Kontrollrummet

För djup skåra i sadeln

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Köpte en graph tech sadel från Thomann som var helt notchad. De flesta är bara förnotchade och man tvingas fila till lite på djupet och bredden. Har man inte det rätta kunnandet eller rätt sorts filer så blir ju resultatet katastrofalt. Vet av egen erfarenhet. Så jodå sadeln passade perfekt. Men vad upptäcker jag när jag filade ned storleken som var lite för hög? Ja det behöver med vissa av deras sadlar om de är för höga men det är ju inget svårt eller problem. Upptäcker att låga E-strängen rasslar riktigt duktigt vid mellan till hårt anslag. Va fan tänker man. Den kan väl inte vara för djup då den är helt ny? Men jodå det var den. Vad göra? Tvingas lämna in den och surt betala? Googlade och googlade och hittade ett riktigt bra tips. Klippa till en en väldigt liten snutt från en gammal, någon av de tunna strängarna som man inte har slängt och lägga den i skåran. Hade ju inget och förlora och testade utan några höga förväntningar och vad hände? Fungerade utmärkt! :) Problemet löst. Jo det allra bästa är väl att lämna in den när sadeln är sliten men har man köpt ny vill man som sagt var inte behöva göra det. Men om man inte har tid eller så så är det ett bra tips tills man lämnar in den.
« Senast ändrad: 06.01.2011, 03:36:46 by Odrörir »
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Skägglossning

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 86
  • Fadermonkey
    • Visa profil
Ett annat bra tips som iofs innefattar att man har sadelfilar är att blanda spån från tex en gammal bensadel med superlim och fylla igen.


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Bra tips här..

Själv är jag för lat för att själv göra service på mina guror.
Dom hamnar hos Anders på Gitarrtorget i Stockholm och sen är det upp till honom att slita sitt hår för att lösa min önskningar.
Kan bara säga att vi har haft lite diskussioner Anders och jag vad gäller setuper men jag vinner  :D (betalande kund).
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Håller han bra priser eller?
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Jag tycker han och brorsan Roffe håller dels bra priser men dom är också väldigt trevliga att ha och göra med.
Dom värnar om sina kunder. Ta ett besök och bara känn på atmosfären lite det är det värt.
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jo det där med att behandla sina kunder väl kan göra att man är beredd att betala lite mer än i en en opersonlig jag-bara-jobbar-här-så-besvära-mig-inte-attityd som i kedjorna. Ska gå dit och kolla. Aldrig varit i den butiken. Om jag inte minns helt fel så ligger den på kungsholmen? :unsure:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Det måste vara bra att bo i Stockholm.. Välja o vraka mellan affärerna.
I Trelleborg finns ingen musikaffär överhuvud taget..   :wacko:
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Va? :huh: inte enda? :wacko: Det suger rejält det.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Jo det där med att behandla sina kunder väl kan göra att man är beredd att betala lite mer än i en en opersonlig jag-bara-jobbar-här-så-besvära-mig-inte-attityd som i kedjorna. Ska gå dit och kolla. Aldrig varit i den butiken. Om jag inte minns helt fel så ligger den på kungsholmen? :unsure:

Helt rätt. Den ligger vid brofästet, mitt emot Musikbörsen.
Dom har öppet 11.00 - 18.00 vardagar och 11.00 till 15.00? lördagar om jag inte missminner mig.

Hemsidan http://gitarrtorget.se/
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Citera
Va? Huh? inte enda? wacko Det suger rejält det.

Ja det är ingen höjdare
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa