Forum > Demolåtar

morgonte - Nu är det advent

<< < (2/2)

Harmonica mike:
Fint det här.Jag tycker att låten är bra,men holysmoke vad det distar på sången.
Satt och läste i en annan tråd och reflekterade inte över solot,så jag antar att det passade in...
Jag drar en lyssning till..Jag tycker att det funkar till låten.Fast en Maxb gura hade varit helrätt  :wub:

Du skulle också kunna lägga lite reverb på sången för att gifta ihop rösten med "bandet/scenen",men det är en liten justering som behövs och behärskar du inte det så strunta i det.

Låten håller fint tycker jag för en tänkt Juleljud - om det nu blir någon sådan...

Mike

MaxB:
Jag tyckte att låten slutade för snabbt, det kan översättas till att slutet inte är perfekt. Går det att sluta på något snyggt sätt med dessa sista ord....  (ett löfte om en framtid liksom)

och ibland har det hänt
  att det som man väntat på
  kommit på
  ibland har det hänt
  att den som man väntar på kommer just då

bow35:
Riktigt sköna vibbar. Men, för guds skull, fixa disten på sången!!!

Eddi:
Allt är sagt
- skön låt
- dist på sång
- solot passar bra
- sutet för abrupt   lite klockspel kanske
- och det som slog mig från början att det behövs lite reverb på sången
- det finns lite digitalticks främst i refrängerna men det kan också vara någon del av trumslagen kansek en EQ-sänkning på vad det nu är som orsakar det hela

Ingen diss alls alltså

Angrod:
Skönt med någon som sjunger så bra och låter sången bära låten. Rent tekniskt/filosofiskt kan sång aldrig dista. Men det skräller till här och där faktiskt!!!
Komprimera mera! Eller helt enkelt sänk volymen på hela paketet.
Skön egen sångröst, distinkt. Med ett eget sound. Dränk absolut inte sången i bakgrundskompet! Gillar låten och texten.

Kul att det finns några låtar till "Juleljud 2010"
Har ju själv lämnat ett bidrag. Vem samlar ihop dem?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion