Forum > Demolåtar
Bluesig smör-depp-historia...
Fuzzbub:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.12.2010, 14:28:09 ---Bara så du vet så har jag varit här igen :)
En pytte liten kommentar om mixen: Basen ooar lite lite grann,det var det enda som "störde" mig..En liten korrigering på eq:n så har du det hela.Den känns hög i volym nu men skär du undan lite så bör den hamna helt rätt..Annars drar du bara ned den ett pytte litet snäpp efter att du skurit lite i botten.
EDIT: Mest svammel..tog bort det jag skrev här,fixa basens ooande så är du hemma.
Mike
--- Slut citat ---
:D Du är alltid välkommen till denna tråd Mike och svamla. ;)
Jag har lejt bort basspelet till en polare (dock inte Iken denna gång eftersom han är busy) så det borde bli en klar förbättring! Lägger upp den igen så fort han är klar.
Under tiden är det bara att tycka till om resten den som vill! /JEH
mixuz:
Ah jag gillar sånginsatsen o kompgitarren.
zorrow:
Bra låt och bra mixat. Lyssnar på version 2. Basgitarren är lite väl mullrig i mina öron och ojämn i volym. Lite kompression fixar biffen. Kanske att sången skall fram lite oxå.
Fuzzbub:
--- Citat från: mixuz skrivet 18.12.2010, 16:30:39 ---Ah jag gillar sånginsatsen o kompgitarren.
--- Slut citat ---
Att någon skulle berömma min sång hade jag inte förväntat mig överhuvudtaget, kul! :) Tack för det och för lyssning! /JEH
--- Citat från: zorrow skrivet 18.12.2010, 21:12:26 ---Bra låt och bra mixat. Lyssnar på version 2. Basgitarren är lite väl mullrig i mina öron och ojämn i volym. Lite kompression fixar biffen. Kanske att sången skall fram lite oxå.
--- Slut citat ---
Håller med om att basen är för mullrig. Det ordnas på nästa mix. Hur menar du ang. sången? Ska den höjas eller tycker du det är för mycket reverb?
Hur som, tack för tips och snälla ord. -Och lyssning! /JEH
equality:
Skön Gilmore-mollbluesfeeling i denna. Ingen som sticker ut direkt kanske men det behöver det inte göra. Liite mycket reverb på allt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida