Forum > Demolåtar

Freddy - Aftermath - borttagen

<< < (3/4) > >>

freddy:

--- Citat från: Guran skrivet 17.12.2010, 09:26:19 ---Hej Freddy
kool låt !
vore riktigt najs med lite feta gitarrer och rammstein sång på låten  :)
ska bli spännande att få höra vad du kokar ihop.

btw vad hände med sång spåret.

--- Slut citat ---

Hej Guran, hehe. Inte riktigt dit jag tänkte ta denna. Men det hade nog funkat med!

Nu blir det lite smetigare med stålsträngat (!) och sliskig sång. :)

freddy:
Uppdaterad

Nu med lite sång och stålsträngad gura. :)

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/aftermath3.mp3[/mp3]

asti:
Skickligt framfört och snyggt arrangerat, men trummorna, det framgår speciellt i början från ca 26 sek fram till sången börjar,
låter konstigt - för mycket compressor? Bra sång, men harmonimässigt är det inget som får mig att tända.

equality:
Intressant med sång. Hade lyssnat in mig på instrumentalversionen att det nästan låter konstig just bara av den anledningen att det är annorlunda. Sången är ju annars bra. Tveksam till körerna då de förtar lite av den torra närhet som annars låter så bra. Schysst att du bjussar ett långt instrumentalparti iaf. Basriffet, temat... härligt. Lite emulatorinspirerat piano låter det som. Fortsätt!

mahan:
Tjou Fredden!
Visst känner jag en liknelse till Queen, lite operett, lite klassiskt, lite ... för mycket kanske.
Mellandelarna jammar på för länge, innersta upphetsningens låga för låten hinner slockna i alltför tidigt skede.
Sången e bra, låtidén e bra, så kom igen så Freddy.... know you can better, don´t I? :P
Så lite bättre botten (down under) så det käns i magbottnet och plocka in mer sång.... och definitivt ett rivigt solo, OK!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion