Forum > Demolåtar
Freddy - Aftermath - borttagen
freddy:
--- Citat från: asti skrivet 17.12.2010, 19:36:47 ---Skickligt framfört och snyggt arrangerat, men trummorna, det framgår speciellt i början från ca 26 sek fram till sången börjar,
låter konstigt - för mycket compressor? Bra sång, men harmonimässigt är det inget som får mig att tända.
--- Slut citat ---
Tja asti, Hör inte vad du hör där. Kör en send till en buss med en gitarrförstärkare med dist, så trummorna är nog rätt komprimerade ja. Har även bandkompression på dom. I like that :)
--- Citat från: equality skrivet 17.12.2010, 19:49:22 ---Intressant med sång. Hade lyssnat in mig på instrumentalversionen att det nästan låter konstig just bara av den anledningen att det är annorlunda. Sången är ju annars bra. Tveksam till körerna då de förtar lite av den torra närhet som annars låter så bra. Schysst att du bjussar ett långt instrumentalparti iaf. Basriffet, temat... härligt. Lite emulatorinspirerat piano låter det som. Fortsätt!
--- Slut citat ---
Ja, förstår det. Blir lite annat med sång. Därför jag ville få upp den ganska snabbt :) Dock kommer det inte vara så här mycket instrumentalt framöver tror jag. Tanken är att det ska på mer sång, en vers och refräng till minst. Musikaliskt ligger dom där, men jag hann inte lägga mer sång imorse innan jag drog iväg :)
--- Citat från: mahan skrivet 17.12.2010, 20:30:53 ---Tjou Fredden!
Visst känner jag en liknelse till Queen, lite operett, lite klassiskt, lite ... för mycket kanske.
Mellandelarna jammar på för länge, innersta upphetsningens låga för låten hinner slockna i alltför tidigt skede.
Sången e bra, låtidén e bra, så kom igen så Freddy.... know you can better, don´t I? :P
Så lite bättre botten (down under) så det käns i magbottnet och plocka in mer sång.... och definitivt ett rivigt solo, OK!
h. johan
--- Slut citat ---
Tja Mahan, det kommer mer sång. Trodde det framgick nästan av formen, men det blir iaf en vers och refräng till efter breaket där. Sen får vi se hur det utvecklas. Mer tryck i basen önskar jag nog med.
Tack för kommentar alla! Tar ner denna låt tillsvidare.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida