Forum > Demolåtar

Dividend - BACHjulSÅNG

(1/3) > >>

Dividend:
Helt ny verre på juldagen, nu med en liten flöjt som låter fan :)

Tack för åsikter!

------------
Läste lite i Bachs BWV1080 (en fuga) häromveckan och tyvärr slutade det med att jag satt en hel helg och skrev skräpmelodier... Har försökt sålla nu bland alltihop och det här är resultatet...

Något att ha? Låten är harmoniserad idag, men melodin är (mestadels) några veckor gammal..

Tack för åsikter..

1up:
Bra flyt, i pianot rullar fram. Illusionen av ett riktigt pianoframförande är tidvis stark. Kör på och låt Bach känna avundsjuka i sin grav inför en samtidens kompetent kompositör.

equality:
Jättefint tema! Låter mer åt Mozart än Bach i mina öra. Spelar ingen roll, mycket vackert, go one plze! Schysst pianoljud btw, plugg?

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 19.12.2010, 23:09:14 ---Jättefint tema! Låter mer åt Mozart än Bach i mina öra. Spelar ingen roll, mycket vackert, go one plze! Schysst pianoljud btw, plugg?

--- Slut citat ---

Jag har en massa bimelodier varav minst 10 skulle passa som "vers" (inledning alltså), de är typ alla osjungbara och visste inte vilken som är bäst så den är inte med här. :) Men det finns alltså en hel del här som redan är "gjort", men vettesjutton vad som passar bäst, får sålla nån kväll ;). Kul att du gillade temat!

Det är EWQL silver!...

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 19.12.2010, 22:32:03 ---Bra flyt, i pianot rullar fram. Illusionen av ett riktigt pianoframförande är tidvis stark. Kör på och låt Bach känna avundsjuka i sin grav inför en samtidens kompetent kompositör.

--- Slut citat ---

Tackar, skall se vad jag kan göra... :)

Kan bli riktigt jäkla dåligt, elelr väldigt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion