Forum > Demolåtar

Bluesig smör-depp-historia...

<< < (10/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 26.12.2010, 11:52:42 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 25.12.2010, 20:19:04 ---Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!

Blir najs, tror jag!  :wub:

--- Slut citat ---

Störtsköna sound Max!  Tackar ödmjukast!  Jag gillar båda grymt mycket, håller på och testa om nåt av originalljuden ska vara kvar eller inte.  Svårt! 

--- Slut citat ---

Din plockgitarr till höger ska upp och höras mer, tror jag. Den andra på vänster sida gifter sig redan skitsnyggt med mittengitarren. Cellon du haft, ska nog bort helt eftersom dens melodi krockar med mellotronen. Och det du hade som kanske var pipig orgel, tror jag inte heller behövs. Inte hela tiden i alla fall. Kanske på partierna där min orgel inte är med.
Och trummorna från din tidigare version borde fimpas några slag innan där jag tog bort dem - i min snabbmix...
Mina funderingar...

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2010, 12:35:06 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 26.12.2010, 11:52:42 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 25.12.2010, 20:19:04 ---Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!

Blir najs, tror jag!  :wub:

--- Slut citat ---

Störtsköna sound Max!  Tackar ödmjukast!  Jag gillar båda grymt mycket, håller på och testa om nåt av originalljuden ska vara kvar eller inte.  Svårt! 

--- Slut citat ---

Din plockgitarr till höger ska upp och höras mer, tror jag. Den andra på vänster sida gifter sig redan skitsnyggt med mittengitarren. Cellon du haft, ska nog bort helt eftersom dens melodi krockar med mellotronen. Och det du hade som kanske var pipig orgel, tror jag inte heller behövs. Inte hela tiden i alla fall. Kanske på partierna där min orgel inte är med. Mina funderingar...

--- Slut citat ---

Hmm jag hann göra en verre så jag lägger upp denna så länge.  Har plockat bort orgel då din är igång, utom på själva slutet.  Plockguran är lite högre också.
Blir det för mycket orgel?  Jag gillar då det händer saker så för mig är det lugnt, plus att jag gärna vill ha kvar själva melodin i stråkljudet om det funkar.   Tyck till! :)  /JEH

http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20Something%20You%20Might%20Have%20Said%20feat.MaxB.mp3
[mp3=200,20,0,center]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20Something%20You%20Might%20Have%20Said%20feat.MaxB.mp3[/mp3]

MaxB:
Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!

Eddi:
Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2010, 15:55:39 ---Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!

--- Slut citat ---

Ok, jag lattjade lite med att låta den vandra lite men det blev nog inte så bra. Det får ligga i mitten! :)   
Ska se vad jag kan göra åt slutet också.  Gillar att mellotronen ligger kvar ensam där.  Ska dra upp plockguran ytterligare lite till dessutom.   Bra att du tycker till!   /JEH

--- Citat från: Eddi skrivet 26.12.2010, 16:22:14 ---Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:

--- Slut citat ---

Ojojoj... Skulle inte vilja vara i dina kläder nu Eddie!  ;)    /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion