Forum > Färdiga produktioner

Freddy Holm- "Haunted"

<< < (4/8) > >>

ydderF:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.01.2011, 19:34:26 ---Skön låt absolut!!

Tycker handklappet funkar bra på första versen, men sen låter det riktigt skumt att det ligger kvar. (Kanske göra en version för dina KR-fans utan handklapp då ju många efterfrågat det  :) ) Skulle varit skönt med ett torrare sångljud på första och sista vers, så att sången blir lite intimare och griper tag i lyssnaren lite mer.

Lite John Mayer vibbar på denna  :wub:

--- Slut citat ---

Tackar, ok jag ska prova och se om jag gillar utan handklapp..
Men det viktigaste är at artisten är nöjd med resultatet, eller hur? ;)

jonnerstone:

--- Citat från: ydderF skrivet 04.01.2011, 21:03:59 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.01.2011, 19:34:26 ---Skön låt absolut!!

Tycker handklappet funkar bra på första versen, men sen låter det riktigt skumt att det ligger kvar. (Kanske göra en version för dina KR-fans utan handklapp då ju många efterfrågat det  :) ) Skulle varit skönt med ett torrare sångljud på första och sista vers, så att sången blir lite intimare och griper tag i lyssnaren lite mer.

Lite John Mayer vibbar på denna  :wub:

--- Slut citat ---

Tackar, ok jag ska prova och se om jag gillar utan handklapp..
Men det viktigaste är at artisten är nöjd med resultatet, eller hur? ;)

--- Slut citat ---

Självklart e det viktigast att man själv är nöjd. Men en riktigt bra artist är också lyhörd för fansen och prestigelös :-D

ydderF:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.01.2011, 22:48:37 ---Självklart e det viktigast att man själv är nöjd. Men en riktigt bra artist är också lyhörd för fansen och prestigelös :-D

--- Slut citat ---

Säg det til Dylan :lol:

Jag lovar at kolla upp handklappen:-)

equality:

--- Citat från: ydderF skrivet 04.01.2011, 22:53:08 ---

...Säg det til Dylan :lol:

--- Slut citat ---

Ha, ha. Han skulle kunna stå vänd med ryggen mot publiken. Knappt att man skulle märka någon skillnad. Inte helt lätt med balansen fans - integritet.

ydderF:
Ok, här är en link til "Haunted" utan handklapp och med torrare vokal på första vers.

http://www.box.net/shared/cxaaxhug11

Jag tycker fortfarande att låten är bäst med claps och reverb på vokalen.
Så är det bara... <_< ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion