack båda för er tid och komment
Gurano
Gurano:
Utifall någon försökt lyssna på detta bidrag under dagen så har min server legat nere - men nu funkar den igen :D
/G
Wernborg:
Puttrar på lite fint. Lite rörigt arr. Är det för många gitarrslingor som krockar?
Gitarren tycker jag är lite för långt från mig.
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.01.2011, 23:54:45 ---Puttrar på lite fint. Lite rörigt arr. Är det för många gitarrslingor som krockar?
Gitarren tycker jag är lite för långt från mig.
--- Slut citat ---
Nja jag kan inte höra det röriga (men jag är ju jävig då), för det är bara guraplock + 1 akkeslinga, alltså inte så mycket som kan krocka i mina öron.
Men du har nog helt rätt i att gurorna kunde ligga lite närmare. Jag tyckte att anslagen var lite hårda så jag la på rymd - det gjorde nog distansen större tyvärr. Ska testa att lätta lite på rymden så får vi se om det hjälper.
En annan sak som kan vara problemet är att jag inte kör med en preamp till micken. Jag kan inget om detta så jag tar gärna emot tips - måste man ha en preamp? Som det är nu får micken matning direkt från ljudkortet, men behöver micksignalen även stärkas av preamp?
Ha det gott
Gurano
MaxB:
Om ljudkortet levererar fantommatning och är hyfsat bra tror jag inte det behövs.
Jag har B1 och köpte samtidigt VTB1 (micpreamp) men sen micpreampen slutat fungera, använder jag uteslutande en enklare Behringermixer för att få fantommatning och samtidigt för att det ska vara smidigare att välja vilken ljudkälla jag ska spela in. Till mixern är elgitarr, mikrofon och några saker till kopplade och från mixern går en line out till ljudkortets line in.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida