Forum > Demolåtar

Asti - Kom tillbaks i mitt liv

<< < (5/6) > >>

asti:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 16.12.2010, 01:13:37 ---Superfint:)
Mycket bra.

--- Slut citat ---

Tackar!
/Asti

Tokai:
Cellon kunde spela lite mer melodier, typ svara mot sångmelodin. Som det är nu följer den bara ackorden. Men den låter bra. Det kunde kanske finnas nåt break eller stopp nånstans i låten, och därefter kanske utöka med andra stämma till cellon, en oboe kanske?
Men vackert och sorgligt är det. Lite brus hörs i slutet, rätt fräckt, analogt liksom.

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 16.12.2010, 20:32:58 ---Cellon kunde spela lite mer melodier, typ svara mot sångmelodin. Som det är nu följer den bara ackorden. Men den låter bra. Det kunde kanske finnas nåt break eller stopp nånstans i låten, och därefter kanske utöka med andra stämma till cellon, en oboe kanske?
Men vackert och sorgligt är det. Lite brus hörs i slutet, rätt fräckt, analogt liksom.

--- Slut citat ---

Jag började med en mer melodös cello, men tyckte det passade bättre med en "lugnare" variant, som
bara stödjer kompet. Håller med dig om att det nog borde hända något mer i låten, men jag kom inte på något
och låten var redan 3 minuter, så då fick det vara!  :) Intressant idé med en oboe...det måste jag fundera på!
I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt!  :)
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti

Eddi:
"I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt! "
Är det en freeware eller kostar den en massa pengar? Och måste det vara just din fläkt :wacko:

asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.12.2010, 22:19:11 ---"I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt! "
Är det en freeware eller kostar den en massa pengar? Och måste det vara just din fläkt :wacko:

--- Slut citat ---
Det är en freeware, som dom har ett kampanjpris på nu i helgen, så det är bara att passa på!  B)
Det behöver naturligtvis inte vara just min fläkt, men samma typ som sitter i min dator.
Fläkten är av märket Fan-tasty, men kolla leverantören noga innan du beställer så att du inte blir blåst!  :o

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion