Forum > Demolåtar

Gurano - Spacefree world

(1/3) > >>

Gurano:
Som sagt!
Allt som oftast hör jag att jag har för mycket reverb eller delay i mina låtar.
Därför gjorde jag denna låtidé som följer en enkel grund med vers-ref-vers-ref-vers än så länge!
Den e taskigt mixad!

Den är garanterat reverbfri sånär som lite på orgeln :)

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Spacefree world.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
He he  :)
Hoppas det inte var jag som bidrog till detta :D

Skämt åsido,låter väl inte så tokigt så här.Lite nivåjusteringar så blir det kanon.Trummorna lite långt bak i volym samt något för hög gitarr..Lite frekvensbryderi mellan gura/baskagge/bas..Brighta upp guran så kryper nog övrigt fram lite,sänk den lite också.

Äntligen fick man höra dina grejer utan "Ullevis" inblandning - gillade jag det - Absolut!

Kort comment om alstret - lite små nice också.
.

Mike

Festivalpool:
Bra tugg på detta. En ton återkommer som är disharmonisk men eftersom den gör det vid varje vända så är det väl så det ska vara?
Vad ska hända med låten? Eller var det bara ett test utan reverb kanske?

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.12.2010, 18:32:24 ---He he  :)
Hoppas det inte var jag som bidrog till detta :D
Skämt åsido,låter väl inte så tokigt så här.Lite nivåjusteringar så blir det kanon.Trummorna lite långt bak i volym samt något för hög gitarr..Lite frekvensbryderi mellan gura/baskagge/bas..Brighta upp guran så kryper nog övrigt fram lite,sänk den lite också.
Äntligen fick man höra dina grejer utan "Ullevis" inblandning - gillade jag det - Absolut!
Kort comment om alstret - lite små nice också.
Mike

--- Slut citat ---
Ska kolla över mixningen - för jag vet att den suger. Slängde hastigt ihop denna låten på 15 minuter typ! Tack för tipsen.

--- Citat från: Festivalpool skrivet 18.12.2010, 18:48:08 ---Bra tugg på detta. En ton återkommer som är disharmonisk men eftersom den gör det vid varje vända så är det väl så det ska vara? Vad ska hända med låten? Eller var det bara ett test utan reverb kanske?

--- Slut citat ---
Jo jag vet nog vilken ton du menar, men den ska åtgärdas. Vad ska hända med låten? Tja antingen så bygger jag vidare eller skrotar, vi får se!

Tack båda
Gurano

zorrow:
Näää inte ändra den tonen. Den gör det hela intressant. I övrigt instämmer jag med Harmonicas kommentarer kring mix. Lite finlir i den och sång så blir det här coolers ju!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion