Kontrollrummet

30 år senare........

gäst · 125 · 22387

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.

öööh. say what?
Jimi slog ju igenom i London, och dör fick han höra talas om den här vad han nu hette som redan byggde stärkare och gick till honom och förklarade vad han ville ha, nåt som var mycket kraftigare än de små gitarrförstärkare som redan fanns. Den första stapeln var visst en två meter hög låda, men den blev för otymplig att frakta så de delade den i två. Efter vad jag lästa var det alltså Jimi som beställde hela grejen. Jimi hette också Marshall, James Marshall Hendrix. Har också läst att han och Experience uppträdde live med låten Sergeant Pepper innan beatles släppt den på skiva, han var nära polare med Beatles och hade den på rullband.

..fast jimi var mer en posterboy skulle jag säga. Finns flera namn som satte marshall på kartan.

För övrigt så var det retail-stärkare Jimi köpte först, inget annat.

Modifikationen av marshall-lådan är väl Pete Townsend omnämnd för, inte jimi.

Som vanligt dikterar du dina egna sanningar om saker och framställer det som fakta :)
Dikterar egna sanningar? Dra du rätt ända in i helvete ditt skithål.

Ja, gång på gång skriver du mumbojumbo med direkta faktafel. Hittar på saker om Hendrix gång på gång.

Här är en länk som styrker det jag sa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Amplification

Citera
After a successful career as a drummer and teacher of drum technique, Jim Marshall first went into business in the early 1960s with a small shop in Hanwell, London, selling drums, cymbals and drum-related accessories; Marshall himself also gave drum lessons. According to Jim, Ritchie Blackmore, Pete Townshend and other guitarists often came into the shop and asked why Marshall was not selling or producing guitar equipment.[1]

Citera
Other early customers included Pete Townshend and John Entwistle of The Who, whose search for extra volume led Marshall to design the classic 100-watt valve amplifier.[5] Ken Bran and Dudley Craven, Marshall's developers, doubled the number of output valves, added a larger power transformer and an extra output transformer. Four of these amplifiers were built and delivered to Pete Townshend, and the Marshall Super Lead Model 1959, the original Plexi, was born. At the request of Pete Townshend, Marshall produced an 8x12" cabinet on top of which the 1959 was placed, giving rise to the Marshall stack, an iconic image for rock and roll.[6][7]

Citera
n 1966, Marshall's most famous customer made his first appearance in England, and quickly found himself in Jim's shop. A young Jimi Hendrix was in Jim's shop with his manager, Chas Chandler, trying the amplifiers and guitars. Jim Marshall was suspicious of Hendrix at first, expecting him to be "another American wanting something for nothing" but to his surprise, Hendrix offered to buy the amplifiers outright at retail price, if Jim would provide him with support for them around the world.[1]



« Senast ändrad: 08.12.2010, 20:20:48 by freddy »


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.

öööh. say what?
Jimi slog ju igenom i London, och dör fick han höra talas om den här vad han nu hette som redan byggde stärkare och gick till honom och förklarade vad han ville ha, nåt som var mycket kraftigare än de små gitarrförstärkare som redan fanns. Den första stapeln var visst en två meter hög låda, men den blev för otymplig att frakta så de delade den i två. Efter vad jag lästa var det alltså Jimi som beställde hela grejen. Jimi hette också Marshall, James Marshall Hendrix. Har också läst att han och Experience uppträdde live med låten Sergeant Pepper innan beatles släppt den på skiva, han var nära polare med Beatles och hade den på rullband.

..fast jimi var mer en posterboy skulle jag säga. Finns flera namn som satte marshall på kartan.

För övrigt så var det retail-stärkare Jimi köpte först, inget annat.

Modifikationen av marshall-lådan är väl Pete Townsend omnämnd för, inte jimi.

Som vanligt dikterar du dina egna sanningar om saker och framställer det som fakta :)
Dikterar egna sanningar? Dra du rätt ända in i helvete ditt skithål.

Ja, gång på gång skriver du mumbojumbo med direkta faktafel. Hittar på saker om Hendrix gång på gång.

Här är en länk som styrker det jag sa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Amplification

Citera
After a successful career as a drummer and teacher of drum technique, Jim Marshall first went into business in the early 1960s with a small shop in Hanwell, London, selling drums, cymbals and drum-related accessories; Marshall himself also gave drum lessons. According to Jim, Ritchie Blackmore, Pete Townshend and other guitarists often came into the shop and asked why Marshall was not selling or producing guitar equipment.[1]

Citera
Other early customers included Pete Townshend and John Entwistle of The Who, whose search for extra volume led Marshall to design the classic 100-watt valve amplifier.[5] Ken Bran and Dudley Craven, Marshall's developers, doubled the number of output valves, added a larger power transformer and an extra output transformer. Four of these amplifiers were built and delivered to Pete Townshend, and the Marshall Super Lead Model 1959, the original Plexi, was born. At the request of Pete Townshend, Marshall produced an 8x12" cabinet on top of which the 1959 was placed, giving rise to the Marshall stack, an iconic image for rock and roll.[6][7]

Citera
n 1966, Marshall's most famous customer made his first appearance in England, and quickly found himself in Jim's shop. A young Jimi Hendrix was in Jim's shop with his manager, Chas Chandler, trying the amplifiers and guitars. Jim Marshall was suspicious of Hendrix at first, expecting him to be "another American wanting something for nothing" but to his surprise, Hendrix offered to buy the amplifiers outright at retail price, if Jim would provide him with support for them around the world.[1]





Det måste jag säga.. Här vil Asti markera en musikers död, som betydde en del för ganska många av oss, så klarar ni snu tråden til en " jag har rätt och du har fel" tråd.. Respektlöst, tycker jag. :(


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det måste jag säga.. Här vil Asti markera en musikers död, som betydde en del för ganska många av oss, så klarar ni snu tråden til en " jag har rätt och du har fel" tråd.. Respektlöst, tycker jag. :(
Stjärna i himlen!  :)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Det måste jag säga.. Här vil Asti markera en musikers död, som betydde en del för ganska många av oss, så klarar ni snu tråden til en " jag har rätt och du har fel" tråd.. Respektlöst, tycker jag. :(

Löjligaste jag hört, skiter fullständigt i vad du tycker. :) Drama Queen.

Asti verkade för övrigt ha en avspänd inställning till detta.

Trådar som hyller John och Beatles finns det överskott av.
« Senast ändrad: 08.12.2010, 21:02:29 by freddy »


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Snälla, byta namn....
Nej, vänta, jag byter själv..
Freddy vil man ju fan inte heta efter å ha läst dina innlägg.. Shit...

Sorry asti, jag ska inte OT'a mera..
« Senast ändrad: 08.12.2010, 20:55:34 by ydderF »


freddy

  • Gäst
Snälla, byta namn....
Nej, vänta, jag byter själv..
Freddy vil man ju fan inte heta efter å ha läst dina innlägg.. Shit...

Sorry asti, jag ska inte OT'a mera..

Som sagt, drama queen. :) Byt du.  ;)


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Drama Queen? :lol:
Det är inte jag som har "Through aching pain you're learning" som motto :lol: :lol:



Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil





Det måste jag säga.. Här vil Asti markera en musikers död, som betydde en del för ganska många av oss, så klarar ni snu tråden til en " jag har rätt och du har fel" tråd.. Respektlöst, tycker jag. :(
[/quote]

Äh, vad då det är ju normen att en startad tråd leder till från det ena till det andra, precis som samtal irl. Varför skulle det vara annorlunda på nätet och forum? Jo det finns forum där man inte får säga något annat än trådens innehåll. Och de forumen är ganska så döda av sig. Det är väl bättre att folk diskuterar än att det är helt stendött här som det är ibland.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Drama Queen? :lol:
Det är inte jag som har "Through aching pain you're learning" som motto :lol: :lol:



Och du är inte respektlös då med dina inlägg? Eller gäller det bara andra förutom dig själv? Du lever då sannerligen inte upp till vad du skrev. Svårt att se ens eget skit framför näsan uppenbarligen.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vad var problemet? Håkan kommer med faktafel och Freddy berättade hur det egentligen låg till med diverse citat. Det är väl bra? Iaf för oss andra som inte visste hur det låg till.
Lennon var väl också en männsika som tyckte om att argumentera och röra om grytan....så tråden är ju helt i Lennons anda.

McCartney Rules!!


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Det är väl bättre att folk diskuterar än att det är helt stendött här som det är ibland.Och du är inte respektlös då med dina inlägg? Eller gäller det bara andra förutom dig själv? Du lever då sannerligen inte upp till vad du skrev. Svårt att se ens eget skit framför näsan uppenbarligen.

Jo, men då är det väl ok att jag tycker at det är respektlöst at snacka om nåt annat i en "hyllning" tråd?
Och jag bad Asti om forlåt, och gjör det igjen.
« Senast ändrad: 08.12.2010, 21:35:51 by ydderF »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nä men hörnini nu tycker jag faktiskt att vi ska sjunga We shall overcome tillsammans........

Ja du där Odrödir kan ta inledningstonen där så hakar vi andra på...

We shall.......
 B)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Äh, vad då det är ju normen att en startad tråd leder till från det ena till det andra, precis som samtal irl. Varför skulle det vara annorlunda på nätet och forum? Jo det finns forum där man inte får säga något annat än trådens innehåll. Och de forumen är ganska så döda av sig. Det är väl bättre att folk diskuterar än att det är helt stendött här som det är ibland.
Normen borde väl ändå vara att bemöta andra med respekt! Netikett eller vanlig etikett irl.
Det hela började med (som jag ser det): Ja, gång på gång skriver du mumbojumbo med direkta faktafel. Hittar på saker om Hendrix gång på gång......................... ..sedan i en senare tråd: Löjligaste jag hört, skiter fullständigt i vad du tycker.  Drama Queen.

Att en tråd drar iväg är väl ok men det borde finnas gränser på nätet så väl som i dagliga livet. Jag tycker att det går mot det respektlösa hållet - tråkigt! Bara för att man sitter på sin kammare tycks vissa tro att man kan vara hur oförskämd man vill på nätet.
/G 

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Så du tycker att det är freddy som är boven?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vad jag tycker har eg. ingen betydelse i sammanhanget.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
Lennons anda.

McCartney Rules!!


hmm,, inget har du lärt dig !!!

tar ett glas rött idag, det brukar jag alltid göra denna dag på året. vad hade han gjort idag ? ja säg det, men just innan sin död så hade han iaf släppt en skiva som sticker ut på ett sätt jag inte kan förklara......och då menar jag inte yokos bidrag till skivan :D så han hade säkert gett oss en massa mer underbar musik,

skål på er alla lennons


asti

  • Gäst
Lennons anda.

McCartney Rules!!


hmm,, inget har du lärt dig !!!

tar ett glas rött idag, det brukar jag alltid göra denna dag på året. vad hade han gjort idag ? ja säg det, men just innan sin död så hade han iaf släppt en skiva som sticker ut på ett sätt jag inte kan förklara......och då menar jag inte yokos bidrag till skivan :D så han hade säkert gett oss en massa mer underbar musik,

skål på er alla lennons

Ja, sista skivan gav löfte om mer, synd bara att Yoko förstörde halva!  :wacko:
Men Johns låtar var ju desto bättre och man var glad för det som kom.
Risken är väl att hon skulle påverkat honom negativt även på kommande plattor,
men samtidigt var ju deras relation upphov till några underbara låtar....så...?

Nej, nu tror jag vi avslutar den här tråden! Jag instämmer i en skål för John Lennon!
/Asti


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nej, nu tror jag vi avslutar den här tråden! Jag instämmer i en skål för John Lennon!
/Asti

Skål!
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Lennons anda.

McCartney Rules!!


hmm,, inget har du lärt dig !!!

tar ett glas rött idag, det brukar jag alltid göra denna dag på året. vad hade han gjort idag ? ja säg det, men just innan sin död så hade han iaf släppt en skiva som sticker ut på ett sätt jag inte kan förklara......och då menar jag inte yokos bidrag till skivan :D så han hade säkert gett oss en massa mer underbar musik,

skål på er alla lennons

Oj vad oväntat att du dök upp där  :lol:


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Nej, nu tror jag vi avslutar den här tråden!
/Asti

Japp... dags att nån startar en ny tråd som svävar ut i det blå  :rolleyes:
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Nä men hörnini nu tycker jag faktiskt att vi ska sjunga We shall overcome tillsammans........

Ja du där Odrödir kan ta inledningstonen där så hakar vi andra på...

We shall.......
 B)

Vänta jag måste bara leta fram taktpinnen. Du får ta fals(k)etten.  :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Så du tycker att det är freddy som är boven?

Det enda som fattas nu är att Dåligt gehör kommer tillbaka och  med ett 2-sidorsinlägg försvarar freddy :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dåligt humör

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Så du tycker att det är freddy som är boven?

Det enda som fattas nu är att Dåligt gehör kommer tillbaka och  med ett 2-sidorsinlägg försvarar freddy :D

Gehör är ute. Nu gäller humör!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tror Div och många med honom är ganska blinda ibland.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7791.30
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Skål för Jimi Hendrix, tack vare honom har vi Marshallstacken.
Bara för att ni hittar nåt om det på internet tror ni inte det var så. Jag kommer ihåg att det skrevs om det då. Kollar man gamla bilder från -67 var det väl inga fler än Experiens som hade Marshallstackar. The Who spelade på Vox. Ni vet inte ett skit annat än det ni blir ilurade via datorn.
Give peace a chanse!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Skål för Jimi Hendrix, tack vare honom har vi Marshallstacken.
Bara för att ni hittar nåt om det på internet tror ni inte det var så. Jag kommer ihåg att det skrevs om det då. Kollar man gamla bilder från -67 var det väl inga fler än Experiens som hade Marshallstackar. The Who spelade på Vox. Ni vet inte ett skit annat än det ni blir ilurade via datorn.
Give peace a chanse!

Och minnen av händelser förändras utan att man märker det. Det man kommer ihåg senare är en förändrad eller en felaktig bild av det som verkligen hände. Det är redan bevisat. Vem har inte minnen som man trott stämt och sen har man fått det svart på vitt att man inte längre minns det helt rätt eller kastat om saker och ting i minnet. Och 67 är ju många år sen. Det är lätt att förväxla minnet med så många år. Det handlar inte om att ha dåligt minne. Att erkänna att man har fel är verkligen svårt för vissa. Sen heter det Experience och give peace a chance. ;)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Skål för Jimi Hendrix, tack vare honom har vi Marshallstacken.
Bara för att ni hittar nåt om det på internet tror ni inte det var så. Jag kommer ihåg att det skrevs om det då. Kollar man gamla bilder från -67 var det väl inga fler än Experiens som hade Marshallstackar. The Who spelade på Vox. Ni vet inte ett skit annat än det ni blir ilurade via datorn.
Give peace a chanse!

Och minnen av händelser förändras utan att man märker det. Det man kommer ihåg senare är en förändrad eller en felaktig bild av det som verkligen hände. Det är redan bevisat. Vem har inte minnen som man trott stämt och sen har man fått det svart på vitt att man inte längre minns det helt rätt eller kastat om saker och ting i minnet. Och 67 är ju många år sen. Det är lätt att förväxla minnet med så många år. Det handlar inte om att ha dåligt minne. Att erkänna att man har fel är verkligen svårt för vissa. Sen heter det Experience och give peace a chance. ;)
Du har fått min fulla och totala respekt med din otroliga förmåga att snacka och säga hur saker värkligen är..
Hur kan jag få hört din musik?
Du skriver nämligen "Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt."
Det hade varit coolt att höra hur det låter.. Tack :)
« Senast ändrad: 09.12.2010, 01:56:58 by ydderF »


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Skål för Jimi Hendrix, tack vare honom har vi Marshallstacken.
Bara för att ni hittar nåt om det på internet tror ni inte det var så. Jag kommer ihåg att det skrevs om det då. Kollar man gamla bilder från -67 var det väl inga fler än Experiens som hade Marshallstackar. The Who spelade på Vox. Ni vet inte ett skit annat än det ni blir ilurade via datorn.
Give peace a chanse!

Men snälla snälla Håkan, du hänger envist kvar vid din egen "sanning" och vägrar kategoriskt erkänna ditt misstag. Gå in på Marshalls egen sida och kolla. Där finns hela Marshallhistorien.

http://www.marshallamps.com/heritage/first_30/first_30_01.asp


Men jag citerar ett stycke:

"1965 - Panel changed to gold plexi glass: Serial numbers no longer reliable: Handles changed to plastic with larger end cap: The first 100 Watt amps appeared in larger cabinets with two 50 Watt transformers, JTM45 panels, KT 66 valves and without GZ34 rectifier. The first serious combo production of models 1961 4x10 and 1962 2x12 took place. The same features as the JTM45 but with the addition of tremolo. Fret cloth changed to green flecked weave late 65. The 'stack' was born from Pete Townshend's original request for an 8x12 cabinet. Late 1965 saw the change to green fret cloth."

...och eftersom Hendrix inte kom till Storbritanien förren ett år senare så har iaf jag väldigt svårt att se sanningshalten i dina påståenden......såvida nu inte Marshall själva ljuger om sin egen historia......


McCartney Rules!!
« Senast ändrad: 09.12.2010, 02:15:32 by jonnerstone »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
John var en skoningslöst ärlig låtskrivare som aldrig riktigt hittade rätt från en otrygg barndom, en sanslöst snurrande rockkarusell, LSD, avundssjuka mot Paul, etc. När han äntligen verkade fått rätsida på sitt liv kommer en galning och skjuter honom... Tror det bara är Palmemordet som berört mig lika mycket. Tycker som asti att Double Fantasy-plattan gav löfte om så mycket mer. Bästa låten från den tycker jag är denna: Bli en bägare till hans ära härifrån också.

Nä men hörnini nu tycker jag faktiskt att vi ska sjunga We shall overcome tillsammans........


Eller Mar shall overcome. (hi, hi)

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Har aldrig hört någon som är var med på den tiden som inte minns den dagen. Minns att jag läste om mordet i Expressen. Morsan kom hem först och berättade vad som hade hänt så fort hon kom in genom dörren.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
Skål för Jimi Hendrix, tack vare honom har vi Marshallstacken.
Bara för att ni hittar nåt om det på internet tror ni inte det var så. Jag kommer ihåg att det skrevs om det då. Kollar man gamla bilder från -67 var det väl inga fler än Experiens som hade Marshallstackar. The Who spelade på Vox. Ni vet inte ett skit annat än det ni blir ilurade via datorn.
Give peace a chanse!

haha... haha... vad slår du upp info i då? skvallerblaskan? Wikipedia slår de flesta källor du kan hitta. Kom tillbaka i matchen.
Sry för att ja också hackar på folk. Jag gillar forumsdiskussioner utan bråk, men jag har svårt när folk inte håller sig till källor.

Skål för Lennon! sann musikhjälte! Dock tror jag att han liksom många andra musiker dog "vid rätt tidpunkt" för att uppnå den status som han har fått. Jag tror det hade kunnat flumma ut en del för honom vilket hade kunnat leda till att allt bra glömts bort eller döljts bakom det nya.


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Jag verkar vara en sällsynt typ av Lennon-fan.  Jag gillar nämligen många av Yokos
låtar på Lennons skivor..   :)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag verkar vara en sällsynt typ av Lennon-fan.  Jag gillar nämligen många av Yokos
låtar på Lennons skivor..   :)

Ja, jag tror nog inte du tillhör den breda skaran av Lennon-fans iaf  :lol:



/ McCartney Rules


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Skål för Jimi Hendrix, tack vare honom har vi Marshallstacken.
Bara för att ni hittar nåt om det på internet tror ni inte det var så. Jag kommer ihåg att det skrevs om det då. Kollar man gamla bilder från -67 var det väl inga fler än Experiens som hade Marshallstackar. The Who spelade på Vox. Ni vet inte ett skit annat än det ni blir ilurade via datorn.
Give peace a chanse!

Jag ger mig inte in i Marshalldiskussionen utan vill bara ge ett litet förtydligande att Pete Townsend i the Who oftast körde på HiWatt-stärkare. 
Är man stärkarnörd så är man.  ;)  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed