Forum > Demolåtar
Zorrow - Spell
Gurano:
--- Citat från: zorrow skrivet 22.12.2010, 00:07:12 ---Tack alla snälla, vänliga människor för värdefull kritik. Det jag gjort nu är micklat med basen för att få mer lågbas och så lite pappfrekvens som möjligt. Skurit gitarrerna i de lägre registren för att göra mer plats för basen och höjt dem lite (det är ju hårdrock) samt vässat ner sologuran något. Sången kom fram bättre nu utan att behöva höjas tror jag. Men... jag är ösäker på 1. Är gurorna FÖR höga 2. Har trummorna kommit för långt bak 3. Funkar basljudet i mixen. Jag funderar på att spela om basen med annat ljud men är inte säker...
--- Slut citat ---
Hejsan
1. jag tycker att de är snäppet för höga
2. Ja något, men det kanske blir bra om gurorna sänks ett snäpp
3. Skulle kanske kunna vara ett rivigare ljud men det funkar bra som det är oxå. Basljudet kan höjas lite lite
4. Jag är inte att lita på, då jag inte kan musiken, men så här tänker jag när jag hör den i alla fall:D
Tung låt dock!
Ha det gott
Gurano
zorrow:
Tack Eddi, jag har höjt kören och lagt pyttelite extra reverb på verssången som jag vill hålla så ren som möjligt. Tack för feeback o hälsa Jerri.
Gurano: 1, Jag har sänkt dem ett snäpp 2. Det räckte 3. Ljudet är kanske lite 80-tal men jag gillar det. Basen är höjd. 4. Du har gett värdefull feedback. Det uppskattar jag enormt. Tack!
Nu återstår kanske en mellotron på vissa partier om Mikael läser detta och att sjunga om vissa partier. Tack!
Eddi:
Allt låter nu mycket bra och tajt om än mellotronlöst haha
MEN jag tycker rösterna smyger kan du inte som ett alternativ lägga upp en version där du enligt ditt mått mätt tokhöjer röst och kör och blöter ner dom ordentligt - kanske feltänk vad vet jag men det skulle vara intressant att höra. Och jorå jag ska tvinga Jerri att lyssna haha han lyssnade på nuvarande version idag.
zorrow:
Nu har du fått en egen version Eddi. Jag tycker att den funkar hyfsat i versen men refrängen blir alltför blöt i min smak.
Bengan_gbg:
Dotar ju som vanligt Megade.... men det vet du väl :) Du har nog lite samma bekymmer som jag har...vi gillar gitarrer lite för mkt. Tycker trummorna och basen kunde få komma fram mer. Snyggt och tajt lirat annars :)
Gott nytt - din gamle räv!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida