Forum > Demolåtar

equality - Vinterdåren

<< < (11/13) > >>

equality:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 23.01.2011, 14:56:36 ---Tycker ungf som alla andra, det är hur bra som helst. Till så här luftig musik tycker jag det är snyggt när sången inte är komprimerad. Vad har du använt för mickar?
Fan vad bra det är, man kan lyssna många, många ggr. Hajade till på dobrons slutslide, det låter som början på "These boots are made for making". Dobron är grym både i solo och när den ligger bakom rösten. Är det en riktig kontra? Kanske den saknar lite topp o närhet, bara lite. Nu lyssnar jag för femte gången. Broar har man ju bränt, det är ju kanon det här. Tycker du sjunger jävligt bra, ev kan man höra att du är lite nervös precis när du börjar sjunga, du håller igen lite där. Så fort dobron o basen kommit in hörs ingen osäkerhet på sången. Flageoletterna är för jäkla läckra.
Satan i gatan. I dag har jag lyssnat igenom bra många låtar här, de har varit bra alla, men skulle jag utse en segrare blev det nog den här.

--- Slut citat ---

Tjena Håkan och stort tack för du ville ta dig tid med denna och ge en sån utförlig kommentar! Jag hade (som vanligt) stora problem med sången, sjöng in ett antal gånger   och försökte sjunga så avslappat som möjligt men fortfarande svårt att träffa rätt nedåt till de lägsta tonerna. Först när Freddy la på dobron med intensiteten i solot fattade jag att det skulle vara mödan värt att ta över stafettpinnen och försöka gå upp i sista versen. Inspirerande att få hjälp av en sådan skicklig musiker och då vill man ju att resten skall matcha. Kontran är samplad. Vet ju att du inte gillar sånt men finns inte originalet  att tillgå...vad gör man?  Musik och text kom ovanligt snabbt på denna för att vara mig och förmodligen vettigt att inte låta det snurra i för många hjärnfilter innan man sätter sig vid micken som är en Röde K2. Jag blev naturligtvis glad att du gillade denna låt som säkert anknyter till en  bluesig vistradition vi båda känner oss hemma i. Ska försöka mixtra lite med kontran enl dina råd. Tack igen för inspirerande kommentarer!

Analogfreak:
Prova att ställa K2:an i omni och nästa gång du lägger sång. Den micken har mer flat respons i omniläge. :)

equality:

--- Citat från: Analogfreak skrivet 23.01.2011, 19:40:09 ---Jag tycker sången tar alldeles för mycket plats och behöver tunnas ut. Kontrabasen har för mycket runt 200 Hz samtidigt som den saknar topp.
Skön låt i övrigt.

--- Slut citat ---

Tjena AF. Kul att du hittade till demosidorna. I första versen ligger sången för starkt enligt flera och jämför jag med andra låtar jag sjunger på så ligger den starkare överlag. Säkert värt att se över liksom kontran. Bra feedb som jag tar med mig. Thnx AF!

Analogfreak:
Vad kör du genom för preamp med K2 på sång? Som jag skrev i tidigare inlägg så tror jag din röst gör sig bättre i omniläge då du får mindre proximityeffekt

equality:

--- Citat från: Analogfreak skrivet 23.01.2011, 20:04:04 ---Prova att ställa K2:an i omni och nästa gång du lägger sång. Den micken har mer flat respons i omniläge. :)

--- Slut citat ---

OK! Tror jag haft den i ett läge nu som tar in så lite datorljud som möjligt. Tack igen!  :) Skall testa.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion