Kontrollrummet

Eddi - Soft As Ice Featuring Guran

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker Eqs mix låter bättre. Pianot låter liksom som en xylofon i din mix?? Och jag vet inte varför det är på det viset. Trängs undan av nån anledning och surrar? :unsure:

Låten som sådan är helt okej..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo nog blev det annorlunda.
Den är mer naken och skön så här tycker jag.

Kör den i gula villan! - den passar nog bra

Ha det
/G 
Tack för tyck Gurano - tja i Gulan kan vi ju köra den som jam kanske?
Klar och fin mix! Skön låt!
Tack för tyck gissar att du föredrar EQ´s mix  :D

Gillade låten skarpt från första början. Tack för förtroendet att få mixa denna Eddi!
Helskön mix Eq trodde som sagt att du lagt till grejer eftersom det lät så bra plötsligt men så var det ju inte. Stort tack för detta jag fick mig en aha-upplevelse faktiskt :D
kul och höra en annan mix  :)
låter najs EQ.
Eddi du har en riktigt skön stämma med go klang jobba vidare med den !

mvh Ola
En av anledningarna till att jag är ambivalent är att EQ skrotat en hel del av din gura som jag gillar så mycket - men å andra sidan-  det som är kvar blir mer utmärkande. :D
Jag tycker Eqs mix låter bättre. Pianot låter liksom som en xylofon i din mix?? Och jag vet inte varför det är på det viset. Trängs undan av nån anledning och surrar? :unsure:

Låten som sådan är helt okej..
Ja du får nog medhåll Div - tack för tyck :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Efter fem sidors bläddring upptäcker jag:
Shit, den här har jag inte lyssnat på, dvs kommenterat förut. Kanonlåt! Lyssnar på bägge versionerna. Första verren får mig att tänka rätt mycket Bowie med Mick Ronson på gura.
Andra versionen, av eq, är inte fullt så pompös, mer återhållsam, och här liknar din sång väldigt mycket en av mina gamla idoler Ian Dury.
Man kan väl säga ett och annat om vissa uppenbara sura toner och om det går skulle man kanske vilja fixa till dom. Men upplever det ibland som om du sjunger så på flit, ofta träffar du tonerna rätt ändå. Den här låten har du fått till perfekt.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Efter fem sidors bläddring upptäcker jag:
Shit, den här har jag inte lyssnat på, dvs kommenterat förut. Kanonlåt! Lyssnar på bägge versionerna. Första verren får mig att tänka rätt mycket Bowie med Mick Ronson på gura.
Andra versionen, av eq, är inte fullt så pompös, mer återhållsam, och här liknar din sång väldigt mycket en av mina gamla idoler Ian Dury.
Man kan väl säga ett och annat om vissa uppenbara sura toner och om det går skulle man kanske vilja fixa till dom. Men upplever det ibland som om du sjunger så på flit, ofta träffar du tonerna rätt ändå. Den här låten har du fått till perfekt.
Jag gillar speciellt det där "ofta träffar du tonerna rätt ändå"  :lol:
Ja jag kör inte med autotune längre jag tycker att jag blivit tonsäkrare men du tar ner mig på jorden Toka i- bra. Kul att du gillar låten i bägge versionerna - tack för det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad vore Van Morrison om han inte satte sura toner här och där - platt!  :lol:
Jag älskar Van Morrisons levande röst! Den är skön!

Jag har nu lyssnat på Eq:s verre och det är intressant att höra hur han utelämnat delar av instrumenten i olika partier och plockar in dem i andra sektioner av låten.

Jag kan inte ta ställning till vilken verre jag gillar mest men jag gillar även Eq:s, bland annat för att din röst tillåts skina och skorra utan att bli överröstad. Och då alla instrument inte deltar hela tiden hör jag faktiskt instrumenten bättre, då de väl kommer in. Jag hör inte om Eq har stängt en eller annan av dina gitarrer ute för jag har inte lyssnat på din mix den här gången...

Du har en skön röst!
« Senast ändrad: 12.02.2011, 10:44:20 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google