Forum > Demolåtar
Bluesig smör-depp-historia...
MaxB:
Something You Might Have Said
mp3:a snabbmixad med mellotronstråkar och orgel från MaxB:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Fuzzbub - Something You Might Have Said_feat_MaxB.mp3[/mp3]
Har laddat upp en zip-fil med de två separata wave-filerna (16 bitars 44kHz) och skickat PM med länk Fuzzbub.
MaxB:
Lyssnat lite till så klart - det är en störtskön låt!
I min snabbmix är nog mellotronen lite för hög i volym...
och...
på raderna där du sjunger:
Cause I have totally forgot about you
skulle det passa bättre i engelskan och taktmässigt om du sjunger :
Cause I have totally forgotten about you and me
Vid 91-92 sekunder in, samt 167-168 och 228-229 är det svårt att hålla tonen rätt i sången.
Kanske inte behöver sjunga den sista tonen? Finns andra instrument som tar hand om den uppgången tillräckligt...
Fuzzbub:
--- Citat från: MaxB skrivet 25.12.2010, 20:19:04 ---Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!
Blir najs, tror jag! :wub:
--- Slut citat ---
Störtsköna sound Max! Tackar ödmjukast! Jag gillar båda grymt mycket, håller på och testa om nåt av originalljuden ska vara kvar eller inte. Svårt!
Jag sätter ihop en version och PM:ar dig sen. Tar det där med sången sen. Jag vet att det är lite otight på vissa ställen men det kanske får vara, man är ju lat! :) /JEH
IKEN:
^_^
Snyggt jobbat Bub!!!
bra arr,bra sång (fast ,det visste jag ju från replokalen... ;) )
Max's mellotronstråkar är kronan på verket,bra jobbat boys!!
Fuzzbub:
--- Citat från: IKEN skrivet 26.12.2010, 12:15:05 --- ^_^
Snyggt jobbat Bub!!!
bra arr,bra sång (fast ,det visste jag ju från replokalen... ;) )
Max's mellotronstråkar är kronan på verket,bra jobbat boys!!
--- Slut citat ---
Tack Iken!! Jag är skeptisk om sången..men tack iaf! :) Mellotronstråkarna och orgeln Max kom med passar riktigt bra in tycker jag också. Lägger in en version nedan strax. /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida