Kontrollrummet

Kontrollrummet behöver makeup

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Utseendemässigt är Kontrollrummet en katastrof. Det känns väldigt gammalt och fult. Nåt behöver göras. Tycker fler som jag?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker KR är funktionellt och uppskattar inte den ansiktslyftning Myspace har genomgått.

Jag har lärt mig hitta tillräckligt bra på KR och är mycket tacksam att tsmalmbe ställer upp med det vi har idag. Jag är samtidigt införstådd med att det tsmalmbe gör för oss, för att KR ska kunna leva vidare, inte genererar några intäkter för honom.

De förslag som eventuellt kan komma i denna tråd ska vara genomförbara på ett tillräckligt enkelt sätt för honom samtidigt som det ska ge tillräckligt många av oss användare glädje, för att jag ska ställa mig bakom något förslag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Utseendemässigt är Kontrollrummet en katastrof. Det känns väldigt gammalt och fult. Nåt behöver göras. Tycker fler som jag?

Kan hålla med om att utseendet kanske inte är det allra modernaste men samtidigt är det stilrent och tydligt.   Det är antagligen svårt att ha
för färgglatt eftersom alla tycker olika.  Jag är inte säker ens att det går att ändra men det har nog andra koll på. 
Om det går att ändra, varför inte kolla runt lite på andra forum som man tycker ser bra ut och länka här så alla kan bilda sig en uppfattning?   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Det är klart att forumet skulle behöva en ansiktslyftning. Det står inte i motsats till funktionaliteten här. Inget ta bort citat som det är på Studios forum. Det bara förvirrar där man inte vad någon har svarat på t ex. Eller när de gjorde om det på ett sätt som ingen ville ha och de flesta flydde hit. Sen tycker jag man kan ta bort det där med "varning någon annan han skriva innan". Ser inte vad det skulle fylla för någon funktion. Och jag har delad inställning till att när man läser en tråd som har minst två sidor så kommer man till sista inlägget. Borde finnas möjlighet att kunna både hoppa dit och även välja första. Ett forum som inte gör några förändringar tror jag inte på. Men som vanligt brukar ju folk gnälla när man gör förändringar. Ett forum ska genomgå lite förändringar då och då precis som allt annat i livet. stagnering-nej tack!
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
tsmalmbe ställer upp med det vi har idag. Det genererar inga intäkter för honom

Om förslag är tillräckligt lätta och intressanta att genomföra för honom (och flera gillar förslagen), är det ok.

Annars förslår jag att någon annan med goda förslag drar igång ett forum och ber andra komma med förslag på hur det ska förändras.

Jag kan också uttrycka det så här: Jag bryr mig inte om hur du är klädd. Jag gillar dig för det du ger och för att du är den du är. Du behöver inte finare kläder. Jag gillar dig som du är!

Yes, jag gillar det vi har.  B)
« Senast ändrad: 17.12.2010, 21:18:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Det känns så stelt och kallt. Lite vintage skulle inte sitta fel.  :rolleyes:


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil

Annars förslår jag att någon annan med goda förslag drar igång ett forum och ber andra komma med förslag på hur det ska förändras.


Nu snackar vi om det här forumet och inte något annat. Och om du har problem med önskemål på förändringar så kan du starta ett eget forum där inget någonsin förändras vad än andra tycker om du nu har så svårt för att andra har andra åsikter.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det är bra som det är. Ju mindre flashigt, ju mer tänker man på vad det egentligen är folk skriver.
Och att lyssna på låtar är ju enkelt som i en dröm. I Studioforum kan det ta en 40 minuter att ladda en låt så man kan höra den, om man som jag har trådlöst långsamt modem. Att laddning och lyssning är så enkelt här är nog en av orsakerna till att många kommenterar låtarna. I grannforat är det knappt några kommentarer alls. Roligare här...
Och den "uppfräschning" de gjorde sist var bara till det sämre tycker jag.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det är bra som det är!
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Att laddning och lyssning är så enkelt här är nog en av orsakerna till att många kommenterar låtarna. I grannforat är det knappt några kommentarer alls. Roligare här...

+1 Så sant. Så sant.

Fullständigt misslyckad variant där borta ja. Och att dom bara låter det vara är ju ännu märkligare.

Om designen förändras här - inte mig emot.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag gillar faktiskt utseendet som det är, och funktionaliteten är bra.

Tycker absolut inte det behövs någon makeup egentligen, men visst, lite småfix skadar väl aldrig.

Så visst, hittar nån ett snyggt skal kan säkert tsm testa =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Det är bra som det är. Ju mindre flashigt, ju mer tänker man på vad det egentligen är folk skriver.
Och att lyssna på låtar är ju enkelt som i en dröm. I Studioforum kan det ta en 40 minuter att ladda en låt så man kan höra den, om man som jag har trådlöst långsamt modem. Att laddning och lyssning är så enkelt här är nog en av orsakerna till att många kommenterar låtarna. I grannforat är det knappt några kommentarer alls. Roligare här...
Och den "uppfräschning" de gjorde sist var bara till det sämre tycker jag.

Jag nollar din karma för det där påståendet din gamla bakåtsträvare.  :lol:


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Vill även påpeka att jag inte vill racka ner på studioforumet heller. Har fått många musik o ljudpolare där, och vet att det är mycket ideellt jobb bakom även de sidorna. Heders åt de som pallar att vara moderatorer mm. Det är ju mycket klagomål och bråk att bemöta...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det är bra som det är. Ju mindre flashigt, ju mer tänker man på vad det egentligen är folk skriver.
Och att lyssna på låtar är ju enkelt som i en dröm. I Studioforum kan det ta en 40 minuter att ladda en låt så man kan höra den, om man som jag har trådlöst långsamt modem. Att laddning och lyssning är så enkelt här är nog en av orsakerna till att många kommenterar låtarna. I grannforat är det knappt några kommentarer alls. Roligare här...
Och den "uppfräschning" de gjorde sist var bara till det sämre tycker jag.

Jag nollar din karma för det där påståendet din gamla bakåtsträvare.  :lol:
Bakåtsträvare? Vem var det som ville ha vintage då om inte du? Den här stilen är ju vintage i kubik.
Om du inte visste det så betyder vintage gammal stil. Allt i ny ljudteknik handlar ju om vintage.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Det är bra som det är. Ju mindre flashigt, ju mer tänker man på vad det egentligen är folk skriver.
Och att lyssna på låtar är ju enkelt som i en dröm. I Studioforum kan det ta en 40 minuter att ladda en låt så man kan höra den, om man som jag har trådlöst långsamt modem. Att laddning och lyssning är så enkelt här är nog en av orsakerna till att många kommenterar låtarna. I grannforat är det knappt några kommentarer alls. Roligare här...
Och den "uppfräschning" de gjorde sist var bara till det sämre tycker jag.

Jag nollar din karma för det där påståendet din gamla bakåtsträvare.  :lol:
Bakåtsträvare? Vem var det som ville ha vintage då om inte du? Den här stilen är ju vintage i kubik.
Om du inte visste det så betyder vintage gammal stil. Allt i ny ljudteknik handlar ju om vintage.

Det har du ju iofs rätt i gubbe :)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
[off-topic]
Utseendemässigt är Kontrollrummet en katastrof. Det känns väldigt gammalt och fult. Nåt behöver göras. Tycker fler som jag?
Är det här inte bara ännu ett sätt att ställa till bråk? Lika som att du kallar mig gubbe... Gubbe är en nedlåtande benämning på en person.
Du hånar forumet; katastrof, gammalt, fult. Mig hånar du som gubbe, döljer hånet på det viset att du skriver att jag har rätt.
[/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:24:30 by tsmalmbe »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
[off-topic]
Utseendemässigt är Kontrollrummet en katastrof. Det känns väldigt gammalt och fult. Nåt behöver göras. Tycker fler som jag?
Är det här inte bara ännu ett sätt att ställa till bråk? Lika som att du kallar mig gubbe... Gubbe är en nedlåtande benämning på en person.
Du hånar forumet; katastrof, gammalt, fult. Mig hånar du som gubbe, döljer hånet på det viset att du skriver att jag har rätt.


Väljer du att tolka saker som ett hån så är det ju upp till dig. Alla som är äldre än jag är gubbar :)[/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:24:47 by tsmalmbe »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
[off-topic]Ytterligare en tråd som blir tjafsig där du, AF, är med. Tycker nog att tsm behöver styra upp lite!
Tråkig och dålig ton har du, där du försöker topprida alla, med usel retorik!

/G[/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:24:11 by tsmalmbe »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Det beror på att gubben Nilsson vände det till tjorv. Jag startade tråden med en helt seriös synpunkt och vissa anklagar mig för att starta bråk. Jag tycker ni är ganska patetiska faktiskt. :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
[off-topic]
Jag nollar din karma för det där påståendet din gamla bakåtsträvare.  :lol:
Som sagt du verkar inte vara medveten om din egen roll i det hela (inga klockor verkar ringa). Detta är första tjafsinlägget och det kom från dig!

Jag tycker ni är ganska patetiska faktiskt. :)
Detta är ditt senaste inlägg....som sagt...... usel retorik!

Nu tänker jag inte öda mer tid på dig

/G[/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:23:36 by tsmalmbe »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil


Nu tänker jag inte öda mer tid på dig

/G

Då får jag tacka för din medverkan! :)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
[off-topic]Jag tror du njuter av att se mig pekas ut så därför anstränger du dig för att leta felen i det jag skriver.[/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:22:44 by tsmalmbe »


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag tycker inte att det är något fel på forumets utseende, utan det duger alldeles utmärkt. Det fungerar bra och är lättanvänt på alla sätt - och då är jag nöjd.
Det är ju innehållet och inte utseendet som är det viktiga - och innehållet blir precis så bra (eller dåligt) som formmedlemmarna gör det till...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
[off-topic]
Citera
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?

Endast en fjortis kan missa din poäng!

Jag tror du njuter av att se mig pekas ut så därför anstränger du dig för att leta felen i det jag skriver.

[lite censur så inte google hittar otrevliga sökord]/analogfreak eller vad du nu borde ha för nick, fan vad trött jag blir på dig.
Jag är ganska säker på att du är en 13-14 årig skitjobbig tjej, som dina lärare hatar!

Grow up!

Istället för att be om förändringar på KR, prestentera en låt som du arbetar med.
Du vet att det här är ett musikerforum!
Behöver du tips eller bekräftelse?
Visa vad du kan, var en man! [/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:20:05 by tsmalmbe »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
[off-topic]


analogfreak /analogfreak eller vad du nu borde ha för nick, fan vad trött jag blir på dig.
Jag är ganska säker på att du är en 13-14 årig skitjobbig tjej, som dina lärare hatar!


Det där uttalandet talar för sig själv. :)[/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:38:05 by tsmalmbe »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det där uttalandet talar för sig själv. :)

Talar för de flesta på KR...

Istället för att be om förändringar på KR, prestentera en låt som du arbetar med.
Du vet att det här är ett musikerforum!
Behöver du tips eller bekräftelse?
Visa vad du kan, var en man!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
[off-topic][off-topic]
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?

Ja alla utom en. Men vad vet jag, jag var ju ett skithål enligt dig i en annan tråd. :rolleyes:[/off-topic][/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:39:26 by tsmalmbe »
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?
Ja alla utom en. Men vad vet jag, jag var ju ett skithål enligt dig i en annan tråd. :rolleyes:

Jag passar på att be dig om ursäkt för att jag den gången jämställde dig med fjortisen. 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
[off-topic][off-topic]
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?

Ja alla utom en. Men vad vet jag, jag var ju ett skithål enligt dig i en annan tråd. :rolleyes:

Nilsson funkar så. Kastar skit och kallar folk fula saker. Nästa gång leker han moralfarfar som nu. Men rent musikaliskt är han jämställd med Eilert Pilarm och min morsa är mer teknisk än Nisse själv.[/off-topic][/off-topic]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 23:40:17 by tsmalmbe »


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Citera
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?

Endast en fjortis kan missa din poäng!

Jag tror du njuter av att se mig pekas ut så därför anstränger du dig för att leta felen i det jag skriver.

analfuck/analogfreak eller vad du nu borde ha för nick, fan vad trött jag blir på dig.
Jag är ganska säker på att du är en 13-14 årig skitjobbig tjej, som dina lärare hatar!

Grow up!

Istället för att be om förändringar på KR, prestentera en låt som du arbetar med.
Du vet att det här är ett musikerforum!
Behöver du tips eller bekräftelse?
Visa vad du kan, var en man!

Nej Fredrik, som han heter, är en vuxen man i 30-årsåldern. Han gillar varken bussar eller ojordat. Fick en länk om det tidigare vem han är där man beklagar sig i lokalblaskan i Luleå två gånger om dessa saker. Han verkar ha ett stort behov av att få synas och få bekräftelse.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Om jag tyckte att alla här, förutom jag själv, var patetiska, skulle jag aldrig skriva en rad här. Nån som fattar vinken?
Ja alla utom en. Men vad vet jag, jag var ju ett skithål enligt dig i en annan tråd. :rolleyes:

Jag passar på att be dig om ursäkt för att jag den gången jämställde dig med fjortisen. 

Jaha nej det har herr Nilsson som kallade mig för det och några till också. Men han är väl en typisk tjurig norrlänning. :P Har en del liknande i släkten. Man får ta dem för vad dem är. De brukar brusa upp snabbt och lika snabbt lugna ned sig. Men nu blir han väl arg igen för att jag också kallade honom gubbe. ^_^ Sätt inte kaffet i halsen nu Nilsson nu när du läser det här. :D
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Usch. Inge trevligt här nu.


Om jag kunde begripa varför man skall sträva efter bråk precis hela tiden.


Kan vi hålla oss utan personliga angrepp, meningslösa påhopp och skitsnack?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Men oavsett, tillbaka till ämnet, som nu har spårat ut. Det kan vara en bra idé med en omröstning om vilka som vill se vissa förändringar. Och om majoriteten inte vill ha några, pja, då får man väl acceptera det.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Usch. Inge trevligt här nu.


Om jag kunde begripa varför man skall sträva efter bråk precis hela tiden.


Kan vi hålla oss utan personliga angrepp, meningslösa påhopp och skitsnack?

Tycker jag också. Jag vill bara med den här tråden framföra att jag önskar lite varmare färger utan att det för den skull blir jobbiga färger.