Kontrollrummet

Kontrollrummet behöver makeup

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Usch. Inge trevligt här nu.
Om jag kunde begripa varför man skall sträva efter bråk precis hela tiden.
Kan vi hålla oss utan personliga angrepp, meningslösa påhopp och skitsnack?
Tycker jag också. Jag vill bara med den här tråden framföra att jag önskar lite varmare färger utan att det för den skull blir jobbiga färger.

PM:a tsmalbe och framför ditt önskemål. Har du haft kontakt med honom på något sätt tidigare?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jag tror du njuter av att se mig pekas ut så därför anstränger du dig för att leta felen i det jag skriver.
Där har du fel. Jag är väl den enda som faktiskt försvarat dig på Studioforum, och påpekat att AF faktiskt även har bra sidor. Men ibland funderar jag. Lägg ut en låt som de andra säger, då kanske du får den respekt du vill ha.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Men oavsett, tillbaka till ämnet, som nu har spårat ut. Det kan vara en bra idé med en omröstning om vilka som vill se vissa förändringar. Och om majoriteten inte vill ha några, pja, då får man väl acceptera det.

Tsm dyker väl upp i tråden snart kanske. Vi har ju en forumdiktator här som på egen hand bekostar och driver forumet, och han brukar lyssna på vad vi vill, och göra det han också vill, och har tid till =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lägg ut en låt som de andra säger, då kanske du får den respekt du vill ha.

Var en man, visa vad du kan!
Presentera en låt du arbetar med.
Be om tips eller tipsa andra om hur du arbetar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dåligt humör

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Lägg ut en låt som de andra säger, då kanske du får den respekt du vill ha.

Var en man, visa vad du kan!
Presentera en låt du arbetar med.
Be om tips eller tipsa andra om hur du arbetar.


Många på detta forum postar inte demos. Det gör inte någon mindre till en man. Eller kvinna.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
helt oavsett vem eller vad eller hur, så behöver man inte prester en låt själv för att tycka till vad andra gjort tycker jag :)

...även om det förståss är lite lättare att bli tagen på allvar om man visat vad man kan såklart.

Men man har ju rätt att tycka bra eller dåligt om vad andra gör, alldeles oavsett :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag producerar just nu 3 låtar som en annan kille skrivit men som jag arrat. Då låtarna är registrerad hos både Stim och NCB så kan jag inte lägga upp dom här.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo, man kan önska att forumet var blommigt och rosa, och man kan ibland önska att folk höll sig från personangrepp, och man kan önska att sossarna vann valet. Och man kan önska att låtarna överlag var bättre som lades upp, och man kan önska att man fick en docka i julklapp också, en sån där barbie... hehe

Men man får ju inte alltid som man vill ;) Och tur är det...


Citera
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?

Endast en fjortis kan missa din poäng!

Jag tror du njuter av att se mig pekas ut så därför anstränger du dig för att leta felen i det jag skriver.

analfuck/analogfreak eller vad du nu borde ha för nick, fan vad trött jag blir på dig.
Jag är ganska säker på att du är en 13-14 årig skitjobbig tjej, som dina lärare hatar!

Grow up!

Istället för att be om förändringar på KR, prestentera en låt som du arbetar med.
Du vet att det här är ett musikerforum!
Behöver du tips eller bekräftelse?
Visa vad du kan, var en man!

Nej Fredrik, som han heter, är en vuxen man i 30-årsåldern. Han gillar varken bussar eller ojordat. Fick en länk om det tidigare vem han är där man beklagar sig i lokalblaskan i Luleå två gånger om dessa saker. Han verkar ha ett stort behov av att få synas och få bekräftelse.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
studioforumet nämndes...

den stora skillnaden tycker jag är... att väldigt många här lägger upp sina låtar och man kan snacka kring musiken.

over there... är det många som snackar men inte särskilt många av dem som snackar mest lägger upp nåt.

ytan här är ointressant när innehållet är bra som det är!
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
helt oavsett vem eller vad eller hur, så behöver man inte prester en låt själv för att tycka till vad andra gjort tycker jag :)

...även om det förståss är lite lättare att bli tagen på allvar om man visat vad man kan såklart.

Men man har ju rätt att tycka bra eller dåligt om vad andra gör, alldeles oavsett :)

Absolut. Det finns ju en del som uppenbarligen har bra kunskaper men aldrig laddar upp något av olika skäl. Man behöver inte vara mindre vetande för det eller bli mindre tagen på allvar för att man inte laddar upp något.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Lägg ut en låt som de andra säger, då kanske du får den respekt du vill ha.

Var en man, visa vad du kan!
Presentera en låt du arbetar med.
Be om tips eller tipsa andra om hur du arbetar.


Många på detta forum postar inte demos. Det gör inte någon mindre till en man. Eller kvinna.

Och det är inte svårt att lista ut att du är en i raden av Analogfreaks olika konton. Du har haft samma historia på Studios forum med flera konton och där du sitter och försvarar dig själv med olika namn. <_<
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Odrörir är kanske också ett av Analogfreaks olika konton.... vem vet?  :)


Utloggad tsmalmbe

Inget fel med en sådan här tråd. Nu gjorde jag lite sånt som inte brukar vara brukligt här, på gott och på ont. Jag satte lite offtopic-koder på saker som inte hör denna topic till. Sedan till saken.

Skinnet är gammalt och gammalmodigt. Vi vet och kan alla funktioner utan och innan. Det kan inte åsidosättas. Ordet gubbar har tagits fram i tråden på kanske lite negativt sätt, men nu är ju faktum att KR inte riktar sig till åldersgrupp "fejsbook" (generaliserat, också gubbar använder fejsbook, med vänliga hälsningar till min far som exempel :) ). En liten ansiktslyft kanske inte skulle vara helt fel. Jag håller med om det också. Sen till det där slöa, fakta och annat skräp. Skinnet är ett "musikskinn" som limmas på en färdig forumprgramvara. Det fungerade dåligt, och jag fick fixa en hel del för att få det till. Dessutom har jag lagt in cirka 40 "plugins" på detta forum. Varenda ett har krävt manuellt modiferande av detta skinn. Förutom det har jag lagt till en del funktioner på allt detta som jag programmerat själv. Summa summarum: att byta skinn är omöjligt. Omöjöligt för att jag varken har tid eller intresse att använda flere månader i kalendertid på en sådan sak. Att ändra lite grafik här och där skulle bara ge ett oenhetligt resultat. Skulle det finnas en garanti för att vi alla skulle bli lyckligare om jag gjorde det jobbet, no probs! Men jag är inte helt övertygad om att det skulle höja på kvaliteten på detta forum i relatione till den arbetsinsatsen det skulle kräva.

Nä, jag vill nu inte vara negativ till förändringar. Jag tar fortfarande emot konkreta och bra förslag. Men ett "flashigt" och modernt forum blir det här inte. Konkreta små förändringar som ger ett bättre forum, välkomna.

Som ni kanske märkt har jag inte heller varit så jätteaktiv personligen på senaste tiden. Det beror inte på er kära vänner, eller på bristfälligt intresse mot detta forum. Orsakerna är helt personliga, och det kommer en dag då jag är aktivt tillbaka här igen - kanske med fräscha idéer. Men för det senare nämnda finns det absolut inga garantier :)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Går det att byta ut den lila färgen på ramar och sånt till nån annan nyans? Lila är det som känns värst i grafiken.  :)


Utloggad tsmalmbe

Problemet med grafiken är att den är väldigt dåligt implementerad. Mycket av färgerna är gif-bilder med slidefärger, vilket betyder att en enkelt stylesheet (css) förändring fixar en del, men inte alla färger.

Ifall någon tar sig tid, och fixar till alla gif-bilder och css-filerna, är det helt möjligt att fixa ett "parallellskinn" med olika färger. men det är en hel del "photoshoppande" kan jag säga. Plus att vi borde komma överens om vad som är alternativet till lila.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Administrativ notis:
Snälla ni, försök att hålla er till topicen, det känns väldigt tungt att ha bara begränsad tid och energi och använda 90% av den att städa upp. Ja, min energinivå är givetvis mitt eget problem, inte ert. Men ifall ni känner er provocerade, låt bli att reagera eller ta det per PM.

Tack för visad respekt mot mig, mot varandra och mot möjliga nya medlemmar som tittar in.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den enda förändring jag vill ha är att det framgår hur många som lyssnat till låtarna på "hemsidan" i övrigt tycker jag att KR är hur jäkla bra som helst. Genial indelning mellan demo och allmänfrågor. Alla tänkbara förändringar känns som feltänk.



EDIT: jag råkade skriva detta i ditt inlägg Eddi, ber om ursäkt för det, fel knapp!
Hm. Det finns väl till flashspelaren va? Eller hur tänker du?
« Senast ändrad: 19.12.2010, 00:11:51 by Emulator »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
JA, se min kommentar som jag klantigt nog lyckades skriva i ditt inlägg eddi :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
JA, se min kommentar som jag klantigt nog lyckades skriva i ditt inlägg eddi :)
Haha ja det var ju verkligen märkligt men det har väl att göra med att du är moderator eller nåt.
För att förtydliga vad jag menar är det som så att på KR´s Myspace så ser man hur många "nedladdningar" som förekommit men på den "privata" hemsidan på KR så ser man inte hur många nedladdningar som förekommit.
En sak till som jag kom på nu - på Myspace för KR så är textsträngen för lång - uppladdat av XXXX vilket gör att man ibland inte ser antalet nedladdningar till fullo.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
JA, se min kommentar som jag klantigt nog lyckades skriva i ditt inlägg eddi :)

Emulator, the magician!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JA, se min kommentar som jag klantigt nog lyckades skriva i ditt inlägg eddi :)

Emulator, the magician!  B)

Kanske Emu åxå behöver en makeup? Det är väl det denna tråd handlar om ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Burnin Sven

  • Gäst
Tre o cklock på morronen och 18 besökare det e nu det händer  :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Utseendemässigt är Kontrollrummet en katastrof. Det känns väldigt gammalt och fult. Nåt behöver göras.

De förslag som eventuellt kan komma i denna tråd ska vara genomförbara på ett tillräckligt enkelt sätt för honom samtidigt som det ska ge tillräckligt många av oss användare glädje, för att jag ska ställa mig bakom något förslag.

Det var de två första inläggen i tråden och sen följde några comments innan tsmalmbe svarade:

Inget fel med en sådan här tråd. Nu gjorde jag lite sånt som inte brukar vara brukligt här, på gott och på ont. Jag satte lite offtopic-koder på saker som inte hör denna topic till. Sedan till saken.

Skinnet är ett "musikskinn" som limmas på en färdig forumprgramvara. Det fungerade dåligt, och jag fick fixa en hel del för att få det till. Dessutom har jag lagt in cirka 40 "plugins" på detta forum. Varenda ett har krävt manuellt modiferande av detta skinn. Förutom det har jag lagt till en del funktioner på allt detta som jag programmerat själv. Summa summarum: att byta skinn är omöjligt. Omöjöligt för att jag varken har tid eller intresse att använda flere månader i kalendertid på en sådan sak. Att ändra lite grafik här och där skulle bara ge ett oenhetligt resultat. Skulle det finnas en garanti för att vi alla skulle bli lyckligare om jag gjorde det jobbet, no probs! Men jag är inte helt övertygad om att det skulle höja på kvaliteten på detta forum i relatione till den arbetsinsatsen det skulle kräva.

Tack för att du städat bort mina elaka ord mellan de två första inläggen och ditt svar tsmalmbe.  ;)
Jag gillar KR som det är, i synnerhet med tanke på allt arbete nån måste lägga ner annars.
« Senast ändrad: 21.12.2010, 11:03:18 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Problemet med grafiken är att den är väldigt dåligt implementerad. Mycket av färgerna är gif-bilder med slidefärger, vilket betyder att en enkelt stylesheet (css) förändring fixar en del, men inte alla färger.

Ifall någon tar sig tid, och fixar till alla gif-bilder och css-filerna, är det helt möjligt att fixa ett "parallellskinn" med olika färger. men det är en hel del "photoshoppande" kan jag säga. Plus att vi borde komma överens om vad som är alternativet till lila.

Ouch, det låter knöligt.  Då beslutar jag mig för att tycka att det är bra som det är!  :)  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Gör inte så mycket på detta forum men känner att Ts behöver support i det han gör... och det gör han bra !!!!!
Tycker inte det behöver ändras på detta forum utan det funkar som det är... Visst är en uppfräschning alltid kul men det ska vara för ett behov eller krav i och med att detta drivs som en "hobby-grej".

Nä ni gnällisar... Testa Å axla TS jobb så märker ni nog vilket pyssel det är med kodning.
Har själv inte samma kunskap i WEB design (vilket Fuzzbub kan intyga) men tror mig kunna ana problemet med att hålla på med små-detaljer allt efter tycke och smak från andra.

Så TS..... Keep it up !!!!!

PS. Banna mig eller stryk mig ur registret om jag gör fel  ;)
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Håller med badlands,forumet funkar fint.Det är lättläst och överskådligt.

Keep it simple,eller inga förändringar till det sämre rättare sagt - det har vi ju sett förr och minns hur det gick.

Mike


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tycker också att läsbarheten är det viktigaste, och ger denna full pott. Layoutförändringar för förändringens skull är jag allergisk mot - varför??
Vissa funktioner skulle jag önska vore bättre, som när ens inlägg inte får plats i skrivrutan och börjar tok-scrolla, men det har ju ingenting med layouten att göra.
DON'T PANIC


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Tycker också att läsbarheten är det viktigaste, och ger denna full pott. Layoutförändringar för förändringens skull är jag allergisk mot - varför??
Instämmer!

Citera
Vissa funktioner skulle jag önska vore bättre, som när ens inlägg inte får plats i skrivrutan och börjar tok-scrolla, men det har ju ingenting med layouten att göra.
Kör du med IE, så aktivera kompatibilitetsvyn, så slipper du det. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tycker också att läsbarheten är det viktigaste, och ger denna full pott. Layoutförändringar för förändringens skull är jag allergisk mot - varför??
Instämmer!

Citera
Vissa funktioner skulle jag önska vore bättre, som när ens inlägg inte får plats i skrivrutan och börjar tok-scrolla, men det har ju ingenting med layouten att göra.
Kör du med IE, så aktivera kompatibilitetsvyn, så slipper du det. :)
Jo, jag kör IE7, men var hittar jag den vyn...? :unsure: Har letat och t o m tittat i hjälpfilerna.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Tycker också att läsbarheten är det viktigaste, och ger denna full pott. Layoutförändringar för förändringens skull är jag allergisk mot - varför??
Instämmer!

Citera
Vissa funktioner skulle jag önska vore bättre, som när ens inlägg inte får plats i skrivrutan och börjar tok-scrolla, men det har ju ingenting med layouten att göra.
Kör du med IE, så aktivera kompatibilitetsvyn, så slipper du det. :)
Jo, jag kör IE7, men var hittar jag den vyn...? :unsure: Har letat och t o m tittat i hjälpfilerna.  :)
Aha - det kom kanske först i IE8. Kommer faktiskt inte ihåg, eftersom jag brukar uppdatera allt så fort jag upptäcker att det finns uppdateringar... ;)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
I åttan sitter knappen till höger i adressfältet.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag tycker att ett forum för konstnärliga människor ska vara estetiskt tilltalande och mysigt och inte se ut som skattemyndighetens hemsida.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker att ett forum för konstnärliga människor ska vara estetiskt tilltalande och mysigt och inte se ut som skattemyndighetens hemsida.

Du vill säkert att alla människor ska vara snälla och trevliga oxå? :wub:
Sorry kunde inte låta bli men ta nu inte illa upp! Jag är hjärtlig och menar väl!   ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag tycker att ett forum ska vara funktionellt och lättläst. Det som är estetiskt tilltalande enligt en person, ser för j-t ut enligt en annan - och då är det trots allt bättre att ha en relativt neutral design på det hela. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
"My make-up may be flaking,
But my smile, still, stays on!
"


 :) :wub: