Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Christmas time (färdig)
Tokai:
Lyssnar på den sista versionen. Gillar basspelet helskarpt! När kören vandrar från höger till vänster i slutet tycker jag inte det tillför så mycket, ev att det skapar lite rörelse i det något monotona beatet. Visst är det lite Beatles 67, fattas bara att ena gitarren spelas baklänges. Men jag tycker det mer påminner om Beck.
Toppen!
Rattlesnake:
Marre,
tack! God jul! :wub:
Angrod
Kan nog hända att jag har lyssnat en del på dem.. :rolleyes: Kul att du gillar!
asti
Kul att höra! Tack för att du var envis, tror låten vann mycket på det. :)
Filmen är gjord på enklast möjliga sätt, med Windows moviemaker som om det inte följer med Windows går att hämta gratis på microsofts hemsida. Tog bara ett tema och det fixade alla övergångar och kameraåkningar automatiskt. Kortade vissa bildväxlingar för att få bättre rytm, och lade till lite text.
Tokai
Tack för lyssning och kloka ord. Panoreringsåkningen kom till på sista versionen som en liten extra krydda. Kanske inte ger så mycket förutom en flirt åt viss 60-talspsykedelica, typ Traffics Paper Sun. Beck? Kul! Jag hade bara hört Loser och gjorde en snabb koll på tuben. "Where it's at" lät ju rätt likt i soundet.
Dividend:
Undrar stillsamt var den där accenten hör hemma :)
Riktigt kul låt, uppfattar inte all text men skall kolla videon (?) också som nämndes..
Får väl återkomma om jag kommer på nåt konstruktivt..
equality:
Helläckert! Påminner något om Beatles fanclubshälsningar vid jul då de jammade ihop något från en löst hållen skiss. Och visst är det Lennon där vid 01:48? :D Trumliret är verkligen suvve. Tänker även på B och Ringos frustande spel på Rain. Du lyckas verkligen fånga 60-talsfeelingen, mycket skickligt!
Rattlesnake:
Dividend
Kul att den gillades. Blev uttalet kanske lite övertydligt? Har märkt att det lätt blir så när man har något att säga. Tack för att du lyssnade och kollade på videon!
equality
Den påminner väl inte om den bedrövliga "Christmas Time is Here Again"? :D
Rain är med på min top 10-lista över Beatleslåtar, så det var kul att höra. Ja, det blev ett riktigt sug i trummorna den här gången. Jag klippte ihop några loopar från en samling samplingar vid namn "Classic British Beats" som följde med en engelsk musiktidning:
Classic British Beats
Exclusively composed and performed for Music Tech by Minneapolis-based musician John Gump, this 1GB collection of drum loops and one-shots was recorded using the Glyn Johns mic’ing technique, which came to characterise the drum sounds of numerous 60s recordings. The entire collection was recorded on an analogue eight-track to add further authenticity to the sounds.
Tack för lyssningen!
Edit: nä, inte Lennon - Chevy Chase från "ett päron till farsa firar jul"!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida