Väldigt vacker o vemodigt, känner igen den hopplösa känslan, nästan lite otäckt.
Jag tror stupsäkert du kan göra låten bättre både spelmässigt och ljudtekniskt. På en eventuell cd kunde du ha en mer noggrann version som första låt, och som ett sista bonusspår lägger du den här allra första tagningen. Om du gör om den så var väldigt sparsam med att peta dit många instrument, ju fler ju mindre plats får din fina röst. Den har verkligen karaktär och blues i sig.
Du kanske borde skaffa en mickscreen för att minska rumsljudet? Jag har den översta i länken, den är toppen. Om man vill spela in sång o gitarr samtidigt med två, eller tre mickar, kan man vrida vingarna ett kvarts varv så dämpar den nedre vingen sångljudet så det inte slaskar in så mycket i gitarrmicken. Att gitarren slaskar in i sångmicken brukar ínte vara nåt problem.
http://www.thomann.de/se/search_dir.html?xsid=94513a15f8e90d6f99866092389d85eb&sw=micscreen&x=0&y=0
Melodica var mitt första instrument, jag var ungf sex år 1961. Min var också den gröna varianten med ganska små knappar. Fast till min följde det inte med nån slang, man blåste i ett munstycke. Köpte en Melodicakopia till dottern för nån jul sen. Måste låna den och använda i nån låt. Kul med musik som inte är så grabbig.