Forum > Demolåtar
Zorrow - Spell
Dividend:
Du låter lite som han i Megadeth från '89-plattan, vad den nu hette.( edit: Countdown to extinction hette den!)
Tycker det är en bra låt, basen lite hög, sången lite låg. Tight spelat. Bra 80-tals metal.
Kornstad:
Härlig rock!
Riktigt snyggt i reffen där guran följer sången bitvis! Pluspoäng för den. ;)
Basen ligger aningen högt i volym, men jag reagerade inte på att själva soundet skulle vara för skitigt.
Däremot den ljusa sologuran kändes väldigt vass när den lirar i början, men blir bättre när du vandrar neråt i skalan. Kanske går att fixa ett aningen "softare" ljud där?
MaxB:
Har du ändrat basljudet från tidigaste versionen? Tror det var skitigare då eller i alla fall hördes skiten mer då (positivt), minns att jag fick kraftiga King Crimson-vibbar...
Härliga grejer du har fått in i låten. Jag gillar inte den här hårda stilen men tycker du fått det skitiga ljudet rent i ljudbilden så att säga, så man lätt kan höra vad de olika instrumenten spelar.
Uttalet på Guitar i sången ska kanske modifieras så det passar engelskan.
Fan, det här basljudet är skönt.
Nu kommer King Crimson-vibbar igen, på utro-delen. Massor med mellotronstråkar får plats här! Har du mellotronsamplingar använd dem!
Bra!
zorrow:
Tack alla snälla, vänliga människor för värdefull kritik. Det jag gjort nu är micklat med basen för att få mer lågbas och så lite pappfrekvens som möjligt. Skurit gitarrerna i de lägre registren för att göra mer plats för basen och höjt dem lite (det är ju hårdrock) samt vässat ner sologuran något. Sången kom fram bättre nu utan att behöva höjas tror jag. Men... jag är ösäker på 1. Är gurorna FÖR höga 2. Har trummorna kommit för långt bak 3. Funkar basljudet i mixen. Jag funderar på att spela om basen med annat ljud men är inte säker...
Eddi:
Javisst det funkade - du fick absolut till basen bättre och lämnade plats för mellanregistret så att rösten hörs bättre - enligt mina öron så ligger inte gurorna för högt.
Rösten kunde få lite mer reverb tycker jag och kanske en liten snutt dist också.
Kören är bra och kanske ska upp liiiite till.
Snyggt jobbat och bra lirat om jag inte sagt det förut.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida