Forum > Demolåtar

Bluesig smör-depp-historia...

<< < (2/13) > >>

Fuzzbub:
Tack för inputs och beröm boys!  Håller med om det mesta och jag tar med mig detta till nästa mix!  :)   /JEH

Harmonica mike:
Jag visste det fuzzen jag visste det.. :)

Ja att du hade blues i själ och fingrar.Det finns inget smör i detta - bara förbannat bra blues.
När blues är som bäst så blir jag glad och inspirerad till att möta livet med ett leende - detta är sån blues.

Inser att jag,Håkan Nilsson,Maxb och GURAN har fått förstärkning i blues fällan - nice  :D
Tagga låten rätt nu så den hamnar där den ska..

Nedlåter mig inte till att kommentera mixen,alldeles för bra stämning här.Denna dag blir kanon.

Tack

Mike

Fuzzbub:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.12.2010, 12:24:34 ---Jag visste det fuzzen jag visste det.. :)

Ja att du hade blues i själ och fingrar.Det finns inget smör i detta - bara förbannat bra blues.
När blues är som bäst så blir jag glad och inspirerad till att möta livet med ett leende - detta är sån blues.

Inser att jag,Håkan Nilsson,Maxb och GURAN har fått förstärkning i blues fällan - nice  :D
Tagga låten rätt nu så den hamnar där den ska..

Nedlåter mig inte till att kommentera mixen,alldeles för bra stämning här.Denna dag blir kanon.

Tack

Mike

--- Slut citat ---

Hehe, tackar Mike!  :)      Jo det är nästan alltid en gnutta blues i det jag knåpar ihop, det bara blir så vilket jag gillar.   :)

Jag har ändrat lite i mixen men måste ta mig tid att lägga om solon för ljudet blev alldeles för distigt och jag var tvungen att ha
brusreduceringen på max vilket skär bort för mycket.  Sedan lägger jag ut en ny verre!   /JEH

Gurano:
Skönt gung med go feeling!

Tycker att ljudbilden i mixen är generellt lite för vass. Det låter som att den är lite för komprimerad, framförallt på cymbalerna?
Synth/orgelljudet skär lite (kan ju bero på att jag e lite bakis idag ;) )

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Stråkljudet eller vad det är borde vara mellotronstråkar istället!  :P
Skönt som fan!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion