Kontrollrummet

Tidningen Studio 75% reklam

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.

Men ändå påstår du att det är mer reklam i Studio än i MM.  :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag kan lite hålla med om att känslan av reklam är större än verkligheten. Tror det beror på dom 8-10 sidorna med Logic och Cubasetips som känns urvattnat nu. Om inslaget skulle uppskattas av mig borde man kanske tipsa i andra program än dessa ibland.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Reklamen i tidningar stör mig inte, det är inte billigt att driva en tidning så det är ett nödvändigt ont. Bläddrade igenom en gammal MM från slutet på 90-talet, och vid ett snabbt "huvudslag" så skiljer sig inte %-andelen reklam nåt nämnvärt nu som då. Nu var där ju en artikel som jag tydligen hade rivit ut för nåt ändamål i tidningen, men runt en 25-30% reklam är nog en vanlig siffra. Jämfört med tidningar som Café, Slitz mm så får man nog säga att vi har det rätt bra ändå. Det har ju faktiskt hänt några gånger också att man fått upp ögonen för en produkt tack vara reklamen, så den är ju inte bara av ondo.

Däremot kan jag ju hålla med om att det är för mycket rundgång i Studiotidningen. Jag som har varit med sen första nummret mer eller mindre känner ju ofta att jag läser samma sak om igen. Det finns en kategori i tidningen som heter "från början" det borde finnas en liknande kategori för dom som är uppe på en betydlig mer avancerad nivå. Språket som används i många avdelningar är ju väldigt pedagogsikt (framförallt på från början avd. som sig bör). Men en avdelning för dom mer avancerade musikerna/teknikerna där språket också är riktat mot dem, med dom facktermer och den lingon som verkligen används i branchen hade nog varit en bra idé. För det här överpedagogsiska språket kan ibland kännas ganska fördummande mot dom som för länge sedan lämnat nybörjarstadiet.

T.ex avdelningen med DAW tips...där borde man kanske ha två tips varje gång...ett för nybörjaren och ett för den avancerade användaren.

Sen kanske Studios målgrupp kanske är just nybörjare och strax över. Vilket isf är synd för jag tror man missar en stor målgrupp som skulle vilja ha en blaska att bläddra i, där man inte känner sig som en 30:åring på en 18:års club. Eller iaf en avdelning i sagda blaska.

Själv har jag precis förnyat en prenumeration på ytterligare 6 mån, men det känns som att det nog blir sista gången. Därefter får det kanske bli nåt enstaka lösnummer om det är nåt som verkar vara intressant.
« Senast ändrad: 13.12.2010, 21:22:57 by jonnerstone »


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.
Smart :)

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
Jag har motiverat det högre priset för att tidningen har fler redaktionella sidor nu än tidigare. Men du kanske drar till med något nu igen för att väcka debatt?
« Senast ändrad: 13.12.2010, 21:29:18 by olsberg »
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
@Jonnerstone: Tack för bra input. Sådan är konkret att gå efter. Föredömligt, uppskattar det.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Dee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
    • Funhouse
Måste säga att jag inte alls stör mig på annonserna i vare sig MM eller Studio. Jag prenumererar på Studio men ej på MM för tillfället. Jag kommer säkert göra det igen men just nu känner jag att MM inte passar min stil lika mycket som Studio.

Jag tycker dock att båda tidningarna fyller en stor funktion. Mixserierna i Studio tycker jag är helt underbara som exempel.
Sedan måste jag säga att konkurrensen är positiv här. MM har verkligen fått skärpa till sig och spetsa till inriktningen sedan Studio kom in på banan och det tycker jag är positivt.

Båda tidningarna har dessutom ofta bra erbjudanden och jag tycker att vi istället borde kunna diskutera och konstruktivt hjälpa båda tidningarna att sälja ännu mer nummer. En stark marknad för två musiktidningar i Sverige är något väldigt positivt för oss intresserade tycker jag

D.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.
Smart :)

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
Jag har motiverat det högre priset för att tidningen har fler redaktionella sidor nu än tidigare. Men du kanske drar till med något nu igen för att väcka debatt?

Men du kan ju inte sticka under stolen med att det är FÖR mycket reklam i tidningen. Känns trist att köpa sånt faktiskt. :)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Skulle Olsberg göra reportage över kontinenten så skulle det bli mer intressant eftersom svenska produktioner är väldigt enkelspåriga.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.
Smart :)

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
Jag har motiverat det högre priset för att tidningen har fler redaktionella sidor nu än tidigare. Men du kanske drar till med något nu igen för att väcka debatt?

Men du kan ju inte sticka under stolen med att det är FÖR mycket reklam i tidningen. Känns trist att köpa sånt faktiskt. :)
Men låt bli då. Problem solved.
DON'T PANIC


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Rättshaverist som alltid vill ha rätt. Det är bara att gå in på studios forum och kolla upp den här snubben.  :angry:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Kan man ha fel i att man inte vill köpa reklamtidningar?  :lol:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan man ha fel i att man inte vill köpa reklamtidningar?  :lol:
Finns det nåt annat?


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Kan man ha fel i att man inte vill köpa reklamtidningar?  :lol:
Finns det nåt annat?

Den tiden då man erbjöd produkter och tjänster med kvalité kanske vi aldrig får uppleva igen.  Nu handlar det bara om att företagen ska redovisa så stora vinster som möjligt även om det handlar om att sälja bajskorvar.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.
Smart :)

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
Jag har motiverat det högre priset för att tidningen har fler redaktionella sidor nu än tidigare. Men du kanske drar till med något nu igen för att väcka debatt?

Men du kan ju inte sticka under stolen med att det är FÖR mycket reklam i tidningen. Känns trist att köpa sånt faktiskt. :)
Detta är bara din personliga åsikt och inte någon fakta, eftersom det uppenbarligen finns flera andra som inte tycker att reklamen stör.
Du är väldigt "bra" på att ta dina egna åsikter och framhålla dem som obestridliga fakta. Du har aldrig funderat på om det kanske är därför du skapar ovänner och blir utsparkad från forum stup i kvarten - och inte, som du tydligen tror, att du är "för ärlig"...? :rolleyes:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.
Smart :)

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
Jag har motiverat det högre priset för att tidningen har fler redaktionella sidor nu än tidigare. Men du kanske drar till med något nu igen för att väcka debatt?

Men du kan ju inte sticka under stolen med att det är FÖR mycket reklam i tidningen. Känns trist att köpa sånt faktiskt. :)
Detta är bara din personliga åsikt och inte någon fakta, eftersom det uppenbarligen finns flera andra som inte tycker att reklamen stör.
Du är väldigt "bra" på att ta dina egna åsikter och framhålla dem som obestridliga fakta. Du har aldrig funderat på om det kanske är därför du skapar ovänner och blir utsparkad från forum stup i kvarten - och inte, som du tydligen tror, att du är "för ärlig"...? :rolleyes:

Är jag mer ärlig än vad du är tycker du?


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.
Smart :)

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
Jag har motiverat det högre priset för att tidningen har fler redaktionella sidor nu än tidigare. Men du kanske drar till med något nu igen för att väcka debatt?

Men du kan ju inte sticka under stolen med att det är FÖR mycket reklam i tidningen. Känns trist att köpa sånt faktiskt. :)
Detta är bara din personliga åsikt och inte någon fakta, eftersom det uppenbarligen finns flera andra som inte tycker att reklamen stör.
Du är väldigt "bra" på att ta dina egna åsikter och framhålla dem som obestridliga fakta. Du har aldrig funderat på om det kanske är därför du skapar ovänner och blir utsparkad från forum stup i kvarten - och inte, som du tydligen tror, att du är "för ärlig"...? :rolleyes:

Är jag mer ärlig än vad du är tycker du?
Det var DU som påstod att du var "för ärlig" och att det är därför du skaffar dig ovänner överallt.
Jag har inte sagt något om din eventuella ärlighet.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Här uppe i norr stöter jag aldrig på dom här problemen för här är alla överlag väldigt raka.

Från det ena till det andra så är jag i ett låtprojekt med en importerad Skånetjej som har bott här i 20 år. :)


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Lite märklig fokusering om antalet sidor reklam. Det är väl helt ovidkommande. Frågan väl är om det redaktionella innehållet motiverar priset och ett inköp. Jag hade stor nytta av Studio när det var en ny tidning. Har visst fortfarande första nummret liggandes någonstans. Sen märkte jag att det blev färre och färre lästa sidor med tiden. Rätt mycket fakta repriser alltså. Inte prenumerant sen några år nu.
Synd att det som MaxB påpekar inte fanns mer material om "gamla grejer". Hur man kramar skiten ur den ofta rätt billiga utrustning många använder etc. Om det sen är 200 sidor reklam, skit samma (ta en titt i engelska blakskor vet'ja).
En annan grej ang. Studio. Inte ett ord om Cockos Reaper!? Så lång jag sett iallfall. Det billiga och kompetenta programmet just i (gissar jag) majoriteten av Studios läsares budgetläge.

Dessutom har jag personligen börjat bli skeptiskt till objektiviteten i tidningar i stort som testar prylar och är beroende av reklam. Gissar att man helst inte biter den hand som föder en.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite märklig fokusering om antalet sidor reklam. Det är väl helt ovidkommande. Frågan väl är om det redaktionella innehållet motiverar priset och ett inköp.
...
Synd att det som MaxB påpekar inte fanns mer material om "gamla grejer". Hur man kramar skiten ur den ofta rätt billiga utrustning många använder etc. Om det sen är 200 sidor reklam, skit samma (ta en titt i engelska blakskor vet'ja).
...
Dessutom har jag personligen börjat bli skeptiskt till objektiviteten i tidningar i stort som testar prylar och är beroende av reklam. Gissar att man helst inte biter den hand som föder en.

Här är det väsentliga. De som vill läsa om det nya, ser det i reklamen och läser om det direkt i tester i tidningen. Då är det ointressant att skriva om gamla saker och "krama skiten" ut gamla saker. Där finns inte annonsörerna och annonsintäkterna...

Men för mig är valet enkelt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Dessutom har jag personligen börjat bli skeptiskt till objektiviteten i tidningar i stort som testar prylar och är beroende av reklam. Gissar att man helst inte biter den hand som föder en.
Detta är ett problem, eftersom de förfrågningar vi får in från läsare i princip alltid handlar om tester av nya produkter. Jag har vid ett enda tillfälle fått in en förfrågan om en då gammal produkt under de sju och ett halvt åren vi har gjort tidning. Även de läsarundersökningar som skickas ut (som som flera även här har fyllt i) visar att tester är det viktigaste blocket i tidningen (jämte - förvånande nog - nyheter).

De produkter vi väljer att testa är antingen sådana som är heta, eller kommer från tillverkare som förväntas göra riktigt bra produkter. Naturligtvis har detta urval att göra med att vi vill göra en så relevant tidning som så många som möjligt vill läsa, och att vi därmed går runt genom att sälja lösnummer och prenumerationer.

Vad som händer när vi plockar in produkter från svenska distributörer (som inte sällan annonserar) eller direkt från tillverkare ute i världen (som i regel aldrig annonserar) är att det tolkas som att vi endast skriver om produkter som tillverkare annonserar om. Det är klart att det finns annonser om produkter som vi testar, men det är inte på grund av att någon annonserar. Det är tack vare att produkten är efterfrågad, att vi vill kunna göra en efterfrågad och relevant tidning för flertalet, och för att distributören troligtvis har gjort samma produktbedömning och vill tjäna pengar genom att annonsera om produkten.

Vidare:
Det är heller inte ovanligt att de produkter som är så pass bra att de har potential att sälja, har plockats upp av en svensk distributör för att få ut den på den svenska marknaden. Om produkten har en svensk kontakt så innebär det heller inte att det är en annonsör.

Tjing,

    .björn.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.
Smart :)

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
Jag har motiverat det högre priset för att tidningen har fler redaktionella sidor nu än tidigare. Men du kanske drar till med något nu igen för att väcka debatt?

Men du kan ju inte sticka under stolen med att det är FÖR mycket reklam i tidningen. Känns trist att köpa sånt faktiskt. :)

Jag sticker inte under stol med någonting, jag är helt öppen. Nej, jag tycker inte det är FÖR mycket reklam, och ja - jag har redan sagt att en vanlig konsekvens av fler annonser är fler redaktionella sidor. Men jag har också insett att du är ett forumtroll av rang samt att du troligen inte räknar förhållandet mellan annonser och redationella sidor, utan endast antalet annonssidor.

Skulle Olsberg göra reportage över kontinenten så skulle det bli mer intressant eftersom svenska produktioner är väldigt enkelspåriga.

Jag tror inte många skulle ställa upp på att svenska produktioner är väldigt enkelspåriga, mitt gode forumtroll Fredrik. :)
Vi valde redan innan tidningsstarten att i första hand fokusera på svenska produktioner av den anledningen att det redan finns så många andra tidningar som täcker upp internationella producentintervjuer. Men det har glidit något mer åt internationellt på senaste tiden.

Om andra sidan kontinenten är målet, bläddra upp näst senaste numret, där vi pratade med New Orleans-producenten och ljudteknikern Mark Bingham på Piety Street Studios.

Nu drar jag mig ur ämnet för denna gång. Skicka gärna konstruktiv kritik och idéer till redaktionen så riskerar vi inte att missa något som egentligen borde sägas till oss direkt! bjorn.olsberg@idg.se är min direktadress. Ha det fint!
« Senast ändrad: 14.12.2010, 10:57:53 by olsberg »
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Forumtroll haha. Så kanske mn kn kall nån som ifrågasätter ssker på ett forum. Jg ifrågasätter precis lika mycket IRL. Jag driver saker som är fel till sin spets. Jag granskar väldigt mycket. Tex har hyresvärden låtit bli att utföra OVK efter underkänd kontrooll sen flera år och det har jag drivit till både kommunledning och boverket. ;)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Jag tycker att
om reklamen är relaterad till musik så är det mer eller mindre produktinformation
man kan snöa in i tankarna av bra reklam
vet inte hur många reklamblad från tex thomann man suttit och drömt med även fast man inte är på jakt efter något
så i mitt tycke så är det inget fel med relaterad reklam. det ända som är lite negativt är att det nästan är samma reklam
hela tiden det borde finnas fler som vill synas med sina produkter.

btw studio är en mycket trevlig tidning och speciellt deras session/träffar har varit inspirerande och lärorika toppen helt enkelt rekommenderas varmt.
hoppas på en cubase variant snart har varit mycket logic och mac på senare tid  ;)
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Här uppe i norr stöter jag aldrig på dom här problemen för här är alla överlag väldigt raka.

Från det ena till det andra så är jag i ett låtprojekt med en importerad Skånetjej som har bott här i 20 år. :)

Ja hon sitter väl på samma avdelning som du. :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Forumtroll haha. Så kanske mn kn kall nån som ifrågasätter ssker på ett forum. Jg ifrågasätter precis lika mycket IRL. Jag driver saker som är fel till sin spets. Jag granskar väldigt mycket. Tex har hyresvärden låtit bli att utföra OVK efter underkänd kontrooll sen flera år och det har jag drivit till både kommunledning och boverket. ;)

Har fått pm om dig och du gillar verkligen inte bussar eller ojordat. Vilken imponerande studio du hade där Fredrik. :rolleyes:  ^_^  Du har alltid rätt och andra alltid fel och du verkar göra allt för att få uppmärksamhet.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil

[/quote]
  Nu handlar det bara om att företagen ska redovisa så stora vinster som möjligt även om det handlar om att sälja bajskorvar.
[/quote]
Nu när du börjat skriva här har jag tittat efter ditt favorituttryck "bajskorvar". Det tog inte lång stund att hitta.
Om man vore lagom elak som skulle man kunna starta en vadslagning om hur lång tid det tar för dig att bli portad även här. Studioforum är inget oseriöst forum. Inte Kontrollrummet heller.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil

  Nu handlar det bara om att företagen ska redovisa så stora vinster som möjligt även om det handlar om att sälja bajskorvar.
[/quote]
Nu när du börjat skriva här har jag tittat efter ditt favorituttryck "bajskorvar". Det tog inte lång stund att hitta.
Om man vore lagom elak som skulle man kunna starta en vadslagning om hur lång tid det tar för dig att bli portad även här. Studioforum är inget oseriöst forum. Inte Kontrollrummet heller.
[/quote]

Du var duktig som hittade mig med tanke på din ålder. Jag tänkte faktiskt på dig idag när jag lyssnade på Hound Dog Taylor på Youtube. :rolleyes:


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Sökte du på bajskorv och så hittade du mig?  :wub:

Jag har saknat dig Håkan. :)
« Senast ändrad: 15.12.2010, 04:56:35 by Analogfreak »


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil

Studioforum är inget oseriöst forum. Inte Kontrollrummet heller.

Olsberg är en fin pojke innerst inne. Han har varit och gästpratat lite med mig. Han är för snäll egentligen för han vågar inte sparka ut såna som har konstiga teorier om saker men som samtidigt bidrar till ökad omsättning för sin tidning. Jag skulle vilja klappa honom. :)
« Senast ändrad: 15.12.2010, 05:03:51 by Analogfreak »


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Godnatt  :wub:
« Senast ändrad: 15.12.2010, 05:04:15 by Analogfreak »


Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Jag köpte Studio varje månad ett tag. Men har sedan ungefär ett år tillbaka slutat efter att jag köpte 4 skitnummer på raken.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag hoppas Olsberg hittar en väg ut snart från den här svackan av konstgjord andning Studio varit i ett bra tag nu.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jag hoppas Olsberg hittar en väg ut snart från den här svackan av konstgjord andning Studio varit i ett bra tag nu.
Dåligt av dig att snacka skit om Olsberg här bara för att du är portad på Studioforum. Han är en helt vanlig just studiointresserad snubbe som kämpar i en tidningsvärld där alla tidningar dör pga av internet. Att du blev portad där var säkerligen ett krav från många där.
Håll fred på dig här nu. Annars blir det säkert lika här med. Dela med dig av det du kan om ljud och ge fan i personangreppen och bajskommentarerna.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag sa att Olsberg är en bra pojk. Läs rätt! :)