Forum > Demolåtar
Bluesig smör-depp-historia...
Fuzzbub:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.12.2010, 07:21:49 ---
--- Citat från: Guran skrivet 22.12.2010, 01:51:00 ---Hej Fuzzbob
låter riktigt najs det här. bra jobbat
vet inte men,,, en fundering som kanske kan vara lite kool
är att du låter instrummenten bas och gitarr haka på upp med sången där du sjunger högre
hoppas du förstår vad jag svamlar om :wacko:
fick bara en tanke som jag var tvungen att dela med mig :)
--- Slut citat ---
Nu har jag hämtat nya verren.
Kan du Guran precisera när (sekunder in i låten) du menar att det skulle passa? Jag tror att jag har haft en liknande idé och det kan ha varit då jag lyssnare på denna låt...
--- Slut citat ---
Hmm jag undrar också vart det kan vara. Eventuellt på "thoughts are running through my head" (första vid 36s-39s) eller på slutknorren av varje refrängpryl (första vid 91s-93s). Vid den sistnämnda hakar dock gitarr och bas på lite. /JEH
Ola:
hmmmm sitter och lyssnar med lite bättre lyssning och kommer inte fram till vad jag svamla om
så man kan säga att det var en massa svammel helt enkelt :mellow: :D sorry eller så är jag inte på rätt spår eller så svamlar jag
det låter najs som det är
MaxB:
Hoppas det kan bli ännu najsare med mellotronmattor på några ställen! :wub:
Fuzzbub:
--- Citat från: Guran skrivet 22.12.2010, 13:45:25 ---hmmmm sitter och lyssnar med lite bättre lyssning och kommer inte fram till vad jag svamla om
så man kan säga att det var en massa svammel helt enkelt :mellow: :D sorry eller så är jag inte på rätt spår eller så svamlar jag
det låter najs som det är
--- Slut citat ---
Nånting har du säkert hört Guran! Får hoppas på att Max kommer på det. :) /JEH
MaxB:
Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!
Blir najs, tror jag! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida