Kontrollrummet

Henrik - Halama

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Har lekt lite nu igen. Denna gång prövat en plug in som heter ambience. Kommentarer på ljudharmonier välkomnas. Är extra nöjd med andra halvan.

Låtlängd: 1.32

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/halama.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 13.12.2010, 00:15:36 by bow35 »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Javisst,sången låter bättre än nånsin.Jag tycker du rattat helt rätt utan att förstöra - schysst plugg med ett bra sound.Suggestivt dunkande detta och det går givetvis att utveckla med instrumentala insatser.Hörde nån äldre inspelning som du gjort i nån annan tråd där du använde en synt...Varför inte satsa på en beggad dito och lära dig några grundackord?
Jag lovar dig,det är lättare att ta ut prylar på en keyboard än på en gura.Skulle sitta gjutet till dina grejer om du la på lite "dunkadunka"..ja du fattar.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Utveckling med flerspårsinspelningar. Bra ljud via din mikrofon. Bra röst. Kanske dags att börja nosa på fler instrument samtidigt. Gitarren kan även agera enkel (rytmisk om man vill) bas.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
HM: Ja jag är ibland sugen på framför allt trumloops kanske med några toner till. Ska se om det dyker upp några stålar snart.

MaxB: Är dålig på att öva på gitarren.


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Det lät bra detta!  Bra röst du har...
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


asti

  • Gäst
Bra sångljud och du har en bra röst!
Håller med HMike om att lite synthljud skulle förstärka rejält ev kompletterat med en del tunga rytmer.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja, det lät ju bra om inspelningen.Om "ambience" är samma reverbplugg som jag har så är det en ganska trevlig mjuk reverbplugg, som är snäll mot processorn.

Låten då. Kände mig skeptisk till de första svängarna till några svängar in med stämman. Någon slags transkänning infinner sig. Men inte riktigt, funderar på om det är att den gick lite snabbt? Och så skulle den vara mycket längre, med lite fler saker som adderades vid 70s, tycker jag. Något ljust slagverk, typ fingercymbaler kanske?
DON'T PANIC


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Mixuz: Tackar

asti: Ja vi får se om det blir nåt keyboardköp snart.

Rattlesnake: Får plussa på när jag har grejerna till det. (Om ingen annan gör det  :rolleyes:)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Prova att lägga in dina alster på Kr:s server ..Underlättar om nån skulle få för sig att prova något..
Det går ju liksom inte att sejva dina alster längre..ja du fattar

Mike


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Är det inte bara att högerklicka på gröna knappen till höger om spelaren???


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Joo,,helt riktigt.Jag får ställa mig i skamvrån  :) antar att jag är lite rostig på detta..

Okej,men är inte låten kortare nu? Jag lyckas bara få ned 15 sekunder så hela svänget finns inte med..Tänkte testa lite bas och nån rytm pryl för att se vad som händer med ditt alster.

Mike


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Testa igen. Jag får 92 sek både på kr spelaren och på nedladdning.

Min dator har havererat så illa att jag inte får igång den. Skall på lagning efter nyår. Planerar att jobba vidare på Halama med text och div. Är inte riktigt nöjd med stämman som kommer in efter 16 takter och håller på i 32 takter. Men grund chanten är bra och andra halvan av stycket är bra tycker jag. Har även som långsiktigt projekt att fixa med "Winter in Sweden". Funderar på att köpa en billig midikeyboard. Men som sagt allt efter nyår.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det är bra Henrik,kämpa på.Musik skall ju vara kul och inget tvång,allt har sin tid.Trist när datorerna säckar ihop..Håller på med helt nyistallering här så det kommer att bli annat ljud i källan så småningom  :)

Nu lyckades jag av nån outgrundlig anledning få ned alstret i sin helhet,märkligt.Nåväl,testar lite snabbt så fort tillfälle ges..

Mike


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil