Forum > Färdiga produktioner

Faded black to grey

<< < (5/11) > >>

spacetrucker:
Just det...kanonbra dehär  ^_^
Sången kunde höjas lite på några ställen....  "Living dead..." låter super. Första gången är det OK men de följande gångerna då alla intrument kör hårt hamnar den fina sången i bakgrunden  :( .

Svengelskt... int vet jag. Inte störde det mig. Svengelskan låter mjuk och skön jämfört med finsk "tankero-enkelska"  :wacko:

Space

equality:
Den där grejen vid 01:25, låter som nån sätter sig på vinylspeplaren.  :lol: Skall den verkligen vara där?? Tycker inte jag.
Gillade denna mycket vid förra lyssningen. Händeren massa i låten. Snyggt att du växlar till akustisk gitarr efter ett tag. Kontrasten skulle förstärkas med bara gitarr och sång där. Pianoslingan är rysansvärt bra och har ju sin motsvarighet i början. Det är snyggt när det händer mycket att man kan småle belåtet och igenkännande på slutet. Kanske hamnar sedan pianot väl bakom den stekande synthen på slutet, skulle vara som i introt tycker jag. Finns en skön stämning i låten som ni trots det händelserika lyckas behålla. Erik sjunger bra men uttalet om man  nu bryr sig är svengelskt ("wåss elån"). I mina trötta öron låter arr och mix bra (förutom synth/piano i slutet) men kanske lite kylig klang, hörs bäst på acapellakörerna i början (eq:at rejält här?). Blivande forumklassiker? Härlig lyssning, thanks for tjäring!

Eddi:
Bevisligen har jag ju hört föregångaren till denna låt då du sjöng själv. Helt nu tycker jag. Helt klart bra med Eric på lead och bra körer - men arret är ju det fina i den här låten med nylon och arpeggio om vart annat - något basfattig va? Fanns det ens någon? Låten är härligt ofurutsägbar samtidigt som några harmonier gav vibbar om One Night in Bankok vilket är bra.
Jodå fyra cykellysen och en kattreflex på denna.

Harmonica mike:
Bra här Stefan.

Riktigt skön låt och jag stör mig inte på uttalet.Mixen är helt okej,men lite låg sång kan jag nog tycka lite överlag.Liret ybergrymt som vanligt,du får bjuda på några goofar snart så vi vanliga dödliga hittar nåt att såga på  :)

Mike

bjurte:
Fn.. va tajjt och välljudande!
Här vare inte många toner som hamnade snett,riktigt proffsigt.
Ljudet bra på alla plan(möjligtvist lite mer 'sting' i virveln',men det är nästan löjligt att klaga B))
Bra skit helt enkelt,gillar harmisarna oxo,kanske att det skulle få smyga in lite skit mellan naglarna oxo,kan bli lite för snällt.
Att det skulle vara basfattigt kan jag ICKE hålla med om...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion