Forum > Färdiga produktioner

Yllet - How low

<< < (4/4)

Yllet:

--- Citat från: Tokai skrivet 30.12.2010, 21:07:32 ---Funderade mot slutet om du skulle sluta med ett dur ackord - men du gjorde nog rätt. Förbluffad hur du får det till att låta så homogent.
Ganska simpel låt egentligen, men bärs fram av en slags konsekvens. Och arr fixar du, det vanliga stoppet i mitten, som jag ofta predikar inför döva öran, så att  låten kan ladda om batterierna, starta om på nytt. Bra skit!

--- Slut citat ---

Tja förutom att jag jobbar väldigt mycket med ljuden innan jag spelar in, så kör jag som sagt samtliga spår genom samma "analoga mixerbord" (Modern Tube Console) och rullbandspelare (R2R Studer 15ips) från Nebula 3 pro.  :P

/Jon

Tokai:

--- Citat från: Yllet skrivet 30.12.2010, 21:48:11 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 30.12.2010, 21:07:32 ---

--- Slut citat ---

Tja förutom att jag jobbar väldigt mycket med ljuden innan jag spelar in, så kör jag som sagt samtliga spår genom samma "analoga mixerbord" (Modern Tube Console) och rullbandspelare (R2R Studer 15ips) från Nebula 3 pro.  :P

/Jon

--- Slut citat ---

Jag var tvungen att googla på Modern Tube Console och Nebula 3 för att se om jag fattat rätt. Jo, det är pluggar. Men vad jag var egentligen ute efter var inte det tekniska i din musik, samt mixning, vilket jag vet du kan hur bra som helst, tar det som givet, utan mer komposition, arr och intrumentering - och det är där jag menar musiken låter väldigt bra homogent, trots att det är en i mitt tycke en ganska medioker melodi

equality:
Låten som sådan uppfattar jag som ganska ananym men kompenseras av jättebra produkltion som alltid när du sitter vid instrument, sång och spakar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion