Kontrollrummet

Bluesig smör-depp-historia...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Hej Fuzzbob
låter riktigt najs det här. bra jobbat
vet inte men,,, en fundering som kanske kan vara lite kool
är att du låter instrummenten bas och gitarr haka på upp med sången där du sjunger högre 
hoppas du förstår vad jag svamlar om  :wacko:
fick bara en tanke som jag var tvungen att dela med mig  :)

Nu har jag hämtat nya verren.
Kan du Guran precisera när (sekunder in i låten) du menar att det skulle passa? Jag tror att jag har haft en liknande idé och det kan ha varit då jag lyssnare på denna låt...

Hmm jag undrar också vart det kan vara.  Eventuellt på "thoughts are running through my head" (första vid 36s-39s) eller på slutknorren av varje refrängpryl (första vid 91s-93s). Vid den sistnämnda hakar dock gitarr och bas på lite.   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
hmmmm sitter och lyssnar med lite bättre lyssning och kommer inte fram till vad jag svamla om
så man kan säga att det var en massa svammel helt enkelt  :mellow:  :D sorry eller så är jag inte på rätt spår eller så svamlar jag

det låter najs som det är   
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hoppas det kan bli ännu najsare med mellotronmattor på några ställen!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
hmmmm sitter och lyssnar med lite bättre lyssning och kommer inte fram till vad jag svamla om
så man kan säga att det var en massa svammel helt enkelt  :mellow:  :D sorry eller så är jag inte på rätt spår eller så svamlar jag

det låter najs som det är   

Nånting har du säkert hört Guran!  Får hoppas på att Max kommer på det.  :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!

Blir najs, tror jag!  :wub:
« Senast ändrad: 25.12.2010, 20:21:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Something You Might Have Said
mp3:a snabbmixad med mellotronstråkar och orgel från MaxB:

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Fuzzbub - Something You Might Have Said_feat_MaxB.mp3[/mp3]

Har laddat upp en zip-fil med de två separata wave-filerna (16 bitars 44kHz) och skickat PM med länk Fuzzbub.
« Senast ändrad: 26.12.2010, 11:19:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnat lite till så klart - det är en störtskön låt!

I min snabbmix är nog mellotronen lite för hög i volym...

och...
på raderna där du sjunger:
Cause I have totally forgot about you
skulle det passa bättre i engelskan och taktmässigt om du sjunger :
Cause I have totally forgotten about you and me

Vid 91-92 sekunder in, samt 167-168 och 228-229 är det svårt att hålla tonen rätt i sången.
Kanske inte behöver sjunga den sista tonen? Finns andra instrument som tar hand om den uppgången tillräckligt...
« Senast ändrad: 26.12.2010, 11:21:09 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!

Blir najs, tror jag!  :wub:

Störtsköna sound Max!  Tackar ödmjukast!  Jag gillar båda grymt mycket, håller på och testa om nåt av originalljuden ska vara kvar eller inte.  Svårt! 
Jag sätter ihop en version och PM:ar dig sen. Tar det där med sången sen.  Jag vet att det är lite otight på vissa ställen men det kanske får vara, man är ju lat!  :)    /JEH   
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 ^_^
Snyggt jobbat Bub!!!
bra arr,bra sång (fast ,det visste jag ju från replokalen... ;)  )
Max's mellotronstråkar är kronan på verket,bra jobbat boys!!
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
^_^
Snyggt jobbat Bub!!!
bra arr,bra sång (fast ,det visste jag ju från replokalen... ;)  )
Max's mellotronstråkar är kronan på verket,bra jobbat boys!!

Tack Iken!!  Jag är skeptisk om sången..men tack iaf!  :)   Mellotronstråkarna och orgeln Max kom med passar riktigt bra in tycker jag också.  Lägger in en version nedan strax.   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!

Blir najs, tror jag!  :wub:

Störtsköna sound Max!  Tackar ödmjukast!  Jag gillar båda grymt mycket, håller på och testa om nåt av originalljuden ska vara kvar eller inte.  Svårt! 

Din plockgitarr till höger ska upp och höras mer, tror jag. Den andra på vänster sida gifter sig redan skitsnyggt med mittengitarren. Cellon du haft, ska nog bort helt eftersom dens melodi krockar med mellotronen. Och det du hade som kanske var pipig orgel, tror jag inte heller behövs. Inte hela tiden i alla fall. Kanske på partierna där min orgel inte är med.
Och trummorna från din tidigare version borde fimpas några slag innan där jag tog bort dem - i min snabbmix...
Mina funderingar...
« Senast ändrad: 26.12.2010, 12:37:34 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Kommer inte på det nu men har precis skapat mattor av mellotron och tapeter av orglar.
Ska rendera och skicka länk till dig, via PM, så snart jag hinner!

Blir najs, tror jag!  :wub:

Störtsköna sound Max!  Tackar ödmjukast!  Jag gillar båda grymt mycket, håller på och testa om nåt av originalljuden ska vara kvar eller inte.  Svårt! 

Din plockgitarr till höger ska upp och höras mer, tror jag. Den andra på vänster sida gifter sig redan skitsnyggt med mittengitarren. Cellon du haft, ska nog bort helt eftersom dens melodi krockar med mellotronen. Och det du hade som kanske var pipig orgel, tror jag inte heller behövs. Inte hela tiden i alla fall. Kanske på partierna där min orgel inte är med. Mina funderingar...

Hmm jag hann göra en verre så jag lägger upp denna så länge.  Har plockat bort orgel då din är igång, utom på själva slutet.  Plockguran är lite högre också.
Blir det för mycket orgel?  Jag gillar då det händer saker så för mig är det lugnt, plus att jag gärna vill ha kvar själva melodin i stråkljudet om det funkar.   Tyck till! :)  /JEH

http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20Something%20You%20Might%20Have%20Said%20feat.MaxB.mp3
[mp3=200,20,0,center]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20Something%20You%20Might%20Have%20Said%20feat.MaxB.mp3[/mp3]
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!

Ok, jag lattjade lite med att låta den vandra lite men det blev nog inte så bra. Det får ligga i mitten! :)   
Ska se vad jag kan göra åt slutet också.  Gillar att mellotronen ligger kvar ensam där.  Ska dra upp plockguran ytterligare lite till dessutom.   Bra att du tycker till!   /JEH

Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:

Ojojoj... Skulle inte vilja vara i dina kläder nu Eddie!  ;)    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!

Ok, jag lattjade lite med att låta den vandra lite men det blev nog inte så bra. Det får ligga i mitten! :)  Ska se vad jag kan göra åt slutet också.  Gillar att mellotronen ligger kvar ensam där.  Ska dra upp plockguran ytterligare lite till dessutom.   Bra att du tycker till!   /JEH

Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:

Ojojoj... Skulle inte vilja vara i dina kläder nu Eddie!  ;)    /JEH

Vad ända in i glödheta! Det är en cello du hör, för bövulen!!! Skämt åsido, mellotronen är mycket sparsam i Fuzzbub:s mix. Den har däremot ofta sällskap av cellon, som jag tycker tar för mycket plats med för hög volym. Är det Cellon du hör Eddi? Säg att det är den!

Din orgel bort i första versen ger dynamik och din röst är skön om den ligger ensam där.
Har du givit mellotronens nån effekt (eller eq)? Jag tycker inte den behöver det.
« Senast ändrad: 26.12.2010, 17:39:33 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!

Ok, jag lattjade lite med att låta den vandra lite men det blev nog inte så bra. Det får ligga i mitten! :)  Ska se vad jag kan göra åt slutet också.  Gillar att mellotronen ligger kvar ensam där.  Ska dra upp plockguran ytterligare lite till dessutom.   Bra att du tycker till!   /JEH

Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:

Ojojoj... Skulle inte vilja vara i dina kläder nu Eddie!  ;)    /JEH

Vad ända in i glödheta! Det är en cello du hör, för bövulen!!! Skämt åsido, mellotronen är mycket sparsam i Fuzzbub:s mix. Den har däremot ofta sällskap av cellon, som jag tycker tar för mycket plats med för hög volym. Är det Cellon du hör Eddi? Säg att det är den!

Din orgel bort i första versen ger dynamik och din röst är skön om den ligger ensam där.
Har du givit mellotronens nån effekt (eller eq)? Jag tycker inte den behöver det.


Heh, jo det kanske blir lite kaka på kaka men ev. så funkar det.   Har iaf. fixat trummor och orgel samt dragit upp plockguran liite till på denna (snabb-)mix.  Bättre?
Jupp jag har lite komressor på mellisen för att jag tycker det blev för stor skillnad i volym när du spelar en oktav ner jämfört med den höga. Sen blir det ju lite mastringseffekter på den också
i slutändan.  Dessa är fortfarande med på denna version.  Ska lyssna lite bättre sen men måste slagga lite nu p.g.a. mera jobb inat...  :/       /JEH

[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20Something%20You%20Might%20Have%20Said%20feat.MaxB.mp3[/mp3]
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har inte läst några inlägg och knappt lyssnat på låten, men tycker det är bra..
Sången funkar, men den där kören (?) eller vad det är låter ju helknäpp. DEssutom får de aldrig andas... (?) Sämre synthkör har jag aldrig hört förr. Måste varit en mellotron. Men gillar verkligen gitarrljudet. Solot är helskönt, fan det borde börja om ju eller fortsätta ett tag till..

Jag laddar ner det här, när den är färdig. Skriver bara vad jag tänker. :)


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har inte läst några inlägg och knappt lyssnat på låten, men tycker det är bra..
Sången funkar, men den där kören (?) eller vad det är låter ju helknäpp. DEssutom får de aldrig andas... (?) Sämre synthkör har jag aldrig hört förr. Måste varit en mellotron. Men gillar verkligen gitarrljudet. Solot är helskönt, fan det borde börja om ju eller fortsätta ett tag till..
Jag laddar ner det här, när den är färdig. Skriver bara vad jag tänker. :)

Kan vara intressant att veta vad som låter kör i dina öron. Om det är mellotronstråkarna kan du vara lugn, de behöver inte andas men lever bara i 8 sekunder i taget. Sen dör de för att återuppstå då mekaniken dragit tillbaka magnetbanden.  B) Tycker det skulle låta bra om låten kompletteras med kör, på vissa partier men än så länge saknas kör.

I bakgrunden finns på vissa delar en mjukvaru-cello som Fuzzbub haft med från början och mellotronstråkarna som jag kompletterat med.

Om det är något som låter helknäppt i dina öron är det intressant att veta vad. Precisera ett parti där du hör det du nämner, så vet vi, vad som låter kör i dina öron.
« Senast ändrad: 26.12.2010, 23:13:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, nej, det var din mellotronplugg och hörlurarna som ställde till det :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, nej, det var din mellotronplugg och hörlurarna som ställde till det :)

Måste varit hörlurarna...  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vad är det här nu då boys..?

Jag drog ned denna då jag tyckte det var klart - typ förra veckan.Nu har det tillkommit nya prylar som jag får erkänna att jag gillar.
Visst en fethammond snyggt lirad hade varit mumma för själen..Men jag tycker ändå att mellotrongrunkan funkar finfint i arret.Liret är sparsamt och fyller ut fint på de valda ställena.De som inte är införstådda med att det är en mellotron,kanske misstar den för en bättre beggad hammond som har fått utstå tidens tand i en kallboda.Förmodligen med ett läckande tak som gett patina samt en viss diskantig heshet som man bara hittar hos vintörstande äldre damer typ - eller nåt  :)

Summasumarum:Bra som faen

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad är det här nu då boys..?

Jag drog ned denna då jag tyckte det var klart - typ förra veckan.Nu har det tillkommit nya prylar som jag får erkänna att jag gillar.
Visst en fethammond snyggt lirad hade varit mumma för själen..Men jag tycker ändå att mellotrongrunkan funkar finfint i arret.Liret är sparsamt och fyller ut fint på de valda ställena.De som inte är införstådda med att det är en mellotron,kanske misstar den för en bättre beggad hammond som har fått utstå tidens tand i en kallboda.Förmodligen med ett läckande tak som gett patina samt en viss diskantig heshet som man bara hittar hos vintörstande äldre damer typ - eller nåt  :)
Summasumarum:Bra som faen

Men det är en hammond med också. Både Hammond och Mellotron hörs tydligare i min snabbmix från tidigare. Från 197 sek hörs orgeln utan mellotronen.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Fuzzbub - Something You Might Have Said_feat_MaxB.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 27.12.2010, 12:09:57 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vad är det här nu då boys..?

Jag drog ned denna då jag tyckte det var klart - typ förra veckan.Nu har det tillkommit nya prylar som jag får erkänna att jag gillar.
Visst en fethammond snyggt lirad hade varit mumma för själen..Men jag tycker ändå att mellotrongrunkan funkar finfint i arret.Liret är sparsamt och fyller ut fint på de valda ställena.De som inte är införstådda med att det är en mellotron,kanske misstar den för en bättre beggad hammond som har fått utstå tidens tand i en kallboda.Förmodligen med ett läckande tak som gett patina samt en viss diskantig heshet som man bara hittar hos vintörstande äldre damer typ - eller nåt  :)
Summasumarum:Bra som faen

Men det är en hammond med också. Både Hammond och Mellotron hörs tydligare i min snabbmix från tidigare. Från 197 sek hörs orgeln utan mellotronen.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Fuzzbub - Something You Might Have Said_feat_MaxB.mp3[/mp3]


Japp där kröp orgeln fram.Givetvis kan man diskuter cellons vara eller inte vara kontra hammond/mellotron stuket.Båda är fullt gångbara så jag drar ned en verre till.En verre me hammond och cello - mmmm... :D

Nu driver jag med er boys,det är bra detta så se på det hela - klart som korvspad - och stort TACK för en kanon låt.

Mike


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Vad är det här nu då boys..?

Jag drog ned denna då jag tyckte det var klart - typ förra veckan.Nu har det tillkommit nya prylar som jag får erkänna att jag gillar.
Visst en fethammond snyggt lirad hade varit mumma för själen..Men jag tycker ändå att mellotrongrunkan funkar finfint i arret.Liret är sparsamt och fyller ut fint på de valda ställena.De som inte är införstådda med att det är en mellotron,kanske misstar den för en bättre beggad hammond som har fått utstå tidens tand i en kallboda.Förmodligen med ett läckande tak som gett patina samt en viss diskantig heshet som man bara hittar hos vintörstande äldre damer typ - eller nåt  :)
Summasumarum:Bra som faen

Men det är en hammond med också. Både Hammond och Mellotron hörs tydligare i min snabbmix från tidigare. Från 197 sek hörs orgeln utan mellotronen.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Fuzzbub - Something You Might Have Said_feat_MaxB.mp3[/mp3]


Japp där kröp orgeln fram.Givetvis kan man diskuter cellons vara eller inte vara kontra hammond/mellotron stuket.Båda är fullt gångbara så jag drar ned en verre till.En verre me hammond och cello - mmmm... :D

Nu driver jag med er boys,det är bra detta så se på det hela - klart som korvspad - och stort TACK för en kanon låt.

Mike

Sorry om vi strular till den för dig Mike.  :)   Det finns ju oändliga varianter på hammond-mellotron-stråkkombinationer som är bra inser man, fast det är inte enkelt att bestämma sig för en tyvärr...
Jag gör så att jag lägger upp min version på "senaste mixen" ovan, då finns det mesta representerat någonstans i låten så får man fundera lite på det.  Ska även försöka på riktiga trummor och bas på den här vad det lider och får då tillfälle att sätta allt en gång för alla!  :)     
Ett riktigt stort tack till Max som fixade hammond och mellis och till alla som tyckt- och tycker till!  Har lärt mig en hel del på denna!   :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag trodde det var riktig bas och att den skulle kunna eq:as bättre...  :unsure:
Din verre är bra! Lyssnade förutsättningslöst på lunchen och gillar vad jag hör!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag trodde det var riktig bas och att den skulle kunna eq:as bättre...  :unsure:
Din verre är bra! Lyssnade förutsättningslöst på lunchen och gillar vad jag hör!

Jo du har rätt, själva basen är en riktig bas men det är jag som spelar.  Har bett en mera van basman att lägga bas.  :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed