Forum > Demolåtar
Gurano - Spacefree world
Eddi:
Javisst det "lugna partiet" vid 93 var precis det som behövdes - lite otajt med fingrarna vid 114 tyckte jag mig märka. Reaggieackorden på slutet upplevde jag som lite för framtonande (vet inte varför jag märkte det just där men gjorde det i alla fall)
Kan funka helbra med sång på detta men jag får inget till mig right now anyway.
Gurano:
--- Citat från: asti skrivet 19.12.2010, 14:42:56 ---Jag gillar det här soundet bättre när du dragit ner på reverbet! Blir en lite klarare ljudbild.
Stör mig dock på den disharmoniska tonen, men bry dig inte om det.... :)
Tycker nog du har lagom nivå på instrumenten så här - kanske sprida ut dom lite mer i stereobilden....?
--- Slut citat ---
Du får nog leva med den tonen - för jag tycker den sitter som ett smäck ;)
Passade på att sprida instrumenten pyttelite, enligt önskemål.
Det är nog bara en tidsfråga innan jag e tillbaks på den stora scenen med feta reverb :lol:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.12.2010, 15:15:13 ---Javisst det "lugna partiet" vid 93 var precis det som behövdes - lite otajt med fingrarna vid 114 tyckte jag mig märka. Reaggieackorden på slutet upplevde jag som lite för framtonande (vet inte varför jag märkte det just där men gjorde det i alla fall)
Kan funka helbra med sång på detta men jag får inget till mig right now anyway.
--- Slut citat ---
Jo jag snubblar lite, men jag orkade inte ta om - tänkte att det kanske inte kommer att höras när/om jag lägger på bas - man e väl lite lat :)
Håller med om sång
Tack båda för komment
Gurano
equality:
Wow! Originella harmisar som gillas skarpt. Pianoriffet är verkligen snitsigt och ovanligt (är det C-G-Hm-A?) så snyggt synkoperat dessutom. Snyggt hur instrumenten liksom bråkar om närliggande toner. Sätt ihop de bästa låtarna till en platta för sjutton - jag köper'n direkt som julklapp till mig själv! :)
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 19.12.2010, 16:32:46 ---Wow! Originella harmisar som gillas skarpt. Pianoriffet är verkligen snitsigt och ovanligt (är det C-G-Hm-A?) så snyggt synkoperat dessutom. Snyggt hur instrumenten liksom bråkar om närliggande toner. Sätt ihop de bästa låtarna till en platta för sjutton - jag köper'n direkt som julklapp till mig själv! :)
--- Slut citat ---
Vad glad jag blir - tackar :wub: . Men köpa min platta - nu blir jag ju generad oxå :rolleyes:
Du har goda öron för det är präxis den ackordföljden som du skriver! Jag la nu till en liten sångkör på mittenpartiet - tyckte att det behövdes.
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida